SGK’dan borç yapılandırmasında yeni düzenleme
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), prim borçları ve idari para cezalarının yeniden yapılandırılmasına ilişkin genelgeyi yayımlayarak başvuru ve ilk taksit ödeme süresini 31 Ağustos 2026’ya kadar uzattı. Yeni düzenlemeyle azami taksitlendirme süresi 72 aya çıkarılırken, tecil faiz oranında da indirim sağlandı.
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), prim borçları ve idari para cezalarının yeniden yapılandırılmasına yönelik hazırladığı genelgeyi tüm teşkilat birimlerine gönderdi. Genelgeyle birlikte yapılandırma kapsamı, başvuru şartları ve ödeme esasları da netlik kazandı. Düzenlemeye göre, 2026 yılı Haziran ayı ve öncesine ait prim borçları ile 31 Ağustos 2026 tarihine kadar tebliğ edilerek kesinleşen idari para cezaları yapılandırma kapsamına alınacak.
Yeni uygulamayla birlikte yapılandırma kapsamında azami tecil süresi 36 aydan 72 aya yükseltildi. Teminatsız tecil limiti ise 10 milyon lira olarak güncellendi. Toplam borcun bu tutarı aşması halinde yalnızca aşan kısmın yarısı kadar teminat talep edilecek.
İLK TAKSİT İÇİN SON GÜN 31 AĞUSTOS
Sabah Gazetesi'nin haberine göre, yapılandırmadan yararlanmak isteyen borçluların ilk taksit ödemelerini en geç 31 Ağustos 2026 tarihine kadar gerçekleştirmesi gerekiyor. Bu tarihe kadar yapılan işlemlerde tecil faiz oranı yüzde 39 yerine yüzde 29 olarak uygulanacak.
Öte yandan ilk taksitin ödenmesiyle birlikte haciz, icra ve satış işlemleri durdurulacak. Ayrıca araçlar üzerindeki yakalama şerhlerinin kaldırılabilmesine de imkan sağlanacak.


