A HABER GALERİ
Son dakika: Bayram harçlığı başvurusu nasıl yapılır, kimlere verilir? Açık kapı başvurusu nereden yapılır?
Bayram harçlığı başvurusu nasıl yapılır, kimlere verilir? Sorusunun cevabı merak ediliyor. Geçtiğimiz Ramazan Bayramı öncesi açık kapı başvurusu ile vatandaşlar 500 TL ödeme yapılacağı iddia edilmişti. Kurban Bayramı öncesi aynı beklenti içinde olan vatandaşlar bayram parası ( harçlığı) ödemesi yapılıp yapılmayacağı konusunu araştırmaya başladı. Peki, Bayram harçlığı başvurusu nasıl yapılır, kimlere verilir? Açık kapı başvurusu nereden yapılır? Merak edilen detaylar haberimizde...

Bayram harçlığı başvurusu nasıl yapılır, kimlere verilir? Açık kapı başvurusu nereden yapılır? Sorusunun cevabı bayram öncesi arama motorlarında sıkça araştırılan konula arasında yer alıyor. Ramazan Bayramı öncesi sosyal medyada ortaya atılan iddialara göre vatandaşlara 400 TL bayram harçlığı verileceği iddia edilmişti. Kurban Bayramı öncesinde bu kez açık kapı üzerinden yapılacak başvuru ile 500 TL bayram parası alınabileceği iddia edildi. Biz de sizler için detayları araştırdık. İşte detaylar ahaber.com.tr'de...

Vatandaşlar koronavirüs salgını nedeniyle valiliklere ya da kaymakamlıklara gitmek yerine e-devlet üzerinden Açık Kapı uygulamasına tıklayarak yardım başvurusunda bulunabiliyor.

17 farklı alanda 322 konunun yer aldığı uygulamada vatandaşlar, devlet kanalları üzerinden yardım alıp alamayacağını öğrenmeye çalışıyor. Son dönemde adından sıkça söz ettiren uygulama 500 lira açık kapı sosyal yardımı iddiaları ile de gündeme geldi.

Son dönemde tekrar ortaya çıkan Açık Kapı sayfası ve Pandemi Sosyal Destek Ön Başvurusu sayfası aracılığıyla ile verileceği söylenen bayram harçlığı iddialarının doğruluk değeri bulunmuyor.

AÇIK KAPI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Yardım başvurusu için https://www.acikkapi.gov.tr/ sayfasına giriş yapın.

e-Devlet şifreniz var ise e-Devlet aracılığıyla başvuru yapabilirsiniz, yok ise sayfada Başvuru Yap butonunu tercih edebilirsiniz.

Açık Kapı projesi ile vatandaşın valiliklere olan taleplerinin elektronik ortamda kayıt, takip ve sonuçlandırılma işlemleri gerçekleştirilmektedir. Uygulama sayesinde vatandaşlar, 17 başlık ve 322 konudan seçtikleri taleplerini doğrudan valilik bünyesinde oluşturulan Açık Kapı Masalarına iletebilmektedir.

Talepler, geliştirilen internet uygulaması ve Açık Kapı Mobil uygulaması ile yapılabilmektedir. Uyuşturucu ile etkin mücadele amacıyla EGM, Jandarma ve Sahil Güvenlik Komutanlığı'ndan toplanan veriler belirlenen vaka durumlarına göre proje üzerinden raporlanmaktadır.

81 il valiliğinde ve Ankara, İstanbul ve İzmir illerinde toplamda 48 merkez ilçe kaymakamlığında, tasarlanmış olan çalışma konseptine uygun olarak Açık Kapı Birimleri oluşturulmuştur. Valiliklerde 5, kaymakamlıklarda 3 personel görevlendirilmiştir. Açık Kapı Birimlerine yüz yüze, web sitesi ya da mobil uygulama üzerinden başvuru yapılabilmektedir.

Başvurular elektronik sisteme kaydedilmekte ve ilgili birimlere yönlendirilmekte, vatandaşa "Müracaatınızdan dolayı Valilik olarak teşekkür ederiz." bildirimi ile anında mesajla dönüş yapılmaktadır. 7 iş günü içerisinde talep sonuçlandırılmaktadır. Vatandaş sürecin her aşamasını, başvuru numarasıyla internet üzerinden ve mobil telefonuyla takip edebilmektedir.