A Haber - Haberler, Son Dakika Haberleri, A Haber Canlı Yayın
05 Aralık 2025, Cuma
  • CANLI YAYIN
  • Ziraat Türkiye Kupasi
  • TÜM MANŞETLER
  • SON DAKİKA
  • ÖZEL HABER
  • VİDEO
      • Programlar
      • Gündem
      • Yaşam
      • Dünya
      • Spor
      • Ekonomi
      • Kültür Sanat
      • Teknoloji
      • Otomobil
      Özel Video Arşivden Çıkan Gerçek Haber Özel Melih Altınok ile Sebep Sonuç Satır Arası Memleket Meselesi Canan Barlas ile Gündem Toplumsal Hafıza 15 Temmuz Bir insan bir hikaye Belgesel Kuşağı Klipler Portre Erkan Tan İle Sabah Ajansı Unutma Hatırla Perde Arkası Arka Plan Banu El İle Ajans Haktan Uysal İle A Haber'de Bugün Aklın Yolu Dünya Atlası
  • GALERİ
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • YAŞAM
  • DÜNYA
  • SPOR
  • ÖZEL HABER
  • MAGAZİN
  • VİRAL
  • ANALİZ
  • YAZARLAR
  • CANLI TV
    • Tv Yayınları
      • A Haber
      • A Spor
      • A Para
      • Vav TV
      • A News
      • ATV
      • A2TV
      • Minika Go
      • Minika Çocuk
      Radyo Yayınları
      • A Haber Radyo
      • A Spor Radyo
      • A Para Radyo
      • A News Radio
      • Radyo Turkuvaz
      • Turkuvaz Romantik
      • Turkuvaz Efsane
      • Vav Radyo
      • Radyo Soft
      • Radyo Energy
      • Turkuvaz Anadolu
      • Turkuvaz Musiki
      • Turkuvaz Nostalji
  • CANLI TV
    • TV YAYINLARI
      • A Haber
      • A Spor
      • A Para
      • Vav TV
      • A News
      • ATV
      • A2TV
      • Minika Go
      • Minika Çocuk
    • RADYO YAYINLARI
      • A Haber Radyo
      • A Spor Radyo
      • A Para Radyo
      • A News Radio
      • Radyo Turkuvaz
      • Turkuvaz Romantik
      • Turkuvaz Efsane
      • Vav Radyo
      • Radyo Soft
      • Radyo Energy
      • Turkuvaz Anadolu
      • Turkuvaz Musiki
      • Turkuvaz Nostalji
  • RESMİ İLAN
  • KLİPLER
  • ÖZEL VİDEO
  • A HABER RADYO
  • NAMAZ VAKİTLERİ
  • DİZİLER
    • Eski Diziler
      • Gül Masalı
      • Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz
      • Adı Sevgi
      • Kalp Yarası
      • Hercai
      • Beni Bırakma
      • Canevim
      • Gel Dese Aşk
      • Gençliğim Eyvah
      • Sen Anlat Karadeniz
      • Kimse Bilmez
      • Akıncı
      • Baş Belası
      • Bozkır Arslanı Celaleddin
      • İkimizin Sırrı
      • Maraşlı
      • Hakim
      • Bir Zamanlar Çukurova
      Kuruluş Osman
      Bir Gece Masalı
      Can Borcu
      Zembilli
      Kardelenler
      Sustalı Ceylan
      Başka Bir Gün
  • atv PROGRAMLARI
    • Müge Anlı ile Tatlı Sert Esra Erol' da Kim Milyoner Olmak İster
  • DİĞER
    • Son Dakika Özel Haber Özel Video Memurlar Yaşam Eğitim Magazin Viral Sağlık Televizyon Teknoloji Otomobil Din Tarih Klipler Analiz Portre Yazarlar
      Galeri Başkan Erdoğan’dan Kadın Zirvesi programı öncesi stantlara ziyaret! O ilçede yaşayanlar dikkat! 10 saatlik kesinti olacak: İşte BEDAŞ-AYEDAŞ güncel liste Adli emanetten silahları çalan katipten pes dedirten ifade: İntihar etmek için aldım Klavyenizdeki bu küçük işareti hiç fark ettiniz mi? Duyunca çok şaşıracaksınız UFC 323 programı: İbo Aslan maçı ne zaman, saat kaçta, hangi kanalda? Mars’ta yaşamın bedeli! Daha hızlı yaşlanacaklar: O değişim şart Konya’da minik yüreklerden kale savunması! Türk bayrağını indirecek güç sizde yok Pitbull 2 kardeşe dehşeti yaşatmıştı! Sahibinin ifadesi ortaya çıktı: Gürültü yüzünden…
      RSS Künye Frekanslar Arşiv Yayın Akışı Gizlilik Bildirimi Ziraat Türkiye Kupası Bize Ulaşın
  • BİZE ULAŞIN

