A Haber - Haberler, Son Dakika Haberleri, A Haber Canlı Yayın
03 Aralık 2025, Çarşamba
  • CANLI YAYIN
  • Ziraat Türkiye Kupasi
  • TÜM MANŞETLER
  • SON DAKİKA
  • ÖZEL HABER
  • VİDEO
      • Programlar
      • Gündem
      • Yaşam
      • Dünya
      • Spor
      • Ekonomi
      • Kültür Sanat
      • Teknoloji
      • Otomobil
      Özel Video Arşivden Çıkan Gerçek Haber Özel Melih Altınok ile Sebep Sonuç Satır Arası Memleket Meselesi Canan Barlas ile Gündem Toplumsal Hafıza 15 Temmuz Bir insan bir hikaye Belgesel Kuşağı Klipler Portre Erkan Tan İle Sabah Ajansı Unutma Hatırla Perde Arkası Arka Plan Banu El İle Ajans Haktan Uysal İle A Haber'de Bugün Aklın Yolu Dünya Atlası
  • GALERİ
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • YAŞAM
  • DÜNYA
  • SPOR
  • ÖZEL HABER
  • MAGAZİN
  • VİRAL
  • ANALİZ
  • YAZARLAR
  • CANLI TV
    • Tv Yayınları
      • A Haber
      • A Spor
      • A Para
      • Vav TV
      • A News
      • ATV
      • A2TV
      • Minika Go
      • Minika Çocuk
      Radyo Yayınları
      • A Haber Radyo
      • A Spor Radyo
      • A Para Radyo
      • A News Radio
      • Radyo Turkuvaz
      • Turkuvaz Romantik
      • Turkuvaz Efsane
      • Vav Radyo
      • Radyo Soft
      • Radyo Energy
      • Turkuvaz Anadolu
      • Turkuvaz Musiki
      • Turkuvaz Nostalji
  • CANLI TV
    • TV YAYINLARI
      • A Haber
      • A Spor
      • A Para
      • Vav TV
      • A News
      • ATV
      • A2TV
      • Minika Go
      • Minika Çocuk
    • RADYO YAYINLARI
      • A Haber Radyo
      • A Spor Radyo
      • A Para Radyo
      • A News Radio
      • Radyo Turkuvaz
      • Turkuvaz Romantik
      • Turkuvaz Efsane
      • Vav Radyo
      • Radyo Soft
      • Radyo Energy
      • Turkuvaz Anadolu
      • Turkuvaz Musiki
      • Turkuvaz Nostalji
  • RESMİ İLAN
  • KLİPLER
  • ÖZEL VİDEO
  • A HABER RADYO
  • NAMAZ VAKİTLERİ
  • DİZİLER
    • Eski Diziler
      • Gül Masalı
      • Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz
      • Adı Sevgi
      • Kalp Yarası
      • Hercai
      • Beni Bırakma
      • Canevim
      • Gel Dese Aşk
      • Gençliğim Eyvah
      • Sen Anlat Karadeniz
      • Kimse Bilmez
      • Akıncı
      • Baş Belası
      • Bozkır Arslanı Celaleddin
      • İkimizin Sırrı
      • Maraşlı
      • Hakim
      • Bir Zamanlar Çukurova
      Kuruluş Osman
      Bir Gece Masalı
      Can Borcu
      Zembilli
      Kardelenler
      Sustalı Ceylan
      Başka Bir Gün
  • atv PROGRAMLARI
    • Müge Anlı ile Tatlı Sert Esra Erol' da Kim Milyoner Olmak İster
  • DİĞER
    • Son Dakika Özel Haber Özel Video Memurlar Yaşam Eğitim Magazin Viral Sağlık Televizyon Teknoloji Otomobil Din Tarih Klipler Analiz Portre Yazarlar
      Galeri Gazze’de savaşın izleri sanal gerçeklikle siliniyor! Çocuklar yıkımdan VR ile uzaklaşıyor Gazze’de savaşın izleri sanal gerçeklikle siliniyor! Çocuklar yıkımdan VR ile uzaklaşıyor Hurda teşviki ve ÖTV indirimi son durum: Meclis’e geldi mi, ne zaman çıkacak? Artvin’de görenleri hayretler içinde bırakan olay! 55 santimlik iskelet Demet Akalın arşivden paylaştı: Bizde dostluk lafta değil Murat Cemcir’i yoğun bakıma götüren gizli tehlike: 50 yaş üstünde risk daha yüksek! İşçiye ilave tediye 2. yarısı ne zaman ödenecek? 4D’li taşerona kaç TL yatacak? Müge Anlı’da itiraf niteliğinde ifade: Gerçekleri anlatamadım Sami Kırkuşu nasıl öldü?
      RSS Künye Frekanslar Arşiv Yayın Akışı Gizlilik Bildirimi Ziraat Türkiye Kupası Bize Ulaşın
  • BİZE ULAŞIN

A Haber’i
Sosyal Medyada Takip Edin

  • Apple iTunes
  • Google Play
  • Huawei App Gallery
  • Bize Ulaşın
  • Künye/İletişim
  • Veri Politikası
  • Gizlilik Bildirimi
Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.

