2025-2026 eğitim öğretim yılının başlamasına kısa bir süre kala, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yürütülen ücretli öğretmenlik başvuruları gündeme geldi. Her yıl öğretmen ihtiyacını karşılamak amacıyla açılan bu pozisyonlar için başvuru süreci il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinin takvimine göre belirleniyor. Peki MEB ücretli öğretmenlik başvuruları başladı mı? Adaylarda aranan şartlar neler, başvuru anında hangi belgeler talep ediliyor? İşte ücretli öğretmenlik başvuruları ile ilgili merak edilenler…
MEB Ücretli Öğretmenlik Başvuruları Ne Zaman?
Ücretli öğretmenlik başvuruları, genellikle Temmuz ve Ağustos aylarında alınıyor. MEB ücretli öğretmenlik başvuru tarihleri ilçe bazlı değişiklik gösteriyor. Adayların, görev almak istedikleri ilin ya da ilçenin Milli Eğitim Müdürlüğü internet sitelerini düzenli olarak takip etmeleri gerekiyor.
İl ve ilçe müdürlüklerinin yayınladığı ilanlara göre, Beyoğlu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü başvuruları 18 Ağustos'a kadar kabul ederken, Şırnak İl Milli Eğitim Müdürlüğü son başvuru tarihini 15 Ağustos olarak duyurdu.
Başvurular Nereden ve Nasıl Yapılıyor?
Başvuru işlemleri genellikle e-Devlet üzerinden yürütülüyor. Bazı ilçe müdürlükleri ise başvuru belgelerinin doğrudan teslim edilmesini talep edebiliyor. Başvuru sonuçları adaylara SMS veya e-posta yoluyla iletiliyor.
📌 İl ve ilçe müdürlüklerinin güncel duyurularını görüntülemek için tıklayın.
Gerekli Belgeler Neler?
Ücretli öğretmenlik için başvuru yapmayı planlayan adayların, başvuruda bulunacakları il veya ilçe milli eğitim müdürlüklerine teslim etmeleri gereken belgeler şu şekilde: