A HABER GALERİ
Hane başına 1100 TL ödeme yapılacak! İhtiyaç sahibi hanelere pandemi desteği başvuru nasıl yapılır? Sonuçlar...
Tam kapanma dönemi kapsamında 3 haftalık sokağa çıkma yasağı başladı. 2020 Mart ayında ülkemizde ilk koronavirüs vakasının görülmesinin ardından ihtiyaç sahibi hanelere 1.000 lira pandemi yardımı yapılmıştı. e-Devlet üzerinden yapılan başvuru ile 3. faz kapsamında başvuruya devam edilen pandemi sosyal destek yardım ödemelerine zam geldi. Buna göre 1000 TL olan pandemi yardımı 1100 TL'ye yükseldi. Peki, e-Devlet ile pandemi desteği başvuru nasıl yapılır? Başvuru sonuçları sorgulama nasıl yapılır? İşte cevaplar...
Koronavirüs salgını sonrası ihtiyaç sahibi milyonlarca haneye pandemi yardımı ödemesi yapılmıştı. Tam kapanma sürecine geçiş ile birlikte daha önce 1000 TL olan pandemi yardımı 1100 TL'ye çıkarıldı. Bu destek ödemesinden faydalanmak isteyen vatandaşlar, başvuruların nereden ve nasıl yapılacağını araştırıyor. Peki, e-Devlet ile pandemi desteği başvuru nasıl yapılır? Başvuru sonuçları sorgulama nasıl yapılır? İşte haberin detayları...
1100 TL YARDIM BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Başvurular e-Devlet üzerinden gerçekleştiriliyor. İhtiyaç sahibi vatandaşlar, T.C. Kimlik numarasının son rakamına göre e-Devlet'ten başvuru yapılabilecek.
Yapılan açıklamaya göre, online başvuruda yaşanabilecek yoğunluğun, hizmete erişime engel olmasını önlemek için, T.C. Kimlik numarasının son rakamı 0 olanlar pazartesi, 2 olanlar salı, 4 olanlar çarşamba, 6 olanlar perşembe ve 8 olanlar cuma günleri başvuru yapabilecek. Cumartesi ve pazar günleri ise isteyen herkes başvurabilecek
BAŞVURU SORGULAMA NASIL YAPILIR?
Başvuru süreçleri e-Devlet üzerinden takip edilebiliyor. Değerlendirmeler, kişi bazlı değil, hane bazlı yapılıyor. Şartların sağlanması halinde başvuru sahibinin, başvuru formunda belirttiği ilçedeki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı'na değerlendirmeler iletiliyor.
BAŞVURULARDA GELİR KISTASI ŞARTI YOK
Başvurularda herhangi bir gelir kıstası şartı bulunmuyor.
Ancak e-Devlet üzerinden açılan Pandemi Sosyal Destek Ön Başvurusu bölümünde, başvurucunun iş ve sosyal durumu, aylık geliri, çocuk sayısı, kirada oturup oturmadığı, en son gelen su, gaz ve elektrik faturası bedelleri ile banka ve birikim bilgilerine ilişkin kapsamlı sorular yöneltiliyor.
Bakanlık, ön başvurulara ilişkin incelemeler sonucunda, desteğe ihtiyacı olduğu belirlenen hanelere ödemeleri yapacak.
3 YIL GERİ ÖDEMESİZ KREDİ
Başkan Recep Tayyip Erdoğan, mikro ve küçük işletmelere verilecek destek hakkında yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
"Gelir kaybına uğramış, nakit akışı bozulmuş istihdamını koruyan mikro ve küçük ölçekli mikro işletmelere 30 bin liraya kadar, küçük işletmelere ise 75 bin liraya kadar olmak üzere 3 yıl geri ödemesiz ve faizsiz destek verilecek."
GELİR KAYBI DESTEĞİ BAŞVURU NASIL YAPILIR?
Salgının faaliyetlerini olumsuz etkilediği esnaflara yapılan aylık 1000 TL gelir desteği 750 ve 500 lira arasındaki kira desteği süresi uzatıldı. Destek başvuruları e-Devlet üzerinden yapılabiliyor.