Son dakika: Normalleşmede yeni dönem başladı! İşte sona eren yasaklar
Son dakika haberleri... Türkiye genelinde 1 yıldan fazla süredir uygulanan tüm uygulamalar kaldırıldı. Türkiye bugün itibariyle yeni normalleşme dönemine girdi. Tüm şehir içi ve şehirlerarası seyahatlardaki kısıtlamalar kalkarken, kafe, restoran, kahvehanelerdeki yasaklar da sona erdi. İşte yeni döneme ilişkin tüm ayrıntılar...
Türkiye bugün itibariyle koronavirüsle mücadele kapsamında yeni bir normalleşme dönemine girdi. İçişleri Bakanlığı, koronavirüs nedeniyle sokağa çıkma ve şehirlerarası seyahat kısıtlamalarının sona erdiği 1 Temmuz saat 05.00'te başlayacak kademeli normalleşmenin üçüncü etabına ilişkin genelge yayımladı. İşte yeni döneme ilişkin merak edilen tüm detaylar...
Türkiye'nin beklediği gün geldi. Normalleşme tarihi olarak belirtilen 1 Temmuz'un gelmesiyle birlikte artık eski normale yakın kurallardan oluşan yeni uygulama başladı.

SOKAĞA ÇIKMA KISITLAMALARI KALDIRILDI
01.06.2021 tarih ve 8878 sayılı Genelgemizde belirtilen esaslar çerçevesinde hali hazırda uygulanmakta olan sokağa çıkma kısıtlamaları (hafta içi ve hafta sonu dahil) 1 Temmuz 2021 Perşembe günü saat 05.00'e kadar sürdürülecektir. 1 Temmuz 2021 Perşembe günü saat 05.00'ten itibaren ise hafta içi hafta sonu ayrımı olmaksızın sokağa çıkma ile buna bağlı olarak uygulanan şehirlerarası seyahat kısıtlamaları sona erecek ve belirtilen tarihten itibaren sokağa çıkma ve şehirlerarası seyahat kısıtlaması uygulanmayacaktır.
.
İŞYERLERİ TEKRAR FAALİYETE GEÇİYOR
Tüm işkolları ve faaliyet alanlarında, salgınla mücadelenin temel prensipleri olan temizlik, maske ve mesafe kurallarının yanı sıra Sağlık Bakanlığı Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberinde kendi işkolu/faaliyet alanı için belirlenmiş tüm tedbir ve esaslara uyulması kaydıyla;
Halihazırda faaliyetlerine ara verilmiş durumda olan tüm işyerleri, 1 Temmuz 2021 Perşembe gününden itibaren tekrar faaliyet gösterebileceklerdir.
Sektörün talebi doğrultusunda faaliyetlerine ara verilen sinema salonları, 1 Temmuz 2021 Perşembe gününden itibaren faaliyet göstereceklerdir.
Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberinde belirtilen masa ve/veya sandalyeler arasındaki mesafe kurallarına uyulmak kaydıyla, 1 Temmuz 2021 Perşembe gününden itibaren yemeiçme yerlerinin açık veya kapalı alanlarında aynı masada aynı anda bulunabilecek kişi sayısına dair kısıtlamalar uygulanmayacaktır.










