A Haber - Haberler, Son Dakika Haberleri, A Haber Canlı Yayın
23 Aralık 2025, Salı
  • CANLI YAYIN
  • Ziraat Türkiye Kupasi
  • TÜM MANŞETLER
  • SON DAKİKA
  • ÖZEL HABER
  • VİDEO
      • Programlar
      • Gündem
      • Yaşam
      • Dünya
      • Spor
      • Ekonomi
      • Kültür Sanat
      • Teknoloji
      • Otomobil
      Özel Video Arşivden Çıkan Gerçek Haber Özel Melih Altınok ile Sebep Sonuç Satır Arası Memleket Meselesi Canan Barlas ile Gündem Toplumsal Hafıza 15 Temmuz Bir insan bir hikaye Belgesel Kuşağı Klipler Portre Erkan Tan İle Sabah Ajansı Unutma Hatırla Perde Arkası Arka Plan Banu El İle Ajans Haktan Uysal İle A Haber'de Bugün Aklın Yolu Dünya Atlası
  • GALERİ
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • YAŞAM
  • DÜNYA
  • SPOR
  • ÖZEL HABER
  • MAGAZİN
  • VİRAL
  • ANALİZ
  • YAZARLAR
  • CANLI TV
    • Tv Yayınları
      • A Haber
      • A Spor
      • A Para
      • Vav TV
      • A News
      • ATV
      • A2TV
      • Minika Go
      • Minika Çocuk
      Radyo Yayınları
      • A Haber Radyo
      • A Spor Radyo
      • A Para Radyo
      • A News Radio
      • Radyo Turkuvaz
      • Turkuvaz Romantik
      • Turkuvaz Efsane
      • Vav Radyo
      • Radyo Soft
      • Radyo Energy
      • Turkuvaz Anadolu
      • Turkuvaz Musiki
      • Turkuvaz Nostalji
  • CANLI TV
    • TV YAYINLARI
      • A Haber
      • A Spor
      • A Para
      • Vav TV
      • A News
      • ATV
      • A2TV
      • Minika Go
      • Minika Çocuk
    • RADYO YAYINLARI
      • A Haber Radyo
      • A Spor Radyo
      • A Para Radyo
      • A News Radio
      • Radyo Turkuvaz
      • Turkuvaz Romantik
      • Turkuvaz Efsane
      • Vav Radyo
      • Radyo Soft
      • Radyo Energy
      • Turkuvaz Anadolu
      • Turkuvaz Musiki
      • Turkuvaz Nostalji
  • RESMİ İLAN
  • KLİPLER
  • ÖZEL VİDEO
  • A HABER RADYO
  • NAMAZ VAKİTLERİ
  • DİZİLER
    • Eski Diziler
      • Gül Masalı
      • Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz
      • Adı Sevgi
      • Kalp Yarası
      • Hercai
      • Beni Bırakma
      • Canevim
      • Gel Dese Aşk
      • Gençliğim Eyvah
      • Sen Anlat Karadeniz
      • Kimse Bilmez
      • Akıncı
      • Baş Belası
      • Bozkır Arslanı Celaleddin
      • İkimizin Sırrı
      • Maraşlı
      • Hakim
      • Bir Zamanlar Çukurova
      Kuruluş Osman
      Bir Gece Masalı
      Can Borcu
      Zembilli
      Kardelenler
      Sustalı Ceylan
      Başka Bir Gün
  • atv PROGRAMLARI
    • Müge Anlı ile Tatlı Sert Esra Erol' da Kim Milyoner Olmak İster
  • DİĞER
    • Son Dakika Özel Haber Özel Video Memurlar Yaşam Eğitim Magazin Viral Sağlık Televizyon Teknoloji Otomobil Din Tarih Klipler Analiz Portre Yazarlar
      Galeri Asgari ücrette son viraj! Gözler üçüncü toplantıda: Milyonlarca çalışanın yeni maaşı ne olacak? İki çocuk annesi evinde öldürülmüştü! Katilin ifadesi kan dondurdu: Bahis bağımlılığı beni cinayete sürükledi Saran’ın savunması çöktü! 17-18 ay önce demişti: Dijital inceleme 5 ayı gösterdi Epstein skandalında yeni görüntüler! Çocuklarla sansürlü kareler mide bulandırdı Sadece %1’i başarıyor: 78’lerin arasındaki 87’yi 7 saniyede bul Sıfır faizli kredi fırsatları arttı: Hangi banka ne kadar veriyor? Katil Netanyahu Washington yolcusu: Trump Türkiye’nin varlığını kabul ettirecek! MSB 1113 sürekli işçi alımı İŞKUR: Kimler başvurabilir? Meslekler ve iller listesi
      RSS Künye Frekanslar Arşiv Yayın Akışı Gizlilik Bildirimi Ziraat Türkiye Kupası Bize Ulaşın
  • BİZE ULAŞIN

A Haber’i
Sosyal Medyada Takip Edin

  • Apple iTunes
  • Google Play
  • Huawei App Gallery
  • Bize Ulaşın
  • Künye/İletişim
  • Veri Politikası
  • Gizlilik Bildirimi
Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Namaz Vakitleri şehir ara
    Anasayfa Yazarlar 21. Yüzyıl’ın pazarlama stratejisi: ‘Statü’

    KEREM ALKİN

    21. Yüzyıl’ın pazarlama stratejisi: ‘Statü’

    21. Yüzyıl’ın pazarlama stratejisi: ‘Statü’

    28.12.2022, Çarşamba
    İçinde bulunduğumuz yüzyılı pek çok yönüyle konuşuyoruz, konuşmayı da sürdüreceğiz. Yüzyıl'ın başında, dünya 3. Milenyum'u tartışırken, bu yüzyılın bir 'akıl çağı' (Age of Reason) yüzyılı olacağı, bir 'uzay rekabeti' yüzyılı olacağı ifade ediliyordu. Ancak, 2008 küresel finans krizi, kıtalar arası gerginlikler, Kovid-19 küresel virüs salgını ve Rusya-Ukrayna Savaşı derken, bu yüzyıldan umut edileni neredeyse tümüyle unuttuğumuz, adeta bir 'akıl tutulması çağı'na girdiğimizi, ağır bir 'belirsizlik çağı'na girdiğimizi düşünmemize sebep olan bir sürecin içinde bulduk kendimizi. 8 milyara ulaşmış olan dünya nüfusunun tarihinin en zorlu enerji ve gıda krizi ile karşı karşıya olduğu, küresel yoksullukla mücadelenin istenen ölçüde mesafe kat edemediği zorlu bir dönem.
    Ancak, ne ilginçtir ki, tüm bu zorlu tablo, dünya vatandaşlarının tüketim tercihlerine, hele ki orta gelir düzeyindeki ve bilhassa ortanın üzerinde geliri olan tüketicilerin tercihlerine yansımıyor. Çünkü, 21. Yüzyıl 'küresel' ölçüde hizmet ağı kurmayı başarmış olan şirketlerin artık sizlere 'ürün' değil, 'statü'satmayı keşfettikleri bir dönem. Bu nedenle, bu yüzyıl 'ürün pazarlaması'nın değil, esas 'statü pazarlaması'nın önceliklendirildiği, dünyanın önde gelen markalarının size 'ürün' değil, 'statü' veya 'çözüm' pazarladıkları bir yüzyıl. Satın aldığınız bir akıllı cihazdan bir lastik ayakkabıya, taşıdığınız çantadan bindiğiniz arabaya, gittiğiniz otelden yemek yediğiniz restorana, size 'statü' ve 'çözüm' pazarlanıyor. Bu nedenle, servet değerindeki akıllı cihazları, daha bir önceki model eskimemiş olmasına rağmen, yenisine sahip olmanın getireceği 'statü' aşkıyla, ciddi bedeller ödüyoruz.
    Hatta, 'ürün' yerine 'statü' satın aldığınız gerçeğinden hareket ile, bunu kendi ülkenizdeki bir mağazadan almak yerine, dünyada 'markalaşmış' bir şehirden almak, Paris'ten, Milano'dan, İstanbul'dan, New York'tan, Londra'dan Barselona'dan, Dubai'den, Singapur'dan almak da artık ayrı bir anlam, ayrı bir değer taşıyor. Bu nedenle, Avrasya, Balkanlar, Kafkasya, Orta Asya, Orta Doğu ve Körfez İstanbul'da alışveriş yapmaktan, Asya da Paris'ten, Londra'dan, Milano'dan alış veriş yapmaya bayılıyor. Dünya markaları da, ambalajından mağaza torbasına, paketine, tüm alış veriş sürecinin aslında bir 'statü' pazarlamasıolduğunun farkında olarak, tüm tasarımlarını, mağaza dekorasyonunu, alış veriş poşetlerini, torbalarını, paketlerini buna göre şekillendiriyorlar. Dünya yeni bir yıla hazırlanırken, bu tabloyu etrafınızda, tüm medya mecralarında yakinen görebilmeniz mümkün.
    Nitekim, küresel pandemi nedeniyle, kısıtlama ve karantina tedbirleri nedeniyle, dünyanın önde gelen markaları 2020 ve 2021'i zorluklarla geçirmiş olsalar da, 2022 sonu itibariyle tüm dünyada bilhassa lüks tüketim harcamalarının, bir önceki yıla göre yüzde 21 artışla, 1,4 trilyon euroya ulaşması bekleniyor. Bu noktada, bilhassa Çin başta olmak üzere, yükselen orta sınıfı katlanan önde gelen gelişmekte olan ülkelerdeki ciddi tüketim artışına bağlı olarak, bilhassa lüks tüketim ürünlerine, mal ve hizmetlere (yüksek statüde seyahatler) güçlü eğilimin 2030 yılına kadar artarak sürmesi beklenmekte. Dünyanın önde gelen markalarının çözmekte zorlandıkları esas kuşaklar ise Z ve Alfa Kuşağı. Yeni neslin 'lüks' kavramına bakışı ciddi farklılık gösterir, yeni nesiller hayatı daha 'minimalist' yaşamayı tercih eder ise, lüks ürünlere ve 'statü' merakına ilgi azalır ise, dünyanın önde gelen markaları hayli zorlanacaklar gibi gözüküyor. Ama, spor markaları en şanslı sektör, alan olacak. Çünkü, yeni nesil ciddi manada spora ve spor bazlı akıllı cihazlara hayli meraklı.
    Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
    Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
    • paylaş
    • tweetle
    • Flipboardpaylaş
    Sonraki Haber
    YAZARIN DİĞER YAZILARI
    ‘Merkantilizm 2.0’ ve Venezuela 22.12.2025 Pazartesi
    ‘Barış Savaşçısı’ Erdoğan 19.12.2025 Cuma
    Türk Dünyası Vizyonu: Ortak geleceğin inşası 17.12.2025 Çarşamba
    Batı’nın Sonu: ABD–AB Neden Ayrışıyor? 15.12.2025 Pazartesi
    Süper güçler kapışırken, ekonomiler zorda 12.12.2025 Cuma
    TÜİK’in ‘kalite’ eşiği: Yeni TÜFE 10.12.2025 Çarşamba
    Monroe 2.0 ve ABD’nin Yeni Güvenlik Doktrini 08.12.2025 Pazartesi
    Monroe 2.0 ve Türkiye-ABD ilişkilerinin yeni eşiği 05.12.2025 Cuma
    2026: Büyük ekonomilerin ‘dirençlenme’ yılı 03.12.2025 Çarşamba
    ‘İyiliğin İnşası’nda Türkiye’nin Küresel Rolü 01.12.2025 Pazartesi
    ahaber.com.tr
    • VİDEO
    • CANLI YAYIN
    • PROGRAMLAR
      • Düşünce Atlası
      • Yaz Boz
      • Kadraj
      • Toplumsal Hafıza
      • Canan Barlas ile Gündem
      • Arka Plan
      • Memleket Meselesi
      • Seyahatname
      • Belgesel Kuşağı
      • Diplomasi
      • Söz Teması
      • Medya Dünyası
      • İş'in sırrı
      • Dijital Çağ
      • Z Raporu
      • 1.Sayfa
    • Üye Girişi
    • Üye Ol
    • A HABER ÖZEL
    • GÜNDEM
    • EKONOMİ
    • SON DAKİKA
    • YAŞAM
    • DÜNYA
    • SPOR
    • MAGAZİN
    • VİRAL
    • TEKNOLOJİ
    • OTOMOBİL
    • DİN
    • TARİH
    • SAĞLIK
    • YAZARLAR
    • VİDEO
      • Programlar
      • Gündem
      • Yaşam
      • Dünya
      • Spor
      • Ekonomi
      • Kültür Sanat
      • Teknoloji
      • Otomobil
    • GALERİ
      • En Yeniler
      • Gündem
      • Yaşam
      • Dünya
      • Ekonomi
      • Magazin
      • Viral
      • Spor
      • Otomobil
      • Teknoloji
    • İNTERNET REKLAM
    • RSS
    • BİZE ULAŞIN
    • KÜNYE/İLETİŞİM
    • VERİ POLİTİKASI
    • KARİYER
    • FREKANSLAR
    • ARŞİV
    • YAYIN AKIŞI
    • GİZLİLİK BİLDİRİMİ
    Daha Fazla Gör
    • Son dakika video izle
    • Son dakika haberleri
    • A Haber analiz
    • Gündem haberleri
    • Ekonomi haberleri
    • Otomobil haberleri
    • Namaz vakitleri
    • Hava durumu
    • İstanbul Yol durumu
    • Atv canlı yayın izle
    • Spor haberleri
    • Foto galeri
    • Son dakika emekli haberleri
    • Teknoloji haberleri
    • A Haber programlar
    • Sabah – Takvim yazarları oku
    • Kuruluş Osman izle
    • Gazete manşetleri
    • Instagram dondurma
    • Sadece %1’i başarıyor: 78’lerin arasındaki 87’yi 7 saniyede bul
    • Sıfır faizli kredi fırsatları arttı: Hangi banka ne kadar veriyor?
    • MSB 1113 sürekli işçi alımı İŞKUR: Kimler başvurabilir? Meslekler ve iller listesi
    • SSK, Bağ-Kur, 4C’liye TES avantajı: 3600 günle çifte emekli maaş fırsatı
    • Tren makinisti olmak isteyenlere fırsat: İŞKUR 169 kursiyer alıyor! İşte şartları
    • Depresyon tedavisinde yeni dönem: Bu mantar beyindeki döngüleri kırıyor
    • Gümüş zirvede, altın rekor kırdı: 6 bin TL sonrası beklentiler
    • Bilim insanları şaşırdı: Bu gezegenin havası var
    • 2025 Adalet Bakanlığı sınav sonuç tarihi belli oldu mu? ÖSYM duyurusu
    • Yağmur, sis ve kar etkili: Meteoroloji İstanbul ve 39 ili uyardı! Soğuklar artacak
    • ÖTV’siz ilk araç düzenlemesi geliyor: Geniş ailelere büyük fırsat
    • KPSS 2025/2 tercih sonuçları ne zaman açıklanacak? Merkezi atama takvimi
    • A Haber
    • iPhone iPhone
    • Android Android
    • Facebook
    • X
    • Instagram
    • Flipboard Flipboard
    • Youtube
    • RSS