Resmi Gazete'de yayımlandı: Vergi mükellefleri için son tarih belli oldu
Hazine ve Maliye Bakanlığı, e-Tebligat sistemine ilişkin başvuru sürelerini ve kullanım şartlarını yeniden düzenledi. Sisteme dahil olması gerektiği halde henüz kayıt yaptırmayan belirli vergi mükelleflerinin 30 Kasım'a kadar başvurması gerekiyor.
Hazine ve Maliye Bakanlığının "Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği", 11 Ekim 2026 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Tebliğle daha önce bu alanda yapılan kanun değişikliği doğrultusunda e-Tebligat sistemine ilişkin usul ve esaslar yeniden belirlenirken, düzenleme kapsamında sisteme dahil olması gereken mükelleflerin başvuru süreleri ve sistemden çıkış şartları tespit edildi.
Bakanlıktan edinilen bilgiye göre kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri, kolektif şirketler, adi komandit şirketler ile ÖTV Kanunu'na ekli (II) sayılı listedeki mallardan kayıt ve tescile tabi olanların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller, belirlenen şart ve sürelerde e-Tebligat sistemine dahil olacak.
30 KASIM'A KADAR SİSTEME DAHİL OLMALARI GEREKİYOR
Buna göre 1 Temmuz'dan önce ilgili kanun maddesi kapsamında e-Tebligat sistemine dahil olanlar, yeni bir başvuru yapmadan mevcut kullanıcı kodu ve şifreleriyle sistemi kullanmaya devam edebilecek.
Sisteme dahil olması gereken mükellefler, başvurularını Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik ortamda veya durumlarına uygun "Elektronik Tebligat Sistemine Dahil Olma Talep Bildirimi" ile ilgili vergi dairesine yapabilecek.
11 Ekim'den önce elektronik tebligat sistemine dahil olması gerektiği halde henüz dahil olmayan kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kolektif ve adi komandit şirketlerin 30 Kasım'a kadar sisteme dahil olması gerekiyor.
Söz konusu tarihten sonra mükellefiyet tesis ettiren ve sisteme dahil olması zorunlu olan bu mükelleflerin ise işe başlama tarihini takip eden 15 gün içinde sisteme dahil olmaları önem taşıyor.
ÖTV Kanunu kapsamındaki mallardan kayıt ve tescile tabi olanların ilk iktisabında adına tescil yapılacak kişilerin ise ilk iktisaba ilişkin kayıt veya tescil işlemi tamamlanmadan önce sisteme dahil olmaları zorunlu olacak.
E-TEBLİGATLAR, DİJİTAL VERGİ DAİRESİ VE E-DEVLET ÜZERİNDEN GÖRÜNTÜLENEBİLECEK
Bu kapsamda tebliğ edilmesi gereken ve e-imza ile imzalanan evrak, e-Tebligat sistemi aracılığıyla muhatabına elektronik ortamda iletilecek. Mükellefler bu tebligatlarına Dijital Vergi Dairesi veya e-Devlet Kapısı üzerinden erişebilecek.