A HABER GALERİ
CHP'li İBB'nin sıfırdan inşa ettiği bir tane bile metro hattı yok! İmamoğlu'nun "kuyruklu" metro yalanı
CHP'li İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, yerel seçime sayılı günler kala algı operasyonuna başladı. Katıldığı programlarda AK Parti döneminde temeli atılan, yapımına başlanan ve inşası büyük ölçüde tamamlanan metro projelerini 'Hepsini ben yaptım' diyerek sahiplenmeye kalktı. Ancak İmamoğlu'nun manipülasyonu kısa sürede patladı. Yayınlanan belgelerde, İmamoğlu'nun 5 yılda tek bir metro ihalesi bile yapmadığı, 'Sıfırdan yaptım' dediği 47 kilometrelik metro hattının sadece 8 kilometresini tamamladığı ortaya çıktı. Böylece proje değil yalnızca yalan üreten İmamoğlu'nun İstanbul'da sıfırdan başlayıp bitirdiği tek bir metro hattının olmadığı kanıtlandı...
Cumhur İttifakı'nın İBB Başkan adayı Murat Kurum ise "İmamoğlu'nun en iyi yaptığı şey yalan söylemek" diyerek İmamoğlu'nun yaratmaya çalıştığı metro algısına belgelerle yanıt verdi. Ekrem İmamoğlu'nun son 5 yılda yaptığı tek bir metro ihalesi olmadığının altını çizen Kurum, "Açtım dediği 47 kilometrelik metro hattının sadece ve sadece 8 kilometresi bu dönemde yapılmıştır" dedi. 2019'da göreve gelen Ekrem İmamoğlu, yapımı büyük ölçüde tamamlanan metro hatlarını kendi temel atmış gibi göstererek "Hepsini sıfırdan yaptım" dedi. Kimi metro hatlarını da beton dökerek iptal etti. Yayınlanan belgeler CHP belediyeciliğini gözler önüne serdi. Buna göre haziran 2019 itibarıyla İstanbul'da toplam metro hattı 232,9 kilometreydi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından İBB'ye 5 tane metro hattı teslim etti. O metro hatları şöyleydi:
1) Yıldız-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı 20 km % 94
2) Eminönü-Eyüpsultan-Alibeyköy Tramvay Hattı 10,1 km % 89
3) Dudullu-Bostancı Metro Hattı 14,3 km %70
4) Rumeli-Hisarüstü Aşiyan Füniküler Hattı 0,8 % 50
5) İkitelli-Ataköy Metro Hattı (Bahariye Kesimi) 2,1 km % 48
"YETİŞMEZDİ" DİYEREK BAHANE ARADI...
Bu 5 hattın tamamlanması için fiilî yapılan metro hattı uzunluğu toplamda 8,1 km'ydi. Ancak bu metro hatlarından kimi yapılamadığı için yeniden Ulaştırma Bakanlığı'na devredildi, bazılarının ise açılışı söz verildiği tarihte yapılmadı "Yetişmezdi zaten" denildi. Açıklanan belgeler, CHP'li İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun sıfırdan başlayıp bitirdiği metro hattının olmadığını gözler önüne serdi.
BEN YAPTIM DEDİĞİ HATTIN YÜZDE 94'Ü AK PARTİ DÖNEMİNDE İNŞA EDİLDİ
Yıldız-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı'nın kredi anlaşması, AK Partili İBB Başkanı Kadir Topbaş döneminde 8 Ekim 2013'te yapıldı. Temel atma töreni 9 Şubat 2014 olan metro hattının TBM kazımı 1 Şubat 2016'da başladı. 1 Şubat 2019'de ray montajına geçilirken yüzde 94'ü tamamlanan metro hattında mart 2019'da sürüş testi yapıldı. O yıl yapılan seçimlerde İBB, CHP'ye geçerken 28 Ekim 2020'de Mecidiyeköy Mahmutbey kısmının açılışı yapıldı. AK Partili belediye döneminde yüzde 94'ü inşa edilirken CHP'li belediye, 4 yılda hattın yalnızca yüzde 0.4 kilometrelik kısmını tamamlayabildi. 2 Ocak 2023'te Yıldız-Mecidiyeköy kısmı açıldı.
EMİNÖNÜ-EYÜPSULTAN-ALİBEYKÖY TRAMVAY HATTI'NIN YÜZDE 11'İNİ YAPABİLDİ
Eminönü-Eyüpsultan-Alibeyköy Tramvay Hattı'nın tanıtımı, AK Partili İBB Başkanı Kadir Topbaş tarafından 27 Mayıs 015'te yapıldı. 289 Hazitan 2016'da yapım ihalesine, 9 Kasım 2016'da ise hattın inşasına başlandı. 2019'un mart ayında yüzde 89'u tamamlanan tramvay hattının araç sürüş testi yapıldı. Yerel seçimlerin ardından göreve gelen CHP'li belediye, finansman desteği alarak hattın yalnızca 1,1 kilometrelik kısmını tamamladı.
4 KİLOMETRELİK KISMI 5 YILDA TAMAMLAYABİLDİ
Dudullu-Bostancı Metro hattının yapım ihalesi 2015'te gerçekleşti. 2016'da kazı çalışmalarına başlanırken,2018'de tünel birleşme töreni yapıldı. 2018'de ray montajının yapıldığı metro hattı, AK Parti döneminde yüzde 70'i tamamlanarak yerel seçimlerin ardından CHP'li İBB yönetimine devredildi. Ancak Ekrem İmamoğlu, yüzde 30'luk kısım için önce yapım işleri başlama töreni gerçekleştirdi. 4,3 kilometrelik kısmı ise 5 yılda inşa edebildi.
5 YILDA 1 KİLOMETREYİ TAMAMLAYAMADI...
İkitelli-Ataköy Metro Hattının yapım ihalesi 2015'te, temel atma töreni ise 2016'da yapıldı. 2017'de TBM kaynak programı yapılan metro hattının yüzde 48'i tamamlandı. 2019'da göreve gelen CHP'li belediye ise kalan 1.1 kilometrelik kısım için 5 yılda metro hattına tek bir ilerleme katamadı. 2020'de ray montajı, 2021'te test sürüşü yapılan metro hattı hala açılamadı.
0,4 KİLOMETREYİ 3 YILDA TAMAMLADI!
Rumeli-Hisarüstü-Aşiyan Füniküler hattının ihalesi, 2 Mart 2017'de temel atma töreni ise 21 Haziran 2017'de yapıldı. 2019 yerel seçimlere kadar hattın yüzde 50'si tamamlandı. Göreve gelen İBB yönetimi, 2021'de ray kaynatma töreniyle metroyu kendileri inşa ediyormuş gibi göstermeye çalıştı. 3 yılda hattım 0,4 kilometrelik kısmını tamamlayabildi.
ULAŞTIRMA BAKANLIĞI TARAFINDAN TAMAMLANDI
Başakşehir-Çam ve Sakura Hastanesi-Kayaşehir Metro Hattı'nın temeli 2017'de atıldı. 2019'daki yerel seçimlerden 30 Nisan 2020'ye kadar İBB metro hattında tek bir çalışma yapmadı. 30 Nisan 2020'de hat, bakanlık tarafından devralındı. 2021'de ray montajı yapılırken hat, 8 Nisan 2023'te Başkan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldı.