A HABER GALERİ
Vatandaşlar 1915 Çanakkale Köprüsü'ne akın etti! Dünya medyası öve öve bitiremedi
Asya ve Avrupa kıtalarını birbiri ile bağlayan 1915 Çanakkale Köprüsü'ne dün Başkan Recep Tayyip Erdoğan'ın katıldığı törenle görkemli bir açılış yapıldı. Dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü unvanına sahip olan Çanakkale Köprüsü'nün hizmete açılışının akabinde vatandaşlar akın etti ve uzun araç kuyrukları oluştu. Geçişlerin 1 hafta boyunca ücretsiz olacağı köprüyü merak eden vatandaşlar Laspeki viyadüğünün yolunu tuttu. Öte yandan 'Simgelerin köprüsü' dünya basınına da yansıdı. 'Asrın projesi' olarak değerlendirilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün özellikleri de oldukça dikkat çekiyor. İşte ayrıntılar...
18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi 107. Yıl dönümünde Başkan Recep Tayyip Erdoğan tarafından geçen gün açılışı gerçekleştirilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nde araç geçişleri başladı.
VATANDAŞLAR AKIN ETTİ
Köprüden ücretsiz geçmek ve o anları da ölümsüzleştirmek isteyen vatandaşlar köprüye akın etti.
UZUN KUYRULAR OLUŞTU
Ailesi ve arkadaşlarıyla köprü viyadüğünde duran vatandaşlar, araçlarından inerek hatıra fotoğrafı çektirdiler.
"ÜLKEMİZ DAHA İLERİKİ YILLARDA ŞAHLANACAKTIR"
Yozgat'tan 1915 Çanakkale Köprüsü'nü görmek için gelen Habip Avşar, "1915 Çanakkale Köprüsü çok güzel olmuş. Ben Yozgat'tan hususi köprüyü incelemek için geldim. Köprü bizi çok onurlandırdı ve gururlandırdı. Ülkemize ve Çanakkale'ye ayrı bir değer katmış. İnanıyorum ki ülkemiz daha ileriki yıllarda şahlanacaktır" dedi.
"BU DEFA DENİZ ALTINDAN BİR GEÇİŞ İSTİYORUZ"
AK Parti Grup Başkanvekili ve Çanakkale Milletvekili Bülent Turan, sosyal medya hesabından Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nu da etkileyerek köprü yoğunluğunun fotoğrafını paylaştı
Turan, fotoğrafa, "Çanakkale'miz için 2. köprü had safhada sayın bakanım. Bu defa deniz altından bir geçiş istiyoruz" notunu düştü.
Hem tarih hem de simgelerin köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü bölgeye büyük oranda katma değer sağlayacak.
DÜNYANIN GÜNDEMİNE OTURDU
1915 Çanakkale Köprüsü'nün hizmete açılması dünya basınında da oldukça ses getirdi. Amerikan CNN Travel internet sitesi, "Türkiye, Avrupa ile Asya arasında rekor kıran köprüyü açtı" manşeti ile okuyucularına sundu.
BAŞKAN ERDOĞAN VURGUSU
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın 2002'den bu yana havaalanlarından demiryollarına, tünellerden boğaz köprülerine kadar birçok projeye imza attığı vurgulandı.
"DÜNYANIN EN UZUN ORTA AÇIKLIKLI KÖPRÜSÜ"
Köprünün "dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü" unvanına sahip olduğuna dikkat çekildi.
AP: TÜRKİYE DEV BİR KÖPRÜ İNŞA ETTİ
Amerikan Associated Press (AP) haber ajansı da "1915 Çanakkale Köprüsü"nün açılışını "Türkiye, Asya ve Avrupa'yı birleştiren dev bir köprü inşa etti" başlığıyla duyurdu.
MİMARİSİNE DİKKAT ÇEKİLDİ
ABC News, köprünün mimarisinin sembollerle dolu olduğuna vurgu yaptı.
Türk bayrağının renklerini de taşıyan köprünün 2023 metrelik orta açıklığının Cumhuriyet'in 100'üncü yılını simgelediği belirtildi.
INDEPENDENT: TÜRKİYE DEVASA BİR KÖPRÜ İNŞA ETTİ
İngiliz The Independent gazetesi, "Türkiye, Avrupa ve Asya'yı birbirine bağlayan devasa bir köprü inşa etti" başlığı attığı habere geniş yer ayırdı.
"DÜNYANIN EN UZUN ASMA KÖPRÜSÜ TÜRKİYE'DE"
Fransız Sud-Ouest gazetesi, haberi "Dünyanın en uzun asma köprüsü Türkiye'de açıldı" başlığıyla verdi.
1 SAAT 6 DAKİKAYA İNDİ
"Pekin Günlüğü" gazetesi, köprünün 1 saatlik geçiş süresini 6 dakikaya indireceğine yer verdi.
Bu sayede, enerji tüketimi ve karbon salımı açısından yıllık 415 milyon euro tasarruf sağlayacağı duyuruldu.
1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ'NÜN ÖZELLİKLERİ NE?
1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki inceliklerle de dünyada ilk olmaya aday. Cumhuriyet'in 100'üncü kuruluş yıl dönümünü temsil eden 2023 metrelik orta açıklığıyla köprü, 'dünyanın en uzun orta açıklığa sahip asma köprüsü' unvanını aldı.
Kırmızı beyaz renkteki 1915 Çanakkale Köprüsü'nün, 318 metrelik yüksekliğiyle Çanakkale Deniz Zaferi'nin kazanıldığı tarih olan 3'üncü ayın 18'ini simgeleyen kulelerinin üst kısmında Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisinin tasviri yer alacak. 770'er metre kenar açıklıklarla toplam 3 bin 563 metre uzunluğundaki köprü, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle toplam 4 bin 608 metre geçiş uzunluğuna sahip. Gidiş ve geliş yolu 3'er şeritli olan köprü 45,06 metre genişlikte. Köprü tabliyesinin 2 tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları yer alıyor.
'Asrın projesi' olarak gösterilen 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu projesi kapsamında 1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli boyutlarda menfez, 12 kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dahil), 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa ediliyor. Çanakkale Boğazı, 1915 Çanakkale Köprüsü ile yaklaşık 6 dakikada kesintisiz geçilebilecek.
TÜRKİYE'NİN EN UZUN ASMA KÖPRÜLERİ
Özellikleri itibarıyla "simgelerin köprüsü" olarak anılan 1915 Çanakkale Köprüsü, 2023 metrelik orta açıklığıyla "dünyanın en uzun orta açıklı asma köprüsü" konumunda.
1915 Çanakkale Köprüsü - 4.608 M
Osmangazi Köprüsü - 2.682 M
Yavuz Sultan Selim Köprüsü - 2.164 M
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü - 1.510 M
15 Temmuz Şehitler Köprüsü - 1.560 M