A Haber - Haberler, Son Dakika Haberleri, A Haber Canlı Yayın
05 Aralık 2025, Cuma
  • CANLI YAYIN
  • Ziraat Türkiye Kupasi
  • TÜM MANŞETLER
  • SON DAKİKA
  • ÖZEL HABER
  • VİDEO
      • Programlar
      • Gündem
      • Yaşam
      • Dünya
      • Spor
      • Ekonomi
      • Kültür Sanat
      • Teknoloji
      • Otomobil
      Özel Video Arşivden Çıkan Gerçek Haber Özel Melih Altınok ile Sebep Sonuç Satır Arası Memleket Meselesi Canan Barlas ile Gündem Toplumsal Hafıza 15 Temmuz Bir insan bir hikaye Belgesel Kuşağı Klipler Portre Erkan Tan İle Sabah Ajansı Unutma Hatırla Perde Arkası Arka Plan Banu El İle Ajans Haktan Uysal İle A Haber'de Bugün Aklın Yolu Dünya Atlası
  • GALERİ
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • YAŞAM
  • DÜNYA
  • SPOR
  • ÖZEL HABER
  • MAGAZİN
  • VİRAL
  • ANALİZ
  • YAZARLAR
  • CANLI TV
    • Tv Yayınları
      • A Haber
      • A Spor
      • A Para
      • Vav TV
      • A News
      • ATV
      • A2TV
      • Minika Go
      • Minika Çocuk
      Radyo Yayınları
      • A Haber Radyo
      • A Spor Radyo
      • A Para Radyo
      • A News Radio
      • Radyo Turkuvaz
      • Turkuvaz Romantik
      • Turkuvaz Efsane
      • Vav Radyo
      • Radyo Soft
      • Radyo Energy
      • Turkuvaz Anadolu
      • Turkuvaz Musiki
      • Turkuvaz Nostalji
  • CANLI TV
    • TV YAYINLARI
      • A Haber
      • A Spor
      • A Para
      • Vav TV
      • A News
      • ATV
      • A2TV
      • Minika Go
      • Minika Çocuk
    • RADYO YAYINLARI
      • A Haber Radyo
      • A Spor Radyo
      • A Para Radyo
      • A News Radio
      • Radyo Turkuvaz
      • Turkuvaz Romantik
      • Turkuvaz Efsane
      • Vav Radyo
      • Radyo Soft
      • Radyo Energy
      • Turkuvaz Anadolu
      • Turkuvaz Musiki
      • Turkuvaz Nostalji
  • RESMİ İLAN
  • KLİPLER
  • ÖZEL VİDEO
  • A HABER RADYO
  • NAMAZ VAKİTLERİ
  • DİZİLER
    • Eski Diziler
      • Gül Masalı
      • Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz
      • Adı Sevgi
      • Kalp Yarası
      • Hercai
      • Beni Bırakma
      • Canevim
      • Gel Dese Aşk
      • Gençliğim Eyvah
      • Sen Anlat Karadeniz
      • Kimse Bilmez
      • Akıncı
      • Baş Belası
      • Bozkır Arslanı Celaleddin
      • İkimizin Sırrı
      • Maraşlı
      • Hakim
      • Bir Zamanlar Çukurova
      Kuruluş Osman
      Bir Gece Masalı
      Can Borcu
      Zembilli
      Kardelenler
      Sustalı Ceylan
      Başka Bir Gün
  • atv PROGRAMLARI
    • Müge Anlı ile Tatlı Sert Esra Erol' da Kim Milyoner Olmak İster
  • DİĞER
    • Son Dakika Özel Haber Özel Video Memurlar Yaşam Eğitim Magazin Viral Sağlık Televizyon Teknoloji Otomobil Din Tarih Klipler Analiz Portre Yazarlar
      Galeri Milyoner’de çeyrek altın sorusu ekrana kilitledi! Yarışmacının stratejik hamlesi damga vurdu Küçükçekmece’de dehşet anları! Dur ihtarına uymadı: Kadını böyle ezdi Saray sofralarından şiir dizelerine: Türk kahvesinin gizli kalmış hikayesi Cuma namazı saati ve kılınış şekli: Cuma günü hangi dua ve sureler okunur? 5 Aralık Dünya Türk Kahvesi Günü: Anlamı, ortaya çıkışı ve en güzel mesajlar Külliye’de sürpriz kabul: Başkan Erdoğan başarılı sporcularla görüştü 7 kişiye mezar olmuştu! Kocaeli’deki fabrika yangınında ihmaller zinciri Süper Lig 15. Hafta | Galatasaray-Samsunspor maçı ne zaman, saat kaçta, hangi kanalda?
      RSS Künye Frekanslar Arşiv Yayın Akışı Gizlilik Bildirimi Ziraat Türkiye Kupası Bize Ulaşın
  • BİZE ULAŞIN

