BioNTech aşısı kimlere yapılır? Kimlere yapılmaz? Etkinlik oranı ne? Koruma süresi ne? İşte A'dan Z'ye bilinmesi gerekenler

Türkiye gelecek üç ay boyunca Türk bilim insanları Prof. Dr. Uğur Şahin ve Dr. Özlem Türeci'nin yönettiği BioNTech firması tarafından geliştirilen koronavirüs aşısıyla yoğun bir kampanya uygulayacak. "BioNTech aşısı kimlere uygulanmamalı", "Herkes bu aşıyı olabilir mi", "BioNTech aşısının koruma süresi ne kadar", "Aşının etkinlik oranı ne", "Sentetik MRNA ne yapıyor", "Spike proteini nedir"... Bu ve bunun gibi akla takılan tüm soruların yanıtlarını Prof. Dr. Osman Müftüoğlu yanıtladı. İşte A'dan Z'ye BioNTech aşısı...

Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca geçtiğimiz günlerde Bilim Kurulu'na davet ettiği BioNTech aşısının mucitlerinden Dr. Uğur Şahin ile yaptığı ortak açıklamada "Önümüzdeki 3 ay içinde ülke genelinde COVID-19'a karşı çok yoğun bir BioNTech aşısı kampanyasının uygulamaya gireceğini" açıkladı.
Anlaşılan o ki özellikle önümüzdeki haziran ve temmuzda -eğer yine ve yeni bir aksilik olmaz ise(!)- halkımızın büyük bir bölümünü efsane aşı haline gelen ve "mRNA teknolojisi" ile üretilen BioNTech aşısıyla aşılama imkânı bulacağız. Bu haber sadece sizi beni değil, süreci baştan beri büyük bir dikkatle izleyen enfeksiyon ve halk sağlığı uzmanlarını da memnun etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.