Başkan Erdoğan AK Parti kadrolarına seslendi: Soykırımın hesabını sizler soracaksınız
Başkan Recep Tayyip Erdoğan, AK Parti'nin Sapanca'da düzenlenen İstişare ve Değerlendirme Kampı'nda yaptığı konuşmada Gazze'ye yönelik saldırılara sert tepki gösterdi. Erdoğan, "Gazze'nin ve Şam'ın umudu sizlersiniz. Soykırımın hesabını biz soracağız." ifadelerini kullandı. Konuşmasında Türkiye'nin bölgesel sorumluluğuna dikkat çeken Erdoğan, "Beklenen Türk" vurgusunu yineleyerek, "Bu parti ümmetin de umududur." dedi. Erdoğan ayrıca, "Milletin emanetine gölge düşürmedik." ifadelerini kullanırken, teşkilat mensuplarına da "Sokakları boş bırakmayacağız. Yorulan varsa kenara gelsin, yoksa meydanın hakkını versin." çağrısında bulundu.
Başkan Recep Tayyip Erdoğan Sakarya'da düzenlenen AK Parti 33'üncü İstişare ve Değerlendirme Toplantısı'nın ardından açıklamalarda bulundu.
Sakarya'nın Sapanca ilçesinde düzenlenen "AK Parti 33. İstişare ve Değerlendirme Toplantısı"nın kapanış konuşmasında, toplantıya iştirak ederek fikirleri, tespitleri, tenkit ve teklifleriyle katkı sunan katılımcılara teşekkür etti.
SAKARYA'YA TEŞEKKÜR
Erdoğan, organizasyonun herhangi bir aksaklık yaşanmadan, planlandığı gibi gerçekleşmesinde payı olanları tebrik ederek, "İki gün boyunca büyük bir gayret ve özveriyle bizlere yardımcı olan tesis personeline, emekçi kardeşlerimin her birine ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Aynı şekilde, her zaman olduğu gibi görevlerini yüksek bir hassasiyetle icra eden emniyet birimlerimize bir kez de sizlerin huzurunda tebriklerimi iletiyorum." ifadelerini kullandı.
Kameraları, mikrofonları ve teknik ekipmanlarıyla milletin doğru, tarafsız, güvenilir habere erişebilmesi için fedakarca çalışan basın mensuplarını da kutlayan Erdoğan, "Bizleri samimiyetle bağrına basan Sapancalı, Sakaryalı vatandaşlarıma bu güzel ve kıymetli ev sahiplikleri için tek tek şükranlarımı sunuyorum." dedi.

"AK PARTİ TÜRKİYE'Yİ DÖNÜŞTÜRDÜ"
AK Parti'yi 14 Ağustos 2001'de kurarak Türkiye'de yepyeni bir sayfa açtıklarını ifade eden Erdoğan, şöyle konuştu:
"AK Parti, Türk siyasetini pek çok yenilikle tanıştırdı, Türkiye'yi dönüştürdü, siyaset kurumuna yeni soluk, yeni ve özgün bir bakış açısı kazandırdı. Bilhassa istişareyi farklı bir yaklaşımla ele aldık ve tarz-ı siyasetimizin tam merkezine oturttuk. Kamplarımızın en önemli özelliği, istişareyi geleneksel hale getirmesi, kurumsal bir zemine kavuşturmasıdır. Şunu bir defa açıkça söylemek isterim, bugün her aşaması başarılarla dolu çeyrek asırlık bir destandan söz ediyorsak bunda milletimizle inşa ettiğimiz gönül köprüleri kadar meşverete verdiğimiz önemin de büyük payı vardır. Çeyrek asırlık bu destanın her sayfasında her türlü öneriye, her türlü yapıcı eleştiriye kapımızı açık tutmamız vardır. Millet hesaba çekmeden kendimizi hesaba çekmeyi prensip edinmemiz vardır. Ak saçlılarımızın tecrübesiyle gençlerimizin dinamizmini aynı zeminde birleştirme, aynı potada eritme kabiliyetimiz vardır. Türkiye'nin bütün renklerini partimizin çatısı altında buluşturma vasfımız vardır.AK Parti'nin, dün de dediğim gibi, bir Türkiye kitabı olması vardır. 25 yıldır bu ilkelerimizden taviz vermedik. 25 yıldır farklı düşünce ve önerilere kapımızı kapatmadık. 25 yıldır kendimizi yenilemekten, ufkumuzu genişletmekten vazgeçmedik."
"SEÇİMLERE HAZIRLIKTA ÇOK TİTİZ DAVRANDIK"
Erdoğan, 25 yıldır AK Parti kitabına yeni sayfalar, yeni hikayeler ve yeni karakterler eklemekten geri durmadıklarını vurgulayarak, "Şurası da son derece önemlidir. Artık kendi alanında ülkemizde ve dünyada bir markaya dönüşen istişare ve değerlendirme toplantılarımız, en geniş katılımlı platform kimliğiyle her zaman özel bir konuma sahip oldu. Yer seçiminden hazırlık çalışmalarına, içeriğinden temasına, şarkısından oturumlarda ele alınacak konulara kadar hep çok titiz davrandık. Hiçbir detayı atlamadık, hiçbir boşluk bırakmadık. En verimli, en doyurucu şekilde geçmesi için çok titiz bir çalışma yürüttük." diye konuştu.
Erdoğan, Sakarya'nın Sapanca ilçesinde düzenlenen "AK Parti 33. İstişare ve Değerlendirme Toplantısı"nın kapanış konuşmasında, istişare mekanizmasını iki gün boyunca tüm unsurlarıyla çalıştırmaya gayret ettiklerini söyledi.