A Haber’i
Sosyal Medyada Takip Edin

  • Apple iTunes
  • Google Play
  • Huawei App Gallery
  • Bize Ulaşın
  • Künye/İletişim
  • Veri Politikası
  • Gizlilik Bildirimi
Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Namaz Vakitleri şehir ara
    Anasayfa Yazarlar E-Ticaret yapıyorsanız bu verileri mutlaka takip edin!

    NASUH ÖZER

    E-Ticaret yapanlar dikkat!

    E-Ticaret yapıyorsanız bu verileri mutlaka takip edin!

    13.05.2025, Salı

    Anahtar Performans Göstergesi (KPI), işletmelerin hedeflerini doğru tanımlaması, gerçekçi ve ölçülebilir hâle getirmesi konusunda yol haritası oluşturmalarına yardımcı olur.

    Mesela perakende sektöründe bir mağaza için en temel göstergelerden bazıları şunlardır:

    • ATV (Average Transaction Value) – Fatura başına tutar
    • UPT (Units Per Transaction) – Fatura başına ürün adedi
    • CR (Conversion Rate) – Dönüşüm oranı

    Mutlaka bir defa, alışveriş yaptıktan sonra ödeme yapmak için kasaya yöneldiğiniz sırada, satış danışmanının mağazada size ilave bir ürün önerdiği bir duruma denk gelmişsinizdir.

    Aslında bu öneri, satışa katkı sunmak ve KPI çerçevesinde belirlenen hedeflere ulaşmak için yapılır.

    Yani:

    • Fatura başına ürün adedi artacak,
    • Fatura başına tutar yükselecek,
    • Mağazaya giren müşterinin alışveriş yaparak çıkmasıyla dönüşüm oranı yükselecek.

    Bu aşamada önemli bir nokta var:
    Müşteriye ürün satmak için önce ihtiyaçlar tespit edilmeli. Aksi hâlde, rastgele önerilen ürünlerin satışa dönüşmesi oldukça zordur.

    Hikâyeyi şöyle düşünelim:
    Mağaza çalışanı sizin neye ihtiyacınız olduğunu biliyor ve doğrudan bu ihtiyacı karşılayacak ürünü öneriyor. Ayrıca bu ürünün neden ve nasıl ihtiyacınızı karşılayacağını da açıklıyor...

    Bu durum sizi büyük bir şaşkınlığa uğratırdı. Çünkü hayatınızda ilk kez gördüğünüz biri, satın alma kararı verdiğiniz bir ürünü, aklınızdaki tüm soruları yanıtlayarak size öneriyor.

    Mağazada bu nadiren olsa da, aslında bu durumu her gün defalarca yaşıyoruz.
    Çünkü satın alma alışkanlıklarımız dijital platformlara kaydı.

    Daha kelimeyi bitirmeden ekranda beliriyor konuştuklarımız, düşündüklerimiz, hatta henüz adını koymadığımız niyetler bile dijital dünyanın kulağında yankılanıyor.
    Üstelik daha fazlası da var:
    Hangi gün ve saatlerde alışveriş yapıyorsak, reklamlar da ona göre karşımıza çıkıyor.

