Avrasya Tüneli ilk kez görüntülendi
Başbakan’ın ‘Marmaray’a kardeş’ olarak adlandırdığı Avrasya Tüneli Projesi’ni ilk kez görüntülendi. Yüzde 10’u tamamlanan projede, deniz altı çalışma aşamasına gelindi.
Giriş Tarihi: 07.07.2014 09:58
Asya ile Avrupa kıtalarını ilk kez deniz tabanının altından karayolu tüneliyle bağlayacak projenin en önemli bağlantısı olan Avrasya Tüneli çalışmaları yer altında görüntülendi. Kazlıçeşme ile Göztepe arasını 15 dakikaya indirecek İstanbul Boğazı Karayolu Tüneli (Avrasya Tüneli) çalışmaları son sürat devam ediyor. Kara tünelleriyle birlikte 5.4 kilometreyi bulacak tünelin yüzde 10’unun tamamlandığı belirtilirken, Avrasya Tüneli 420 metre uzunluğa ulaştı.
2017 sonunda açılacak: Tünel açma makinesi Yıldırım Bayezid bugün karadan deniz altına ilk defa girerek kazı çalışmasını yeni bir boyuta taşıyacak. Yaklaşık 1.3 milyar dolarlık projeye özel olarak Almanya’da üretilen Tünel Açma Makinesi, en derin noktada deniz seviyesinin 106 metre altından geçecek. Yıldırım Bayezid deniz tabanına 26 metreden daha fazla yaklaşmayacak. Kendini 7 yılda amorti etmesi beklenen proje 2017 yılının sonuna doğru hizmete açılacak.
Sığınma odaları yapılıyor: Avrasya Tüneli, bütün afet senaryoları göz önünde bulundurularak tasarlandı. Deprem ve tsunamiye karşı dayanıklı inşa edilen tünelde, kaza ve patlama gibi acil durumlarda her 200 metrede bir sığınma odaları bulunacak. Bu odaların özelliği sızdırmaz kapılara sahip olması. Tehlike anında odalara giren yolcular gaz ve dumandan etkilenmeyerek acil tahliye merdivenleri sayesinde alt ve üst bölümlere geçiş sağlayacak. Tünelin her iki ucunda havalandırma bacaları ve bir yakada merkezi işletme binası bulunacak.
Arıza için cep açılıyor: Tünelde arıza yapan araçların trafiği aksatmaması için her 600 metrede bir de cep yapılacak. 7/24 kapalı devre kamera ve olay algılama sistemleriyle izlenecek tünelde herhangi bir acil durumda hızlı bir şekilde tüneldeki yolculara müdahale edilebilecek. Modern aydınlatma teknolojisi kullanılan Avrasya Tüneli’ndeki tüm yüzeyler yangından etkilenmeyen malzemelerden oluşacak. Diğer tünellerde olduğu gibi radyo frekanslarına girerek sürücüler bilgilendirilecek. Bu frekans özelliğinin diğer tünellerden farkı ise alt ve üst bölümlerdeki araçlara farklı frekanslardan bilgilendirilme yapılması olacak. Örneğin alt bölümde yaşanan bir trafik kazası radyo frekanslarından anons edilirken, üst bölümdeki yolcular bu durumdan haberi olmayacak ve panik yaşamayacak.