A HABER GALERİ
Benzinli araçların yakıt tüketimini yakaladı! 2024 Peugeot e-3008 tek şarj ile 700 KM menzil sunuyor! İşte detaylar…
2024 Peugeot e-3008 tamamen makyajlanan tasarımının yanı sıra yüzde yüz elektrikli versiyonu ile yeni yılda meraklılarının karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Rakiplerine kıyasla oldukça iddialı bir menzil ile gelen araç tek şarj ise 700 km mesafe kat edebilecek. İşte yeni Peugeot 3008'in detayları...
Fransız otomotiv devi Peugeot'nun en çok beğenilen modeli 3008, 2024 yılında hayranlarının karşısına iddialı bir elektrikli versiyon ile çıktı. Yeni teknolojileri ve yüzde yüz elektrikli motor ile gelen araç, Allure ve GT donanım seviyeleri ile satışa sunulmaya başlanacak.
Üç opsiyon paketi ve üç farklı güç aktarma kombinasyonuyla tercih edilebilecek 2024 Peugeot e-3008'in iç ve dış tasarımı tamamen makyajlandı.
2024 PEUGEOT E-3008 700 KM MEZİN SUNUYOR!
2024 model Peugeot E-3008'in temel versiyonunda 73 kWsa net kapasiteli bir 400V nikel-manganez-kobalt (NMC) batarya yer alıyor. Bu batarya, ön aksa entegre edilmiş ve 157 kW (210 beygir gücünde) güç ile 343 Nm tork üreten sürekli mıknatıslı senkron motoru besliyor. Bu birleşim, yeni Peugeot E-3008'in WLTP'ye göre 525 kilometreye kadar sürüş menzili sunmasını sağlıyor.
Daha üst düzey bir seçenekte, 73 kWsa'lık batarya iki elektrik motoruna güç sağlıyor. Bu versiyonda, önde bulunan motorun yanı sıra arka aksa monte edilmiş 83 kW (111 beygir gücünde) güç ve 166 Nm tork üreten bir motor daha bulunuyor. Bu sayede toplamda 320 beygir gücü elde edilirken, sürüş menzili ilk versiyonla aynı olan 525 kilometre olarak belirtiliyor.
Peugeot E-3008'in Uzun Menzil versiyonu ise 98 kWsa net kapasiteli daha büyük bir bataryadan besleniyor. Yine ön aksa entegre edilmiş motor, bu sefer 170 kW (230 beygir gücünde) güç ve 343 Nm tork üretiyor. Çift motor seçeneğine sahip olmayan bu versiyon, WLTP'ye göre 700 kilometreye kadar sürüş menzili sunuyor. Ayrıca, normal, eko ve spor modlarına ek olarak, çift motorlu versiyonlarda 4WD modu da bulunmaktadır.
2024 Peugeot E-3008, sol arka çamurlukta yer alan şarj portu aracılığıyla hem AC hem de DC şarj seçenekleri sunuyor. AC şarjda, standart olarak 11 kW üç fazlı bir bağlantı ile şarj edilebilirken, opsiyonel olarak sunulan 22 kW üç fazlı şarj cihazıyla daha hızlı şarj mümkün oluyor. Ayrıca, 160 kW'a kadar DC hızlı şarj desteği ile bataryalar, yüzde 20'den yüzde 80'e dolum için yaklaşık yarım saat gibi kısa bir sürede doldurulabiliyor. E-3008, V2L (vehicle to load) teknolojisi sayesinde bataryasını farklı elektronik cihazlara güç kaynağı olarak kullanabilme özelliğine de sahiptir.
Yeni Peugeot E-3008, enerji verimliliğini artırmak için standart olarak bir ısı pompası ile donatılmıştır. Ayrıca, üç seviyeli rejeneratif fren sistemi de sunmaktadır (Düşük, Orta, Yüksek). Bu rejenerasyon modları, direksiyon simidinin arkasında bulunan kolay erişilebilir düğmelerle değiştirilebilir. "Düşük" mod, içten yanmalı motorlu araçların fren deneyimine benzer bir his sunarken, diğer iki moddaki rejenerasyon seviyeleri arka stop lambalarını otomatik olarak yanık tutacak kadar artırılmıştır.
YENİ 3008 TAMAMEN MAKYAJLANDI!
Yeni Peugeot 3008, klasik SUV tasarımının ötesine geçerek son dönemin popüler fastback-SUV tarzı siluetiyle karşımıza çıkıyor. Bu model, 4.54 metre uzunluğa, 1.89 metre genişliğe ve 1.64 metre yüksekliğe sahip kompakt bir yapıya sahiptir. Ön bölümde, dikkat çeken pençe şeklindeki gündüz LED'leri, inceltilmiş farlar ve büyük Peugeot logosunun çerçevesiz panjur tasarımıyla birleşerek etkileyici bir görünüm sunmaktadır.
Yeni Peugeot E-3008'in tüm versiyonlarında standart olarak sunulan Pixel LED adı verilen adaptif LED farlar, gece ve günün her saati mükemmel aydınlatma sağlar. Modelin hava sürtünme katsayısı 0,28 olarak açıklanmıştır ve bu etkileyici aerodinamik performansı elde etmek için jantlar da özel olarak tasarlanmıştır. Hem teknik hem de geometrik açıdan dikkat çekici olan 19 inç veya 20 inç jantlar, ortalarında gururla yeni Peugeot logosunu taşırlar. Arka tarafında ise GT versiyonlarında üç boyutlu bir şekilde tasarlanan üç pençeli ışık imzasıyla dinamik bir tasarım sunulmaktadır
21 İNÇ ANA EKRAN İLE GELİYOR!
2024 Peugeot E-3008, dikkat çekici bir iç mekan deneyimi sunan "Panoramic i-Cockpit" adlı yeni kokpit düzeni ile tanıtılıyor. Bu özel düzen, yüksek çözünürlüklü 21 inç kavisli bir panelle ön plana çıkıyor ve içeriğinde dijital gösterge ve multimedya ekranlarını barındırıyor.
Allure versiyonunda, yeni Peugeot i-Cockpit standart olarak sunuluyor ve bu düzen, panoramik ekranın altında yer alan iki adet 10 inçlik dijital ekrandan oluşuyor. Bu tasarım, 21 inçlik ana ekranla uyumlu bir görüntü sağlayarak kullanıcıya etkileyici bir deneyim sunuyor.
GT versiyonunda ise 21 inçlik ana ekran standart olarak sunuluyor, bu da kullanıcılara büyük ve göz alıcı bir gösterge paneli sunuyor. Bu özellikler, Peugeot E-3008'in iç mekanında modern bir dokunuş ve yüksek teknolojiyi bir araya getiriyor, sürücü ve yolculara daha keyifli bir sürüş deneyimi sunuyor.