    Bir sabah Instagram'a girdiğinizde karşınıza kedi maması reklamı çıkıyor. Tesadüf değil. Algoritma, sizin ne zaman mama aldığınızı, ne kadar sürede tükendiğini, hatta hangi saatlerde alışveriş yaptığınızı biliyor. Ve doğru anda karşınıza çıkarıyor.

    Şirketlerin KPI değerleriyle planlama yaparken birçok veriyi analiz etmesi gerekir. Ancak E-Ticaret ve sosyal medya platformlarında bu verilere ayrıca ihtiyaç duyulmaz.
    Zaten biz, farkında olarak ya da olmayarak, her gün yüzlerce veriyi bu platformlarla paylaşıyoruz.

    Yani dijital mecralarda bir kişiye ait milyonlarca veri noktası mevcut.
    Ve bunların hepsi birbiriyle etkileşim hâlinde.
    Bir E-Ticaret platformunda baktığınız ürün, Instagram'da reklam olarak karşınıza çıkar, X'te de o ürünle ilgili bir yazı önünüze düşer.

    Kampanya ve teklifler anında online olarak sunulur.
    Üstelik bu dev şirketler, sahip oldukları verileri o kadar etkili kullanıyor ki, yalnızca ne alacağımıza değil, neden almamız gerektiğine dair düşüncelerimizi de etkileyebiliyorlar.

    Bugün birçok şirket operasyonlarını online platformlara taşıyor.

    Ticaret Bakanlığı'nın son açıkladığı E-Ticaret verilerini incelediğimde, iş yapmak isteyen bir işletmenin hangi parametreleri takip etmesi gerektiği ve yol haritasını oluştururken nelere öncelik vermesi gerektiği konusunda bu verilerin bir rehber niteliğinde olduğunu gördüm. E-Ticaret yapanlar için altın değeri taşıyan bu verileri aşağıda paylaşıyorum:

    2024 yılı genel E-Ticaret Verileri

    Toplam E-Ticaret hacmi: 3 trilyon TL

    Yıllık artış: %61,7

    İşlem sayısı: 5 milyar 910 milyon

    GSYH içindeki pay: %6,5

    Genel ticarete oranı: %19,1

    İşlem artış eğrisi: İlk çeyrek yüksek → İkinci çeyrek düşüş → Üçüncü durağan → Dördüncü yükseliş → Aralık düşüş

    Perakende E-Ticaret

    Hacim: 1 trilyon 619 milyar TL

    Artış oranı: %63,7

    İşlem sayısı: 1 milyar 850 milyon

    2019-2024 Bileşik Büyüme Oranı: %90,82

    Dolar Bazlı E-Ticaret

    2019: 23,94 milyar USD

    2023: 77,89 milyar USD

    2024: 89,58 milyar USD (%15 artış)

    2019-2024 Artış Oranı: %274

    E-Ticaret Yapan İşletmeler

    Toplam işletme sayısı: 600.800

    İşletme türleri:

    %78,6 şahıs

    %17,8 limited

    %3,6 anonim

    Cinsiyete göre esnaf işletmeleri:

    * %72,8 erkek

    * %27,2 kadın

    Kadın: 30-34 yaş / Erkek: 35-39 yaş aralığında yoğunluk

    En Fazla E-Ticaret Yapan İller

    İşletme sayısı en çok olan iller: İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya

    Satış hacmi en yüksek iller: İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli, Bursa

    Alış hacmi en yüksek iller: İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya

    Uyum endeksi en yüksek iller: İstanbul, Kayseri, İzmir

    Sektör Bazlı Dağılım

    En çok faaliyet gösterilen sektör:Yemek (%21,63)

    En yüksek hacimli sektör:

    1. Giyim, ayakkabı, aksesuar (301,3 milyar TL)

    2. Havayolları (208,9 milyar TL)

    3. Seyahat, taşımacılık, depolama (180,2 milyar TL)

    4. Elektronik (176,9 milyar TL)

    Tüketici Profili ve Harcama Dağılımı

    Harcamaların cinsiyete göre dağılımı:

