Volvo, Ekim ayında yapılacak Paris Motor Show öncesi tamamen yenilediği premium SUV modeli Volvo XC90'ın fotoğraf ve detaylarını yayınladı. Yeni Volvo XC90, Ölçeklenebilir Ürün Mimarisi (SPA) modüler şasi teknolojisi ile üretilen kendi sınıfındaki ilk otomobil olacak. 2015'in 2. çeyreğinde Türkiye'de satışına başlanacak Yeni XC90, ilk aşamada D5 AWD 2.0 lt dizel motor, 8 ileri şanzıman ile birlikte 'Momentum' olarak adlandırılacak yüksek donanım seviyesi ile sunulacak. Segmentinin üzerinde bir içeriğe sahip olacak Momentum donanım seviyesi, tamamen LED farlar kısa ve uzun aktif farlar, 12,3 inch dijital gösterge paneli, 4 bölgeli elektronik klima, ısıtmalı, elektrikli ve hafızalı sürücü ve yolcu koltuğu, deri döşemeler, 3 koltuk sırası ile birlikte 7 adet koltuk, elektrikli bagaj kapağı, otomatik fren kapasiteli geliştirilmiş City Safety - Şehirde Güvenlik Sistemi, şerit değiştirme uyarısı, park pilot asistanı ile birlikte ön ve arka park sensörleri ve 19' Momentum aluminyum jantlar gibi birçok özellik içerecek. Yüksek donanımıyla kullanıcılarını memnun edecek olan Yeni XC90 D5 AWD Momentum için tavsiye edilen anahtar teslim fiyatı ise 305.150 TL olacak. Geçtiğimiz 4 yıl içerisinde Volvo tarafından geliştirilen Ölçeklenebilir Ürün Mimarisi (SPA), şirketin halen devam eden 11 milyar dolarlık değişim planlarının yapı taşını oluşturuyor. İlk kez yeni XC90 ile lanse edilecek olan SPA, ardından tüm ürün sınıflarında kullanılıyor olacak. Volvo Cars Ar-Ge Kıdemli Başkan Yardımcısı Peter Mertens, 'SPA ve XC90 bizim Volvo-by-Volvo stratejimizin en sağlam kanıtları. XC90'ın sunduğu lüks, konfor, çok yönlülük, verimlilik ve güvenliğin muhteşem kombinasyonu SUV sınıfını yeni bir boyuta taşıyor. Tıpkı mevcut XC90'ın ilk günlerinde taşıdığı gibi.' diyor. Dış sacları her biri ayrı ayrı numaralanmış ve bagaj kapaklarında özel birer işarete sahip First Edition otomobiller, Volvo Cars'ın yeni dört silindirli Drive-E aktarma organlarına sahip yüksek performanslı dizel ya da benzinli motorlar taşıyor. Çift turbolu dizel motor D5, 225 hp güç ve 470 Nm tork üretirken, dört tekerden çekişli, kompresörlü turbo motor T6 ise 320 hp güç ve maksimum 400 Nm tork sağlıyor. Her iki motora da yumuşak geçişli 8 ileri otomatik şanzıman eşlik ediyor. Elektronik olarak kontrol edilen havalı süspansiyon sisteminde, sürücünün kendi zevkine göre kişiselleştirebildiği bir mod da dâhil olmak üzere, beş farklı mod seçeneği bulunuyor. Bowers & Wilkins ses sistemi, 19 hoparlör, 1400 watt'lık D sınıfı bir amfi, bir otomobile entegre edilmiş ilk hava soğutmalı subwoofer ve dünya standartlarında bir canlı performans deneyimi hissettiren son sistem bir ses işleme yazılımına sahip. Yeni SPA şasi teknolojisi ağırlığı azaltıp, ağırlık dağılımını iyileştirirken sürüş konforundan taviz vermeden sürüş keyfini artırıyor. SPA, ayrıca otomobilin içinde de büyük bir esnekliğe izin veriyor. Yeni XC90, yenilikçi bir şekilde tasarlanmış koltuklar sunuyor, bu koltuklar aynı zamanda hem ikinci hem de üçüncü koltuk sırasındaki yolcular için araç içi alanı sağlayarak yeni XC90'ın gerçek bir yedi koltuklu olmasına katkıda bulunuyor. İkinci sıradaki tüm koltuklarda bulunan kaydırma işlevi üçüncü sıradaki yolculara daha fazla bacak alanı sağlamak ya da bagaj alanını artırmak için kullanılabiliyor. Üçüncü sıradaki koltuklarsa boyları 170 cm'e kadar olan yolcular için sınıfında lider konfor vaat ediyor. Yeni XC90, her biri performans ve yakıt verimliliğinin olağanüstü bir kombinasyonuna sahip, bir dizi Drive-E motor seçeneği sunuyor. Bu 2 litre, 4 silindirli, dizel ve benzinli modüler motor ailesinin farklı düzeylerdeki turbo düzeyleri yüksek güç ve çekiş sunan versiyonlardan, yakıt-verimli versiyonlara kadar tüm seçenekler için mevcut. Volvo bugün, ilk defa yeni XC90 SUV'un önden görünümünü diğer bir deyişle 'yüzü'nü ortaya çıkarıyor. T şeklinde farlar ile ayrışan ön yüz, tasarım ekibi tarafından ünlü İskandinav gök gürültüsü tanrısı Thor'un kullandığı çekiçten ilham alınarak, Thor'un Çekici olarak adlandırıldı. Yeni XC90 için türünün en iyi örneği olan 'Twin Engine', 'T8' logosu taşıyacak ve plug-in elektrikli otomobil, hibrid otomobil ve yüksek performanslı otomobilin özelliklerini bir arada sunacak. Normal sürüş, varsayılan hibrid modda yapılıyor. Bu, ön tekerlere güç ileten 2.0 litre, dört silindirli kompresörlü ve turbo Drive-E benzinli motor ile arka tekerleklere güç ileten 80 HP'lik (60kW) elektrikli motorla mümkün oluyor. Hibrid mod, kompresörü motora yüksek silindir hacimli, atmosferik emişli bir his vermek amacıyla güç aralığının alt devirlerini doldurmak için kullanırken; turbo ise hava akımı oluştuğunda devreye giriyor. Arka tekerleklerdeki elektrikli motor ise anında tork sağlıyor. Üstelik sürücü, tek bir düğmeye basarak menzili yaklaşık 40 kilometre olacak tamamen elektrikli, sessiz ve emisyonsuz şehir içi sürüş moduna geçebiliyor. Ve gerektiğinde, hemen benzinli motor ve elektrikli motorun birlikte yaklaşık 400 HP ve 640 Nm tork üreten ortak kapasitesine geri dönmek mümkün.