138 yıllık hayal gerçek oluyor! 1915 Çanakkale Köprüsü ilkleriyle tarihe altın harflerle yazıldı
Türkiye için tarihi günlerden biri...1915'te dünyaya karşı kahramanlık destanı yazdığımız topraklarda bir dünya eseri inşa ettik. Bakan Karaismailoğlu, dev projeyi anlatıyor.
Giriş Tarihi: 18.03.2022 08:53
Güncelleme Tarihi: 18.03.2022 09:37
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Boğaz geçişini 6 dakikaya indiren projenin ekonomiye katkısını anlattı. Projenin GSYH'ye 2 milyar 442 milyon euro, üretime ise 5 milyar 362 milyon euro katkı yapacağını açıklayan Karaismailoğlu, dolaylı olarak yıllık 118 bin kişinin istihdam edileceğini söyledi.
BAKAN KARAİSMAİLOĞLU 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ'NÜ ANLATTI
Açılışı bugün Başkan Recep Tayyip Erdoğan'ın teşrifleriyle yapılacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün, tarihe imza attıkları dev projelerden biri olduğunu hatırlatan Bakan Karaismailoğlu, projenin yatırım tutarının 2 milyar 545 milyon euro olduğuna ve devletin kasasından bir kuruş çıkmadan bu mega yatırımın yapıldığına işaret etti, "Dünyada yaşanan gelişmelere rağmen projeyi 1.5 yıl önce bitirdik" dedi.
415 MİLYON EURO TASARRUF
Yaklaşık 5 bin 100 personel ve 740 adet iş makinesi ile gece gündüz çalışarak tamamlanan projenin sadece Türk halkına değil, dünyanın da hizmetine sunulduğunu ifade eden Karaismailoğlu, "Zamandan 382 milyon euro, akaryakıt tüketiminden 31 milyon 300 bin euro, 3 bin 234 ağaca eşdeğer karbon salımındaki azalmayla, çevresel olarak 1 milyon 900 bin euro tasarruf edilecek. Yıllık toplam tasarruf 415 milyon euro'ya ulaşacak. Projenin 1.5 yıl önce açılması da ekonomiye 628 milyon euro katkı sağladı" dedi.
Bağlantı yollarıyla 101 kilometre uzunluğunda olan Kınalı-TekirdağÇanakkale- Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında yer alan 1915 Çanakkale'nin, yolu 40 kilometre kısaltacağını anlatan Bakan Karaismailoğlu, Lapseki-Gelibolu arası feribot seferi ile 1.5 saat süren feribot kuyruğunu da bitireceğini, Boğaz geçişini 6 dakikaya indireceğini söyledi.