A HABER GALERİ
Son dakika: 112 Çağrı Merkezlerine binlerce personel alınacak! 1500 personel alımı ne zaman, hangi illere yapılacak?
Son dakika... Trafik kazası, yaralanma, boğulma, yangın gibi acil durumlarda 112 Acil Çağrı Merkezini arayarak çağrı yapılabiliyor. Her gün binlerce acil vaka çağrısı alan 112 Acil Çağrı Merkezlerine binlerce personel alımı yapılacağı duyuruldu. İçişleri Bakanı Süleyman Soylu tarafından yapılam açıklamanın ardından gözler başvuru tarihlerine çevrildi. Peki, 112 Çağrı Merkezlerine yapılacak 1500 çağrı merkezi personeli alımı ne zaman? Başvuru tarihi ne zaman ve hangi illere alım yapılacak? İşte merak edilenler...
Hedefimiz 81 vilayette 112 numarası adı altında tüm acil çağrıları toplamaktı. Allah nasip ederse haziran ayının sonunda da 112 numarası adı altında vatandaşımızın 112'yi çevirdiğinde tüm acil çağrıları ulaşabilecek sistemi haziran sonu itibariyle oluşturacağız. Eğer her ilde her kurumun kendi merkezini oluştursaydık, yaklaşık 20 katlık bir maliyetle karşılaşacaktık. Bu şekilde insan ve maliyetten iyi bir şekilde maliyetleri azaltıp yatırım daha efektif hale getirip teknolojiyle bunu bütünleştirme imkanına sahip olabildik" dedi.
'E-ÇAĞRI SİSTEMİYLE 156 BİN ÇAĞRI ALDIK'
Bakan Soylu, 112 Çağrı Merkezlerinde akıllı, yerli ve milli yazılım kullanıldığını söyledi. Sistemin özellikleri hakkında bilgi veren Bakan Soylu, "Sistemin bir özelliği de akıllı sistem, yerli ve milli yazılımla yapmamızdır. Bu sistemle tüm verilerin ne zaman, nerede, ne şekilde geldiği akılı bir çağrı sistemimiz var. Bir metot da e-çağrı sistemi. Şu ana kadar yaklaşık bu konuda 156 bin çağrı aldık. Bunun anlamı nedir? Eğer arabanız kaza yapar ve e-çağrı sistemi varsa otomatik olarak devreye girer, 112'yi arar. 112, o aracın imdadına koşabilecek acil çağrı elemanlarını oraya gönderir. Bu da dünyada birçok yerde olmayan bizde olan ve bunu yanı sırada dünyada olan yerlerde de bu akıllı nesil yazılımı çok daha iyi kullandığımız bir sistem." dedi.
'2020 YILINDA 59 MİLYON 500 BİN GEREKSİZ ÇAĞRI'
Asılsız ve gereksiz acil çağrılar hakkında da konuşan Bakan Soylu, bu konuda vatandaşlardan yardım istediklerini ifade etti. 2020 yılında her iki çağrıdan birinin asılsız ve gereksiz olduğunu ifade eden Bakan Soylu, şöyle konuştu:
"Bir yardım dileyerek söylemek isterim. 2020 yılında toplam 59 milyon 500 gereksiz ve asılsız çağrı aldık. Peki bunun yanında imdat isteyenlerin toplam çağrı sayısı 29 milyon 800 bin. Eğer siz gereksiz ve asılsız çağrı için 112'yi meşgul ederseniz bu bir yangına, bir sağlık olayına geç kalmamızı veyahut da elbette ki afet olayına geç kalmanızı sağlayabilecek, polis ve jandarma ekiplerimizin ulaşabileceği bir olaya geç kalmamızı sağlayabilecek en önemli aksaklığı oluşturur.
Bu yönde cezai işlemler var. Bunları arttırdık da. Bazı vilayetler çok iyi olmamıza rağmen bazı vilayetlerimizde bu anlayışı yakalayamadığımızı söylemek isterim. Bu konuda vatandaşımızın da yardımını bekliyoruz. Bu konuda asılsız ve gereksiz şu. Arıyor kapatıyor. Hiçbir anlamı olmadan burayı meşgul ediyor. Bu asılsız çağrı. Gereksiz çağrı ise vatandaş 155'i arıyor tam bilinmediği için 112'ye yönlendiriyor. Herhalde yanlış aradım diye kapatıyor. Biz buna gereksiz çağrı diyoruz. Bu çağrılarda da ciddi bir artış söz konusu. Bu konuda valiliklerimiz ve kurumlarımız bu konuda kamuoyu oluşturarak bu konudaki katkılarını yaparlarsa memnun oluruz. iki asılsız gereksiz çağrı, bir doğru çağrı. Bu rakam büyük bir rakamdır. Bu konuda herkesten çok büyük bir katkı ve destek bekliyoruz."