YENİ YOL HARİTASI HAZIR
Dün Merkez Yürütme Kurulu üyeleri ve yol arkadaşlarıyla, partilerinin temel politikaları ve stratejik vizyonu doğrultusunda kapsamlı fikir teatileri gerçekleştirdiklerini belirten Erdoğan, parti politikaları oturumlarında hem kurumsal hafızanın hem de geleceğe dönük hedeflerin ayrıntılı bir şekilde değerlendirildiğini, gözden geçirildiğini dile getirdi.
Erdoğan, Genel Merkez çalışmalarının da ele alındığı bu oturumlardaki katkı ve önerilerin tamamını partinin gelecek döneme ilişkin yol haritasını oluştururken öncelikli surette göz önünde bulunduracaklarını kaydetti.

"AK PARTİ MUTFAĞI TÜRKİYE'YE YÖN VERECEK POLİTİKALAR ÜRETTİ"
Güvenlik, kalkınma, ekonomi ve toplum gibi çeşitli başlıklarda tertiplenen ortak akıl oturumlarında ise bakanların ve genel başkan yardımcılarının, katılımcılarla mevcut çalışmalarını paylaştıklarını aktaran Erdoğan, şöyle devam etti:
"Bakanlıklarımızın faaliyetlerine yönelik sahadan gelen talep, öneri ve eleştirileri tek tek not ettik. Sorulara ayrıntılı cevaplar verildi. Dün akşam 28. dönem milletvekillerimizin katılımıyla meclis parti grubu çalışmaları ve değerlendirmeleri oturumu son derece verimli ve amaca matuf bir şekilde başarıyla icra edildi. Bugün ise genel istişare ve değerlendirme oturumunda katılımcılar kabine üyelerimize hem sorularını yönelttiler hem temsil ettikleri şehirlerin sorunlarını ilettiler. Hem de değerlendirmelerini samimiyetle dile getirdiler. Biz de bu süreçte arkadaşlarımızla görüşmelerimizi gerçekleştirdik. Sahadan aktardıkları geri bildirimleri aldık. Milletimize nasıl daha iyi hizmet edebileceğimizi kendileriyle mütalaa ettik. Gerekli talimatları verdik. Allah'a hamdolsun her açıdan dolu dolu bir iki gün geçirdik. AK Parti'nin mutfağının Türkiye'ye yön verecek politika üretme, fikir ve paradigma üretme kapasitesine sahip olduğunu bir kere daha gördük."
Başkan Erdoğan, gerek soru ve sunumlarıyla gerek fikirleriyle gerekse teklif ve tenkitleriyle toplantıya katkı yapan tüm arkadaşlarına gönülden teşekkür ettiğini belirterek, organizasyonun başarıyla icrasında emeği geçen Genel Sekreterlik birimi ile Tanıtım ve Medya Başkanlığını ayrıca tebrik ettiğini vurguladı.
"BİZ BU YOLA REVAN OLURKEN NEYE TALİP OLDUĞUMUZU BİLEREK ÇIKTIK"
Toplantının, parti, ülke ve millet için hayırlar getirmesini dileyen Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Değerli arkadaşlarım, bundan 7,5 asır evvel Yunus Emre o arı, duru Türkçesiyle şöyle seslenmişti, 'Yol odur ki doğru vara, Göz odur ki Hakk'ı göre, Er odur kalçakta dura, Yüceden bakan göz değil'. Bizler de 25 sene önce millete hizmet yolculuğuna bu niyetlerle koyulduk. Biz bu yola revan olurken neye talip olduğumuzu bilerek çıktık. Çıkar birliği değil, kader birliği yaparak çıktık."
Erdoğan, Necip Fazıl Kısakürek'in "Perdenin ardı perde, Perdenin ardı perde, Her siper aşıldıkça, Gaye öbür siperde" dizelerini aktararak, "İşte biz de bir siperi aştığımızda önümüzde yeni ufuklar açıldı. Bir engeli aştığımızda önümüzde daha büyük hedefler belirdi. Elbette çok ağır bedeller ödedik. Çok büyük duvarlarla karşılaştık. Ama her defasında önümüze çekilen setleri tek tek devirerek, karşımıza çıkarılan bariyerleri tek tek yıkarak bugünlere geldik." ifadesini kullandı.
Aziz milletin kendilerine 25 sene önce kutsal bir emanet yüklediğini kaydeden Erdoğan, "Bu millet bize yüreğini vermiş, kalbini vermiş, gönlünü vermiş, hepsinden önemlisi bu kadroya özlemlerini, hayallerini emanet etmişti. Allah'a hamdolsun o emanete bugüne kadar gölge düşürmedik." sözlerini sarf etti.
Erdoğan, AK Parti olarak, hep birlikte, çeyrek asırda, Cumhuriyet tarihinde başka hiçbir hükümete nasip olmayan büyük bir başarı hikayesine imza attıklarını vurgulayarak, "Şunu da büyük bir gururla ifade etmek istiyorum. Çeyrek asırlık bu kutlu yolculukta sizlerle omuz omuza olmak, birlikte yorulmak, birlikte ter dökmek, en çetin mücadelelere birlikte girmek, bir yol arkadaşınız, bir dostunuz olarak beni ziyadesiyle mutlu etmiştir. Böyle bir hareketin neferi olduğum için, böyle bir partinin genel başkanı olduğum için, çeyrek asırlık destanın parçası olduğum için hep şeref duydum, kıvanç duydum. Aldığım her nefeste Rabb'ime hamdettim." diye konuştu.
Kendisiyle yol yürüyen dava arkadaşlarına teşekkür eden Erdoğan, "Bir kardeşiniz olarak ben, siz kardeşlerimden razıyım. İnanıyorum ki bu millet de sizlerden razıdır." dedi.