A HABER GALERİ

  • En Yeniler
  • Gündem
  • Yaşam
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Magazin
  • Spor
  • Otomobil
  • Teknoloji
Haberler Gündem Galerileri Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

Son dakika haberine göre: Çanakkale Zaferi'nin nişanesi, Türkiye'nin tarihe damgası, Boğaz'ın gerdanı 1915 Çanakkale Köprüsü 'Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü' unvanına sahip 1915 Çanakkale Köprüsü bugün açıldı. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün dünden bugüne değişimini gösteren fotoğraflar sosyal medyada en çok konuşulanlar arasına girdi.

Giriş Tarihi: 18.03.2022 11:49 Güncelleme Tarihi: 18.03.2022 17:50
BU ALBÜMÜ PAYLAŞ
ABONE OL
Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

'Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü' unvanını alan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün temeli; 18 Mart 2017 tarihinde Başkan Recep Tayyip Erdoğan, dönemin Başbakanı Binali Yıldırım ve Güney Kore Ulaştırma Bakanı Ho-In Kang ve bakanların katıldığı törenle atıldı.

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü
Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

Başkan Erdoğan, temel atma töreninin yapıldığı alana canlı bağlanarak, 138 yıllık hayal olan tarihi projenin temel atma butonuna bastı.

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

Başkan Erdoğan'ın, "Butonlara basıyoruz, ya Allah ya Bismillah... Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz" sözleriyle köprüye ilk harç atılmış oldu.

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

Törende 1915 Çanakkale Köprüsü için özel olarak hazırlatılan "tarih tüpü" dönemin Başbakanı Binali Yıldırım tarafından köprünün temeline bırakıldı.

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

1915 Çanakkale Köprüsü 2 bin 23 metre orta açıklık ve 770'er metre yan açıklıkları ile 3 bin 563 metre uzunluğunda. 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile birlikte köprünün toplam geçiş uzunluğu da 4 bin 608 metreye ulaşıyor.

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

Ayakları deniz içine inşaat edilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Lapseki tarafındaki yaklaşım viyadüğü 650 metre, Gelibolu tarafındaki yaklaşım viyadüğü ise 900 metre uzunluğunda.

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

Çanakkale 1915 Köprüsü için 354 kilometrelik otoyol, 31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşakla 143 alt ve üstgeçit projelendirildi.

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

İşte sosyal medyada gündem olan, dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü'nün değişimi...

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

"4 YIL GİBİ KISA SÜREDE YAPMAK ÇOK BÜYÜK BİR BAŞARI"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü'ne ilişkin, "Köprümüz enlerin, simgelerin köprüsü. Bu köprü üzerinde binlerce matematik formülü var. 30 bine yakın çalışma arkadaşımızın olduğu 900 tanesi mühendis olan çok kıymetli bir iş. Böyle dünyanın en büyük projelerinden bir tanesini 4 yıl gibi kısa sürede yapmak çok büyük bir başarı" dedi.

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ İLE ULAŞIM 6 DAKİKAYA İNECEK

Bakan Karaismailoğlu, ulaşım projelerinin çok kıymetli işler olduğunu ifade ederek, "Çanakkale'de boğaz geçişi için alternatif bir yol yoktu. Sadece tek feribot geçişi vardı. Onda da hava ve iklim şartlarının imkan verdiği kadar ulaşım imkanı olabiliyordu. Feribot kuyrukları, beklemeler, buradaki zaman kayıpları saatler süren yolculuklar bugünden itibaren sadece 6 dakikaya inecek" diye konuştu.

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

"TÜRKİYE'NİN GÜCÜNÜ VE KUVVETİNİ GÖSTERİYOR"

Köprünün 5,5 yılda bitirilmesinin hedeflendiğini ancak buradaki çalışma arkadaşlarının azmi ve işlerin hızlandırılmasıyla 4 yılda bitirildiğini hatırlatan Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

"Bu proje devam ederken Kovid-19 salgını başladı. Bütün dünyada ekonominin çöktüğü, şantiyelerin kapatıldığı bir ortamda bu işlerin bu kadar hızlanması da ayrı bir meziyet. O da Türkiye'nin gücünü ve kuvvetini gösteriyor. Kovid-19 salgını başladığında arkadaşlarımızı motive ettik ve bütün şantiyelerimizi izole hale getirdik, tedbirlerimizi aldık, işlerimizi daha da hızlandırdık. Yani bu ortamı bir nevi fırsata çevirdik.

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

Proje 4 yılda bitti ama projenin 4 yıldan önce de 10 yıllık bir hazırlık devresi vardı. Burada hem güzergah çalışmaları, etütler, projeler derken 10 yıllık bir hazırlanma çalışması sonucunda böyle kıymetli bir projeyi sonuçlandırıyorsunuz ve milletin hizmetine sunuyorsunuz. Bu sadece köprü projesi değil aslında.

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

Bunun arkasında 100 kilometrelik Malkara-Çanakkale Otoyolu var. O otoyol da açıldığı zaman eski yol tam 40 kilometre kısalacak. Bunların hem küresel ekonomiye hem de ülke ekonomisine oldukça faydaları olacak. Yakıt, zaman ve çevresel tasarrufları var bu işin.

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

Egzoz emisyonunun azalmasından dolayı çevre kirliliğini de ciddi şekilde azaltacak bu proje. Ayrıca proje kapsamında 1,5 milyon ağaç dikildi. Tam 2 milyar 545 milyon avroluk bir projedir bu. Artık bu proje yapıldı ve bu ülkenin bir kıymeti, bir değeri oldu. Bu proje yüzyıllar boyu bu ülkeye hizmet edecek çok kıymetli bir iş."

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

'BİZİM İÇİN ÇOK KIYMETLI PEK ÇOK SEMBOLÜ BAĞRINDA TAŞIYOR'

1915 Çanakkale Köprüsü'nün enlerin, ilklerin ve rekorların projesi olduğunu söyleyen Bakan Karaismailoğlu açıklamalarını şu sözlerle sürdürdü:

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

"2 bin 23 metre orta açıklık ve 770'er metre yan açıklıkları ile birlikte köprümüz 3 bin 563 metre uzunluğunda. 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile birlikte toplam geçiş uzunluğu da 4 bin 608 metreye ulaşıyor.

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

Dünyada bu kadar uzun orta açıklıklı ikiz tabliyeli tasarlanan ilk köprü olarak tarihe geçecek. 318 metre kule yüksekliği ve 16 metrelik mimari amaçlı top mermisi figürüyle deniz seviyesinden 334 metre yüksekliği ile dünyanın en yüksek kulelere sahip asma köprüsü.

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

1915 Çanakkale Köprümüz bizim için çok kıymetli olan pek çok sembolü bağrında taşıyor:

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

2 bin 23 metre orta açıklık, Cumhuriyet'imizin 100'üncü yılı olan 2023'e atıftır. 318 metrelik çelik kuleleri, 18 Mart 1915 Çanakkale Zaferi'ne işarettir.

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü

16 metrelik mimari amaçlı top mermisi figürleri, top mermilerini insanüstü bir güçle sırtlayan Seyit Onbaşı'ya saygımız, selamımızdır. Kırmızı-beyaz renkli kuleler, al bayrağımızı işaret eder."

Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü
Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü
Böyle başladı böyle bitti! İşte dünden bugüne 1915 Çanakkale Köprüsü
AHABER - Haberler, Son Dakika Haberleri
  • VİDEO
  • CANLI YAYIN
  • PROGRAMLAR
    • Düşünce Atlası
    • Yaz Boz
    • Kadraj
    • Toplumsal Hafıza
    • Canan Barlas ile Gündem
    • Arka Plan
    • Memleket Meselesi
    • Seyahatname
    • Belgesel Kuşağı
    • Diplomasi
    • Söz Teması
    • Medya Dünyası
    • İş'in sırrı
    • Dijital Çağ
    • Z Raporu
    • 1.Sayfa
  • Üye Girişi
  • Üye Ol
  • A HABER ÖZEL
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • SON DAKİKA
  • YAŞAM
  • DÜNYA
  • SPOR
  • MAGAZİN
  • TEKNOLOJİ
  • OTOMOBİL
  • DİN
  • TARİH
  • SAĞLIK
  • YAZARLAR
  • VİDEO
    • Programlar
    • Gündem
    • Yaşam
    • Dünya
    • Spor
    • Ekonomi
    • Kültür Sanat
    • Teknoloji
    • Otomobil
  • GALERİ
    • En Yeniler
    • Gündem
    • Yaşam
    • Dünya
    • Ekonomi
    • Magazin
    • Spor
    • Otomobil
    • Teknoloji
  • İNTERNET REKLAM
  • RSS
  • BİZE ULAŞIN
  • KÜNYE
  • FREKANSLAR
  • ARŞİV
  • YAYIN AKIŞI
  • AHABER - Haberler, Son Dakika Haberleri
  • Apple iTunes iPhone
  • Apple iTunes iPad
  • Google Play Android
  • Facebook
  • X
  • Instagram
  • Flipboard Flipboard
  • Youtube
  • RSS