A HABER GALERİ
Çanakkale Köprüsü kaç km? 1915 Çanakkale Köprüsü uzunluğu kaç metre? Orta açıklığı, kule yükseliği kaç metre?
Çanakkale Köprüsü kaç km? 1915 Çanakkale Köprüsü bugün hizmete açılacak. Asrın projesi ile taşımacılıkta süreler ve maliyetler düşecek, dış ticaretin etkinliği artacak. Çanakkale Köprüsü, dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü olma özelliğini taşıyor. Çanakkale Köprüsü'nün özellikleri ise en çok aranılanlar arasında yer aldı. Peki, Çanakkale Köprüsü kaç km? 1915 Çanakkale Köprüsü uzunluğu kaç metre? Orta açıklığı, kule yükseliği kaç metre? İşte haberin detayları...
Çanakkale Köprüsü kaç km? 1915 Çanakkale Köprüsü bugün hizmete açılıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından 1915 Çanakkale Köprüsü hakkında merak edilenler açıklandı. Asrın projesi olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün toplam uzunluğu ve kaç kilometre olduğu konusunda araştırmalar sürüyor. Peki, Çanakkale Köprüsü kaç km? 1915 Çanakkale Köprüsü uzunluğu kaç metre? Orta açıklığı, kule yükseliği kaç metre? İşte merak edilen soruların yanıtı...
1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ KAÇ KM?
1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi, Tekirdağ'ın Malkara ilçesi ile Çanakkale'nin Lapseki ilçesini birbirine bağlayan ve yaklaşık 5 km'lik 1915 Çanakkale Köprüsü'nü de içeren 88 km'lik otoyolu ve 13 km'lik bağlantı yollarını kapsamaktadır.
ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ UZUNLUĞU KAÇ METRE?
Toplam uzunluğu: 4608 metre
Orta açıklığı: 2023 metre
Yan açıklıklar: 770 metre
Yaklaşım viyadükleri: 365 ve 680 metre
Kulelerin yüksekliği: 318 metre
Şerit: 2x3 şeritli
KÖPRÜDEN KAÇ DAKİKADA GEÇİLECEK?
Ulaşım alternatiflerine göre Çanakkale Boğazı geçiş süreleri değerlendirildiğinde; Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayan Lapseki-Gelibolu arasındaki boğaz kesimini feribotla geçmek; özellikle yaz aylarındaki yoğun trafik nedeniyle uzun kuyruklar ve bekleme süreleri dikkate alındığında 1,5 ile 5 saat arasında değişmekte iken bu mesafeyi 1915 Çanakkale Köprüsü ile geçmek 6 dakikada mümkün olacak.
KÖPRÜNÜN KONUMU NASIL VE NEYE GÖRE BELİRLENDİ?
1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi'nin güzergahı KGM tarafından farklı disiplinlerden birçok kriter dikkate alınarak yapılan fizibilite çalışmaları ile belirlenmiştir. Çanakkale Boğazı'nın daha dar kısımlarının Gelibolu Yarımadası'nın daha güneyinde yer alması ve bu alanların hem doğal hem de tarihi olarak büyük öneme sahip olması bu süreçte en önemli unsurlardan biri olmuştur.
İSTANBUL'UN DA TRAFİK YÜKÜNÜ AZALTACAK
Özellikle yaz ayları ve tatillerde görülen yoğun trafikle birlikte oluşan ve saatler süren uzun feribot kuyrukları (ortalama geçiş süresi 1,5 saat ile 5 saat arasında gerçekleşmekte) oluşmayacaktır. Ayrıca, alternatif bir güzergahın geliştirilmesiyle İstanbul'un, Avrupa ve Anadolu arasında üstlendiği ağır transit trafik yükü hafifleterek İstanbul'un da trafik yükünü azaltacak.
OTOYOL VE KÖPRÜYÜ KİM İŞLETECEK?
1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi Yap-İşlet-Devret modeli kapsamında ihale edildiğinden, Proje'nin yapımı ve işletmesi Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme A.Ş. (ÇOK A.Ş.) tarafından verilen teklif süresince gerçekleştirilecek, bu süre sonunda Köprü ve Otoyol Karayolları Genel Müdürlüğü'ne devredilecek.