Mobil uygulama kullanımında artış

Dünya çapında mobil uygulama kullanımı 205'te yüzde 58 oranında arttı. 2014'te bir önceki yıla göre artış yüzde 76 olarak gerçekleşmişti. Haber uygulamalarındaki erişim artışı ise yüzde 141 oldu.

Yahoo'nun sahibi olduğu analiz şirketi Flurry'nun son raporuna göre, mobil cihazlardaki uygulama kullanım oranı 2015 yılında yüzde 58 artış gösterdi. Firmanın araştırmasına göre kilit ekranları da dahil chazların sunduğu 'kişiselleştirme' seçeneklerinin bu artışta payı büyük.
Haber ve dergi uygulamalarında ise kullanım artışı yüzde 141 oldu. Bu oran kullanıcıların bilgisayar ve televizyondansa haber almak için daha çok mobil cihazları tercih ettiğini gösteriyor.
Ofis uygulamaları olan Google Dokümanlar ve Slack de geçen yıla göre yüzde 119 daha fazla kullanım oranını gördü. Yaşam ve alışveriş uygulamalarındaki artış ise yüzde 80 oranında gerçekleşti.
Flurry'nin başkan yardımcısı Simon Khalaf, akıllı telefonların ekranlarının büyümesi ve 'phablet' olarak nitelendirilen büyük ekranlı telefonların yaygınlaşmasının da uygulama erişimlerinin katlanmasında payı olduğunu vurgularken, "Büyük erkanlı cihazlarda geçirilen zaman geçen yıla göre yüzde 334 oranına arttı. Görünen o ki kabloya dayalı endüstri dijital ilerlemede kendisine büyük ekranlı cep telefonlarında bir yer bulmak zorunda" dedi.
App Association adlı şirketin yaptığı ayrı bir araştırmaya göre halihazırda dijital platformlarda 3 milyon 970 bin uygulama mevcut.
Bu uygulamalar toplamda 120 milyar dolarlık kazanç sağladı.
Kaynak: AFP

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.