A Haber’i
Sosyal Medyada Takip Edin

  • Apple iTunes
  • Google Play
  • Huawei App Gallery
  • Bize Ulaşın
  • Künye/İletişim
  • Veri Politikası
  • Gizlilik Bildirimi
Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.

A HABER GALERİ

  • En Yeniler
  • Gündem
  • Yaşam
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Magazin
  • Spor
  • Otomobil
  • Teknoloji
Haberler Gündem Galerileri SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener'e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı

SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener'e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı

SON DAKİKA: Ulaştırma Bakanlığı, İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener'in bugünkü grup toplantısında sarf ettiği 'Honkong'la Çin'i bağlayan köprünün kilometre maliyeti 360 milyon dolarken 1915 Çanakkale Köprüsü'nün kilometre maliyeti neden 900 milyon dolar?' diyorum' sözlerine yanıt verdi.

Giriş Tarihi: 23.03.2022 18:02 Güncelleme Tarihi: 23.03.2022 18:27
BU ALBÜMÜ PAYLAŞ
SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı

Bakanlıktan yapılan açıklamada, Çanakkale Deniz Zaferi'nin 107. yıl dönümünde hizmete sunulan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu Projesi'nin "malum çevreler" tarafından siyasete alet edilerek, yoğun saldırıyla karşı karşıya olmasının hayretle gözlemlendiği belirtildi.

SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı

Açıklamada, mühendislik ve tasarım açısından eşsiz, dünyadaki en büyük ulaşım projelerinden olan eserin, istihdama, turizme, ticarete, kültüre ulusal ve uluslararası alanda katkı sağlayacağına işaret edildi.

SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı

Köprünün millete, çevreye, ülke ekonomisine ve dünyaya sunacağı değerle de eşsiz bir yapı olduğu kaydedilen açıklamada, halkın genelinin, "eşsiz iradesi" ve "vefa duygusuyla" esere sahip çıkmasının gururla görüldüğü ifade edildi.

SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı

"İBRETLE VE HAYRETLE İZLİYORUZ"

Millete kazandırılan dev eseri değil yapmak, hayal bile edemeyenlerin, anılan büyük çalışmayı itibarsızlaştırmak için saldıranların "ibretle" ve "hayretle" izlendiği belirtilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı

"Bu saldırılar bizim için çok sık karşılaştığımız davranışın tekrarından öteye gitmiyor. 'Muhalefet etme vazifesini, ülkesine, milletine ve devletine düşmanlık olarak sergilemek...' Bir muhalefet partisi ya da lideri, elbette ki yapılacak yatırımın ülke için uygun olmadığını düşünebilir, daha iyisini önerebilir. Bunu yaparken de akla, izana ve vicdana dayanması beklenir. Çünkü sözü, ancak o zaman anlam kazanır. Yoksa, bugün düştükleri durum gibi milletine, ülkesine, devletine düşman gibi algılanmaları kaçınılmazdır. Bu kişilerin anlamaları pek mümkün olmasa da önce Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) projeleriyle ilgili genel bilgileri, ardından 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu Projemizi bir kez daha açıklamayı sorumluluğumuzun bir parçası olarak görüyoruz. Son 20 yılda ulaştırma sektöründe (havalimanları, limanlar ve 1250 kilometre otoyol altyapısı) 37,5 milyar dolarlık KÖİ modeliyle yapıldı. Bu projelerle, gayri safi yurt içi hasılaya 91 milyar dolar, üretime 193 milyar dolar (toplam 284 milyar dolar), istihdama yıllık 156 bin kişi olmak üzere güçlü bir ekonomik etki sağlanmıştır."

SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı

Bu projeler sayesinde yıllık 1 milyar 865 milyon dolar zaman tasarrufu, 1,1 milyar dolar yakıt tasarrufu, 5 milyon dolar çevre tasarrufuyla toplamda 2,97 milyar dolar tasarruf sağlandığına işaret edilen açıklamada, KÖİ projelerinin yatırım bedelleriyle sağladıkları fayda arasındaki fark incelendiğinde ekonominin, dolayısıyla milletin yararına son derece olumlu tablonun ortaya çıktığı bildirildi.

SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı

Açıklamada, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu Projesi için yüklenici firmayla yapılan sözleşmede, yapım ve işletme süresinin (toplam 16 yıl 6 ay 12 gün) hiçbir şekilde değişmeyeceğinin açık ve net biçimde ifade edildiğinin altı çizilerek, "Projenin erken bitirilmesi durumunda ortaya çıkacak sürenin işletme süresine dahil edileceği de sözleşmede yer almaktadır. Sözleşmedeki bu hükümle, yüklenicinin projeyi erken bitirmesi teşvik edilmesi sayesinde açılışın öngörülenden 1,5 yıl erkene alınması mümkün olmuş, böylece 622,5 milyon avro tasarruf sağlanmıştır." değerlendirmesinde bulunuldu.

SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı

Açıklamada, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu Projesi için yüklenici firmayla yapılan sözleşmede, yapım ve işletme süresinin (toplam 16 yıl 6 ay 12 gün) hiçbir şekilde değişmeyeceğinin açık ve net biçimde ifade edildiğinin altı çizilerek, "Projenin erken bitirilmesi durumunda ortaya çıkacak sürenin işletme süresine dahil edileceği de sözleşmede yer almaktadır. Sözleşmedeki bu hükümle, yüklenicinin projeyi erken bitirmesi teşvik edilmesi sayesinde açılışın öngörülenden 1,5 yıl erkene alınması mümkün olmuş, böylece 622,5 milyon avro tasarruf sağlanmıştır." değerlendirmesinde bulunuldu.

SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı

"PROJENİN ERKEN BİTİRİLMESİYLE YÜKLENİCİYE ÖZEL AVANTAJ SAĞLANDIĞI YALANDIR"

Projenin erken bitirilmesiyle yükleniciye özel avantaj sağlandığının yalan olduğu vurgulanan açıklamada, şu bilgilere yer verildi:

SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı

BAKANLIKTAN MERAL AKŞENER'E YANIT: ELMALAR İLE ARMUTLAR ANCAK BÖYLE KARŞILAŞTIRILABİLİRDİ

Ulaştırma Bakanlığı, İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener'in bugünkü grup toplantısında sarf ettiği "Honkong'la Çin'i bağlayan köprünün kilometre maliyeti 360 milyon dolarken 1915 Çanakkale Köprüsü'nün kilometre maliyeti neden 900 milyon dolar?' diyorum" sözlerine yanıt verdi.

"Hong Kong ile Çin arasındaki çoğunluğu viyadüklerden oluşan köprü-tünel-viyadük sistemi şeklinde uzanan projenin 'köprünün kilometre maliyetinin 360 milyon dolar, 1915 Çanakkale Köprüsü'nde ise bu maliyet '900 milyon dolar' denmiştir. Elmalar ile armutlar ancak böyle karşılaştırılabilirdi. Dünyanın en uzun asma köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün maliyeti 1 milyar 750 milyon avrodur. Uzunluğu ise 4,6 kilometredir. Bir ilkokul işlemi yapalım. Maliyeti, kilometreye bölelim 380,4 milyon avro çıkar. Bu da yaklaşık 418,7 milyon dolar yapar. Köprü'müzde çok farklı teknolojinin uygulandığını aşikardır. Buna rağmen rakamın çok büyük bir farklılık göstermediği tespit edilebilir. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün kilometre maliyetinin 900 milyon dolar olduğu yalandır. Projemiz, 2 milyar 545 milyon avro yatırım tutarıyla tamamlanmıştır. Görevli şirket tarafından ödenen kamulaştırma bedeli, işletme ve ağır bakım maliyeti ile finans maliyeti dahil olmak üzere toplam hesaplanan (yaklaşık maliyet nominal değerlerle) 4 milyar 329 milyon avro iken, görevli şirkete devletin taahhüt ettiği garanti bedeli ise 3 milyar 796 milyon (12 yıl sonrası için) avrodur. Bu bedel, işletme süresinin erken başlamasına rağmen yüzde 12 daha azdır. Yani, yüklenici firmalara rant sağlandığı yalandır."

SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı

Açıklamada, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu Projesi ile yıllık toplam 415 milyon avro tasarruf edileceğinin altı çizilerek, şu bilgiler paylaşıldı:

SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı

"Kırılımları şöyledir: Zamandan 382 milyon avro, akaryakıt tüketiminden 31 milyon 300 bin avro, 3 bin 234 ağaca eş değer karbon salımındaki azalmayla, çevresel olarak 1 milyon 900 bin avro. Projemizle ülke ekonomimize etkileri kısaca şöyle olacaktır: Üretime etkisi 5 milyar 362 milyon avro, GSYH etkisi 2 milyar 442 milyon avro, istihdama yıllık etkisi 118 bin 209 kişi. 'Ecdada saygı, geleceğe armağan' niteliğindeki eserimiz, milli ekonomimizi, milli bağımsızlığımızı korumadaki kararlılığımızın ve kalkınmanın tetikleyicisi olan altyapı yatırımlarımızı entegre biçimde artırmaya ve güçlendirmeye yönelik vizyonumuzun değerli bir parçasıdır."

SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı

Hazinenin, defaten milyarlarca dolarlık yatırım yapması mümkün olmadığı için özel sektör iş birliğiyle geliştirdiği projelerin maliyetini zamana yayarak ödemesine dayalı YİD modeline karşı çıkmanın, 134 ülkede uygulanan bu yöntemi reddetmeyi savunmanın halka hizmet etmemeyi savunmak anlamına geldiği belirtilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı

"Olması gerekeni değil, olmamasını, yapılmamasını savunan bu zihniyet, millet vicdanında bugüne kadar kabul görmediği gibi bundan sonra da kabul görmeyecektir. Milletimiz müsterih olsun; biz de ne milletimize hizmet etmekten vazgeçeceğiz, ne de bu müfterilerle mücadele etmekten."

SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı
SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı
SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı
SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı
SON DAKİKA | Ulaştırma Bakanlığından Meral Akşener’e 1915 Çanakkale Köprüsü yanıtı
AHABER - Haberler, Son Dakika Haberleri
  • VİDEO
  • CANLI YAYIN
  • PROGRAMLAR
    • Düşünce Atlası
    • Yaz Boz
    • Kadraj
    • Toplumsal Hafıza
    • Canan Barlas ile Gündem
    • Arka Plan
    • Memleket Meselesi
    • Seyahatname
    • Belgesel Kuşağı
    • Diplomasi
    • Söz Teması
    • Medya Dünyası
    • İş'in sırrı
    • Dijital Çağ
    • Z Raporu
    • 1.Sayfa
  • Üye Girişi
  • Üye Ol
  • A HABER ÖZEL
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • SON DAKİKA
  • YAŞAM
  • DÜNYA
  • SPOR
  • MAGAZİN
  • TEKNOLOJİ
  • OTOMOBİL
  • DİN
  • TARİH
  • SAĞLIK
  • YAZARLAR
  • VİDEO
    • Programlar
    • Gündem
    • Yaşam
    • Dünya
    • Spor
    • Ekonomi
    • Kültür Sanat
    • Teknoloji
    • Otomobil
  • GALERİ
    • En Yeniler
    • Gündem
    • Yaşam
    • Dünya
    • Ekonomi
    • Magazin
    • Spor
    • Otomobil
    • Teknoloji
  • İNTERNET REKLAM
  • RSS
  • BİZE ULAŞIN
  • KÜNYE
  • FREKANSLAR
  • ARŞİV
  • YAYIN AKIŞI
  • AHABER - Haberler, Son Dakika Haberleri
  • Apple iTunes iPhone
  • Apple iTunes iPad
  • Google Play Android
  • Facebook
  • X
  • Instagram
  • Flipboard Flipboard
  • Youtube
  • RSS