Rusya-Ukrayna savaşında gözler Zaporijya Nükleer Santrali'nde! Ekipler bölgeye gitmek için yola çıktı
Dünyanın anbean takip ettiği Rusya-Ukrayna savaşında gözler Nükleer Santrale çevrildi. Uluslararası Atom Enerji Ajansı Başkanı (UAEA) Rafael Grossi, UAEA yetkililerin Zaporijya Nükleer Santrali'ne gitmek üzere yola çıktığını duyurdu.
Avrupa'nın en büyüğü olan Zaporijya Nükleer Santrali yakınlarında Ukrayna-Rusya askerleri arasındaki çatışmaların nükleer felakete yol açabileceği endişesi giderek artıyor. Durumun kontrol altına alınabilmesi için Uluslararası Atom Enerji Ajansı (UAEA) yetkililerinin Zaporijya Nükleer Santrali'ne gitmek üzere yola çıktığı duyuruldu.
Yetkililerin bu hafta sonuna kadar tesise varmasının beklendiğini söyleyen UAEA Başkanı Rafael Grossi, "Ukrayna'nın ve Avrupa'nın en büyük nükleer tesisindeki güvenliği ve emniyeti korumak zorundayız" dedi.
BAĞLANTI İLK KEZ KESİLDİ
Ukrayna Devlet Nükleer Enerji Şirketi Energoatom tarafından yapılan açıklamada, Avrupa'nın en büyük nükleer santrali olan Zaporijya Nükleer Santrali'nin çalışan son iki reaktörünün yakınlarındaki yangınlar nedeniyle nükleer santrali şebekeye bağlayan elektrik hatlarının zarar gördüğü bu nedenle ulusal elektrik şebekesiyle bağlantısının kesildiği aktarılmıştı.