Rize-Artvin Havalimanı için geri sayım
Temeli 3 Nisan 2017'de atılan, dolgu çalışmaları ise aynı yılın 16 Eylül tarihinde başlayan ve Türkiye'nin deniz dolgusu üzerindeki 2. havalimanı olması planlanan Rize-Artvin Havalimanı'nın 29 Ekim 2020 tarihinde açılabilmesi için çalışmalar hız kazanırken, dolgu çalışmaların yüzde 41'i tamamlandı.
Giriş Tarihi: 12.09.2019 09:32
Güncelleme Tarihi: 12.09.2019 09:32
Rize-Artvin Havalimanı için geri sayım
Rize-Artvin havalimanı gibi büyük projelerin uluslararası arenada Türk şirketlerinin bir referansı olduğunu dile getiren Çeber "Mimar Sinan der ya 'Çıraklık eserim, kalfalık eserim, ustalık eserim' burası da gerçekten öyle ustalık eseri ve referans projelerimiz bunlar. Bu nedenle Türk firmaları uluslararası alanda havalimanları, otoyollar, büyük viyadükler, alışveriş merkezlerini artık dünyanın her tarafında yapıyor. Bu şantiyeler, bu tip çalışmalar uluslararası yerlerde takip edilen, çok ciddi mühendislik alanlarıdır" şeklinde konuştu.
Rize-Artvin Havalimanı için geri sayım
Doğu Karadeniz'in iklim şartları nedeniyle aksayan uçak seferleri için Rize-Artvin Havalimanı'nın bir alternatif olabileceğini de ifade eden Çeber "Rize-Artvin Havalimanı bölge turizmini çok ve direk etkileyecek. Şuanda bizim ortalama yıllık turizm amaçlı ziyaretçimiz son 2-3 yıldır 1 milyonlara dayandı. Bu 2012'lerde 250 binlerde olan ziyaretçi sayımız 7-8 yılda artarak 1 milyonlara geldi. Bugünde 800 binleri geçtik. Yıl sonunda yine 1.2 milyon civarında olacağımızı düşünüyoruz. Tabi havalimanı yapıldıktan sonra bun çok daha artacağını görüyoruz. Bu bir tahmin değil net bir görüntü. Doğu Karadeniz havzamızda Trabzon havalimanımız dışında Rize Havalimanı tamamlandığında Trabzon'un yükünü hafifletecek. Bugünlerde sivil havacılık ve Türk Hava Yolları'na en çok serzeniş giden konu; Trabzon'a giden uçak sayısı ve uçak fiyatlarıdır. Çok yoğun bir talep var. Rize bu anlamda yükü alacak. Bizim yöremize has iklim özellikleri var çok sık yağmur, sis, hava ulaşımını etkileyen nedenler var. Rize o anlamda da bir alternatif olacak. Sahip olduğu 3 bin metrelik pist uzunluğu ile dünyada en geniş gövdeli uçakların inebileceği bir havaalanı olacak. Her uçak inebilecek" diye konuştu.
Dolgu işi tamamlanmadan üst yapı için ihale sürecinin başladığını ve Eylül ayının sonunda ihaleye çıkacağını dile getiren Çeber "Havaalanı işimizin yüzde 95'i dolgu işi, yüzde 5'i üst yapı işi. Üst yapının ihalesi bu ayın sonu, olmadı Ekim ayının başında yapılıyor. Terminal binalarının ihalesi bu ayın sonunda yapılıyor" bilgisini paylaştı.