A HABER GALERİ
Satanların yüzü gülmüyor! İkinci el araba fiyatları ne zaman düşer? İkinci el araba fiyatları düştü mü? Yarı yarıya...
İkinci el araba fiyatları ne zaman düşer? Pandemi döneminde araba üretiminde yaşanan aksaklıklar sonrasında fiyatlarda yaşanan artış sürüyor. Koronavirüs sürecinde toplu taşıma kullanmak isteyenler özel araç almak için harekete geçiyor. Fiyatlarda yaşanan artış sonrasında vatandaşlar 2021 yılında fiyatların düşüp düşmeyeceğini sorgulamaya başladı. İşte, İkinci el araba fiyatları ne zaman düşer? İkinci el araba fiyatları düştü mü?
İkinci el araba fiyatları ne zaman düşer? İkinci el araba fiyatları düştü mü? Sorularının yanıtları araştırılan konular arasında yer alıyor. Araba almak için hayal kuranların hevesi fiyatların tavan yapmasının ardından yarım kalıyor. Koronavirüs sürecinde sıfır araba üretiminin durması fiyatların tavan yapmasına yol açtı. Bu bağlamda vatandaşlar ikinci el araba fiyatlarının düşeceği tarihi merak ediyor. Uzmanlar 2021 yılı araba fiyatları için beklentilerini açıkladı. İşte, ikinci el araba fiyatları ne zaman düşer? İkinci el araba fiyatları düştü mü? Yarı yarıya...
2021'DE İKİNCİ EL ARABA FİYATLARI DÜŞECEK Mİ?
Kayseri'de galericilik yapan Ahmet Yurtlu, ikinci el araç piyasasını değerlendirdi. İkinci elde yaşanan fiyat artışından dolayı insanların araç almaktan imtina ettiklerini söyleyerek, "İkinci el araç fiyatların bu kadar yükselmesinden dolayı insanlar biraz imtina etmeye başladı. Bunun sebebi ise 'Fiyatlar çok şişti bu saatten sonra alırsak acaba yüksek mi alırız' kaygısı oluşan bir kesim var.
.
Buna mukabil fiyatların daha çok artacağına inanıp tekrar araba almaya yönelen insanlar var. Yani bu iki arada bir denge var. Fakat görüntü itibari ile bizim baktığımızda sanırım yüzde 10 daha bir artış olacak. Çünkü genelde bu işi yapan büyük toptancılar hep araç topluyorlar. Bunun sebebi ise şuan da mevcutta sıfır araç talebini karşılayacak bir arz yok. Böyle olduğundan dolayı fiyatlarımız biraz daha artacak. Yani talep var arz yok. İnsanlar artık otomotivi gerçekten yatırım aracı olarak görmeye başladılar. Geçenlerde bir müşteri geldiğinde 'nasıl bir araç düşünürsünüz' dediğimizde 'fark etmez ben yatırım amaçlı bakıyorum' gibi bir cevap aldım. Burada dövizinde gerçekten bir etkisi oldu.
Bir kısım dövizin çok arttığını düşünerek, yatırım amaçlı altın gibi döviz gibi araç satın alarak yatırım yapıyor. Buna istinaden arabanın fiyatlarının çok arttığını düşünerek arabasını satanlarda oluyor. O onu dengeliyor. Araçların parçaları farklı ülkelerde üretildiği için pandemi sebebiyle firmalar araç tedarik etmekte sıkıntı çekiyor. Sıfır arabada üretilemeyince fiyatlar yukarı çekiliyor. Firmalarda araçlar azaldığı için bayiler aracın fiyatının yarısını ya da tamamını istiyor ve buna rağmen arabanın parasını ödedikten sonra 2-3 ay beklediğiniz sürede o aldığınız zaman ki fiyatı sabit tutmuyor. Bu nedenle insanlar ikinci el arabaya daha çok yöneldi" ifadelerini kullandı.
2021'deki beklentilerinden bahseden Yurtlu, "Aşının bulunması ile doğru orantılı olacak. Normal hayata döndüğümüzde her şey normalleşecek gibi görünüyor ama orada da fulü bir durum var. Ne olacağını bilemiyoruz. Aynı durumu 2021'de de yaşayacağımıza dair bir takım beklentiler var. Üretim eski haline döndüğü zaman bu sıkıntılarımız ortadan kalkacak. Sıfır tedarikte sorunlar çözüldüğü zaman bu problem ortadan kalkacak ama orada da fulü bir durum var. Bizde ne olacağını tam kestiremiyoruz. İkinci eldeki kanaat pandeminin akışına göre belirlenecek" dedi.
UZMANLARDAN ÖNEMLİ UYARI
Konuyla ilgili konuşan Eskişehir Oto Galericiler Dernek Başkan Yardımcısı Akın Taymaz, ikinci el araç fiyatlarında artış ve düşüş beklemediklerini söyledi. Taymaz, "Fiyatlarda kışa doğru bir artış beklemiyoruz, ama inmesi de pek mümkün gözüküyor. Çünkü şu anda fiyatları belirleyen ithalat, Türkiye'de üretilen yerli otomobiller ve buna bağlı satışlar. Korona virüs sebebiyle Türkiye'deki satışlar oldukça arttı. Dövizin artmasıyla beraber fiyatlar da yükseldi. Kışa doğru üretim artmadığı için fiyatların inişi söz konusu olmaz ancak fiyatların da artışı beklentisi içerisinde değiliz. Şu andaki fiyatlar sıfırından pahalı değil. Sektörümüzün alacağı önlemler olsa olsa değişik kampanyalar ve bunlara bağlı önlemler. Bu fiyat düzeyinde devam edeceğini düşünüyorum" diye konuştu.
Sokağa çıkma kısıtlamalarının tekrar gelmesi durumunda ikinci el sektörünün duracağını belirten Taymaz, şunları söyledi;
"Mevcut artışlar daha çok piyasadaki taleple alakalı. Araba satışındaki artış sebebiyse insanların salgın nedeniyle işlerine servisler veya toplu taşımayı tercih etmek yerine kendi otomobilleriyle giderek bu durumdan etkilenmemeye çalışmamaları. Satışlarımız sürüyor ve oldukça da iyi durumda. Vatandaşlar bankalarla çalışıyor. Bunu dövize uyguladığımız zaman aslında fiyatların hemen hemen benzer durumda olduğunu görüyoruz. Eğer tekrar sokağa çıkma yasakları gibi şeyler başlarsa sektör de durur. Bütün ekonomik sisteme de zarar verecektir. Okulların da açıldığını görüyoruz. Bizim beklentimiz normalleşme sürecinin bir süre daha devam edeceği."
OTOMOTİV SEKTÖRÜ, EKİM AYI İHRACATINI AB ÜLKELERİNE YÜZDE 6 ARTIRDI
Türkiye otomotiv endüstrisi ekimde son iki yılın aylık bazdaki en yüksek ihracat rakamına ulaşarak Avrupa Birliği(AB) ülkelerine dış satımını yüzde 6 artırdı.
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliğinden (OİB) yapılan açıklamaya göre, sektör ihracatı ekimde, 2019'un aynı dönemine kıyasla yüzde 3,7 artarak 2,9 milyar dolar oldu.
Ülke ihracatında yine ilk sırada yer alan endüstrinin aldığı pay yüzde 16,8 olarak kayıtlara geçti.
Otomotiv endüstrisinin ocak-ekim dönemini kapsayan dış satımının ise yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının da etkisiyle geçen senenin ilk 10 ayına göre yüzde 21 düşüşle 20,1 milyar dolar olduğu belirlendi.
Ekimde binek otomobil ihracatının yüzde 11 azalarak 1 milyar 74 milyon dolar, tedarik endüstrisi dış satımının yüzde 5 artarak 1 milyar 16 milyon dolar, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ihracatının yüzde 48 artarak 574 milyon dolar, otobüs minibüs midibüs dış satımının da yüzde 16 azalarak 163 milyon dolar olduğu kayıtlarda yer aldı.
Tedarik endüstrisinde en fazla ihracat yapılan ülke olan Almanya'ya dış satımda yüzde 14 artış görülürken, önemli pazarlardan İtalya'ya yüzde 33, İspanya'ya yüzde 51, Polonya'ya yüzde 26,5 Fas'a yüzde 39 ihracat artışı, Slovenya'ya yüzde 39, Hollanda'ya yüzde 16, İran'a yüzde 44 ihracat düşüşü yaşandı.
Binek otomobillerde önemli pazarlardan Fransa'ya yüzde 17, Polonya'ya yüzde 40, İspanya'ya yüzde 27, İsrail'e yüzde 55, Mısır'a yüzde 29 ihracat artışı kaydedildi.
Eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlarda ise önemli pazarlardan Birleşik Krallık'a yüzde 190, İtalya'ya yüzde 27, Fransa'ya yüzde 80, Belçika'ya yüzde 205, Slovenya'ya yüzde 86 ihracat artışı yaşandı. Hollanda'ya ihracatta yüzde 78 ve Almanya'ya ihracatta yüzde 12 düşüş görüldü.
Otobüs minibüs ve midibüs ürün grubunda Fransa'ya yüzde 23, Almanya'ya yüzde 12 dış satım artışı, İtalya'ya yüzde 33, İspanya'ya yüzde 79, Azerbaycan ve Nahçıvan'a ise yüzde 81 azalış olduğu tespit edildi.
AB ÜLKELERİNE OTOMOTİV İHRACATI
Ekimde en büyük pazar olan Almanya'ya ihracat yüzde 1 artışla 403 milyon dolar olurken, ikinci sıradaki Fransa'ya yüzde 19 artışla 342 milyon dolar ve İtalya'ya yüzde 5 artışla 293 milyon dolar olarak kayıtlara geçti.
Birleşik Krallık'a ihracat yüzde 29, İspanya'ya yüzde 23, Polonya'ya yüzde 48, Belçika'ya yüzde 17, ABD'ye yüzde 20, İsrail'e yüzde 46 arttı, Romanya'ya yüzde 16, Hollanda'ya yüzde 54, İsveç'e yüzde 19 ve Macaristan'a ise yüzde 16 geriledi.
Geçen ay AB ülkelerine ihracat yüzde 6 artışla 2 milyar 278 milyon dolar olurken, AB ülkelerinin toplam ihracattan aldığı payın yüzde 78,1 olduğu belirlendi. Orta Doğu ülkelerine ise yüzde 9 ihracat artışı kaydedildi.
Açıklamada görüşlerine yer verilen OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, ekim ihracatının, aylık bazda bugüne kadar ulaşılan en yüksek üçüncü değer olduğunu bildirdi.
Çelik, ekimde tedarik endüstrisi ihracatı yüzde 5, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ihracatının da yüzde 48 gibi yüksek bir oranda arttığını vurguladı.