    Kadın: %58

    Erkek: %42

    Kadınlar: Giyim, kozmetik, evcil hayvan (Erkeklerin giyim alışverişinin bir kısmını kadınların yaptığını unutmayın:)

    Erkekler: Elektronik, havayolları, seyahat

    Yaş gruplarına göre:

    * 30-34 yaş: en yoğun harcayan grup

    * 20-44 yaş: Giyim ağırlıklı

    * 35-44 yaş: Elektronik, ev dekorasyon artışı

    * 45-64 yaş: Ev, bahçe, mobilya

    * 50+ yaş: Havayolları

    * Yaş arttıkça yemek harcamaları azalıyor

    Ödeme Yöntemleri

    Kartlı ödeme: %66

    Bunun %65'i 3D Secure

    Havale/EFT: %26

    Kapıda ödeme: %3

    Diğer: %5

    Alışveriş Davranışları

    En yoğun dönem:Kasım kampanyaları

    En yoğun gün: Cumartesi

    En yoğun saat: 20.00 sonrası

    Mayıs ve Kasım: İşlem sıçramaları

    Düşüş: Nisan, Haziran; yılbaşı, dini bayramlar

    Hızlı Ticaret (Q-Commerce)

    Hacim: 249,8 milyar TL

    Artış oranı: %98,1

    Toplam E-Ticaret içindeki pay: %8,32

    En yoğun sektör: Yemek (%66,18)

    En çok satılan ürün: Gazlı içecek (6 milyar TL)

    En çok sipariş edilen yemek:

    1. Hamburger (20,2 milyar TL)

    2. Döner (15,9 milyar TL)

    3. Pizza (14 milyar TL)

    4. Kebap (12,6 milyar TL)

    C2C (Tüketiciden Tüketiciye)

    Hacim: 9,8 milyar TL

    İşlem sayısı: 17,5 milyon

    Sektör dağılımı:

    %53,25 Giyim

    %16,32 Elektronik

    %6,86 Anne-bebek

    %6,24 Oyun, hobi

    Dijital Eğlence ve İçerik

    Toplam hacim: 19,6 milyar TL

    İşlem sayısı: 95,7 milyon

    Kategori payları (tutar bazında):

    Oyun: %55

    Yayın platformları: %38

    Müzik & video: %7

    Kategori payları (işlem bazında):

    Yayın platformları: %48

    Müzik & video: %22

    Oyun: %30

    Bugün veri okumayan, KPI takibi yapmayan bir işletmenin rekabette öne geçmesi mümkün değil. Şimdi bu verileri işinize entegre edin, KPI'larınızı belirleyin ve algoritmaların dilinden konuşmaya başlayın.

    Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
    Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
    • paylaş
    • tweetle
    • Flipboardpaylaş
    Sonraki Haber
    YAZARIN DİĞER YAZILARI
    Sosyal medya suçların engellenmesi için de kullanılamaz mı? 22.08.2025 Cuma
    Yapay Zeka Kendi Dilini Geliştirirse Ne Olur? 05.08.2025 Salı
    'Süper yapay zeka’ paradoksu 29.07.2025 Salı
    Kimin Hayatını Yaşıyorsun? 22.07.2025 Salı
    YAPAY ZEKA HAKKINIZDA NE BİLİYOR? 18.07.2025 Cuma
    Haberin Olmadan Kaç Karede Yer Aldın? 09.07.2025 Çarşamba
    Kardak Krizi’nde Ateşlenmeyen Füze, Bize Ne Anlatıyor? 30.06.2025 Pazartesi
    Yapay zekadan şantaj! 27.06.2025 Cuma
    Bir USB bellekten sızan savaş: STUXNET 22.06.2025 Pazar
    Karanlıktan gelen ses 15.06.2025 Pazar
    ahaber.com.tr
    • VİDEO
    • CANLI YAYIN
    • PROGRAMLAR
      • Düşünce Atlası
      • Yaz Boz
      • Kadraj
      • Toplumsal Hafıza
      • Canan Barlas ile Gündem
      • Arka Plan
      • Memleket Meselesi
      • Seyahatname
      • Belgesel Kuşağı
      • Diplomasi
      • Söz Teması
      • Medya Dünyası
      • İş'in sırrı
      • Dijital Çağ
      • Z Raporu
      • 1.Sayfa
    • Üye Girişi
    • Üye Ol
    • A HABER ÖZEL
    • GÜNDEM
    • EKONOMİ
    • SON DAKİKA
    • YAŞAM
    • DÜNYA
    • SPOR
    • MAGAZİN
    • VİRAL
    • TEKNOLOJİ
    • OTOMOBİL
    • DİN
    • TARİH
    • SAĞLIK
    • YAZARLAR
    • VİDEO
      • Programlar
      • Gündem
      • Yaşam
      • Dünya
      • Spor
      • Ekonomi
      • Kültür Sanat
      • Teknoloji
      • Otomobil
    • GALERİ
      • En Yeniler
      • Gündem
      • Yaşam
      • Dünya
      • Ekonomi
      • Magazin
      • Viral
      • Spor
      • Otomobil
      • Teknoloji
    • İNTERNET REKLAM
    • RSS
    • BİZE ULAŞIN
    • KÜNYE/İLETİŞİM
    • VERİ POLİTİKASI
    • KARİYER
    • FREKANSLAR
    • ARŞİV
    • YAYIN AKIŞI
    • GİZLİLİK BİLDİRİMİ
    Daha Fazla Gör
    • Son dakika video izle
    • Son dakika haberleri
    • A Haber analiz
    • Gündem haberleri
    • Ekonomi haberleri
    • Otomobil haberleri
    • Namaz vakitleri
    • Hava durumu
    • İstanbul Yol durumu
    • Atv canlı yayın izle
    • Spor haberleri
    • Foto galeri
    • Son dakika emekli haberleri
    • Teknoloji haberleri
    • A Haber programlar
    • Sabah – Takvim yazarları oku
    • Kuruluş Osman izle
    • Gazete manşetleri
    • Instagram dondurma
    • "Selvi Boylum Al Yazmalım" adlı filmde Samet'i kim canlandırmıştır?
    • Dünyanın tarifeli en kısa uçuşu yaklaşık kaç kilometre uzunluğundadır?
    • Saray sofralarından şiir dizelerine: Türk kahvesinin gizli kalmış hikayesi
    • Türkiye'de Ramazan Bayramı en son hangi miladi yılda iki kere yaşanmıştır?
    • Lozan Barış Konferansı sırasında TBMM'nin hükûmet görevini yürüten icra vekilleri heyetinin başvekili kimdir?
    • Türkiye'nin kara sınırı komşusu 8 taneyken BM'ye üye 193 ülke arasında 8'den fazla kara sınırı komşusu olan kaç ülke vardır?
    • UEFA Şampiyonlar Ligi tarihinde en çok maç kaybeden ve en çok gol yiyen takım hangisidir?
    • Arnold Schwarzenegger "Dur! Yoksa Annem Ateş Edecek" filminin senaryosunu okuyup berbat bulmuş, kime filmi övüp onun oynamasına sebep olmuştur?
    • Çeyrek altın kaç gram ağırlığındadır?
    • Cuma namazı saati ve kılınış şekli: Cuma günü hangi dua ve sureler okunur?
    • 5 Aralık Dünya Türk Kahvesi Günü: Anlamı, ortaya çıkışı ve en güzel mesajlar
    • Süper Lig 15. Hafta | Galatasaray-Samsunspor maçı ne zaman, saat kaçta, hangi kanalda?
    • A Haber
    • iPhone iPhone
    • Android Android
    • Facebook
    • X
    • Instagram
    • Flipboard Flipboard
    • Youtube
    • RSS