Çay ve kahve tiryakilerine uyarı

Çay ve kahve tiryakilerine uyarı

Çay ve kahve tiryakilerini için yapılan uyarı herkesi şaşkına çevirdi. Fazla tüketilen çay ve kahvelerin insan sağlığına olan zararları açıklandı. ABD'de yapılan araştırma, yaşam süresini artırdığı, depresyon, kalp krizi ve bazı kanser türlerinin gelişme olasılığını azalttığı bilinen kahve ve çayın, günde en az iki fincan içildiğinde sigara tiryakisi olmayanlarda bile akciğer kanseri riskini artırabileceğini ortaya koymuştu. Osman Müftüoğlu, köşesinde bu araştırmanın ayrıntılarına yer verdi.

Çay ve kahve tiryakilerine uyarı

Çay ve kahve tiryakilerini için yapılan uyarı herkesi şaşkına çevirdi. Fazla tüketilen çay ve kahvelerin insan sağlığına olan zararları açıklandı. ABD'de yapılan araştırma, yaşam süresini artırdığı, depresyon, kalp krizi ve bazı kanser türlerinin gelişme olasılığını azalttığı bilinen kahve ve çayın, günde en az iki fincan içildiğinde sigara tiryakisi olmayanlarda bile akciğer kanseri riskini artırabileceğini ortaya koymuştu. Osman Müftüoğlu, köşesinde bu araştırmanın ayrıntılarına yer verdi.

Çay ve kahve tiryakilerine uyarı

AKCİĞER KANSERİNİ TETİKLİYOR

LiveScience'ın haberine göre, ABD'de Vanderbilt Üniversitesi'nde görevli bilim adamı Jingjing Zhu liderliğinde yürütülen araştırma, yaşam süresini artırdığı, depresyon, kalp krizi ve bazı kanser türlerinin gelişme olasılığını azalttığı bilinen kahve ve çayın, günde en az iki fincan içildiğinde sigara tiryakisi olmayanlarda bile akciğer kanseri riskini artırabileceğini ortaya çıkardı.

Çay ve kahve tiryakilerine uyarı

ASIL NEDEN KAHVE DEĞİL KAVURMA İŞLEMİ

Kahve–akciğer kanseri arasındaki bu can sıkıcı bağlantının nedeni henüz net olarak bilinmiyor. "Muhtemel suçlu"nun ise kahveye uygulanan "kavurma" işlemi olduğu düşünülüyor.

Çay ve kahve tiryakilerine uyarı

Önce araştırmanın ayrıntınlarına bir göz gezdirelim. Araştırma kapsamında ABD ve Asya'da 1,2 milyon kişinin katıldığı 17 farklı araştırmanın verileri incelendi. Katılımcıların ortalama 8,6 yıl boyunca takip edildiği ve 20 bin 500'den fazlasının süreç içinde akciğer kanserine yakalandığı belirtildi.

Çay ve kahve tiryakilerine uyarı

Sigara içmeseniz bile bir günde iki fincan veya daha fazla kahve içerseniz akciğer kanseri riski yüzde 41 oranında artabiliyor! Peki kahveyi sigaradan bu kadar tehlikeli kılan temel sebep ne?

Uzmanlar, sigara içmeyenler için günde iki ya da daha fazla fincan kahvenin, akciğer kanseri riski yükseldi. Yapılan testlerde, yüksek miktarda kahve tüketiminin tansiyonu hızla yükselttiği görüldü.

Çay ve kahve tiryakilerine uyarı

ÜLSER VARSA DİKKAT!

Kahve, ülser gibi mide rahatsızlıklarına neden olmasa da, bu hastalıkların varlığında kötüleşmesini tetikliyor. Kahve, midenin asit salgılamasını uyarıyor.

Çay ve kahve tiryakilerine uyarı

ŞEKER HASTALARININ DİKKATLİ OLMASI GEREK

Uzmanlar kahvenin içindeki kafeinin değil, minerallerin şeker hastalığına karşı koruyucu bir etkisi olduğunu savunuyorlar.

Çay ve kahve tiryakilerine uyarı

VÜCUTTA SU KAYBINA NEDEN OLABİLİR

Uzmanların bir kısmı kahvenin vücutta sıvı kaybına neden olduğunu savunurken, bir kısmı da bu kaybın önemsiz derecede az olduğunu savunuyorlar.

Çay ve kahve tiryakilerine uyarı

MİGRENİ TETİKLİYOR

Kahve uzun zamanlardan beri migreni tetikleyen uyarıcıların başında sayılıyor. Kahvenin bileşenlerinin beyinde bulunan kan hücrelerini tetikleyerek migrene neden olduğu, araştırmalarda görülüyor.

Çay ve kahve tiryakilerine uyarı

VİTAMİN VE MİNERAL KAYBINA NEDEN OLUR

Kafein, vücudun demir ve diğer besinleri emmesini engelliyor. Ayrıca, kalsiyumun idrar ile vücuttan atılmasına neden oluyor. Bu da osteoporoz (kemik erimesi) riskini artırıyor.

Çay ve kahve tiryakilerine uyarı

DOĞURGANLIĞI OLUMSUZ YÖNDE ETKİLİYOR

Kafeinin doğurganlığı olumsuz yönde etkilediği biliniyor. Günde üç fincan veya daha fazla kahve içmek, kadının doğurganlık oranını azaltıyor. Çünkü aşırı miktarda kafein tüketimi yumurtlamayı olumsuz etkiliyor. Bu konuda çarpıcı bir başka sonuç ise, Brezilya'dan geliyor.

Çay ve kahve tiryakilerine uyarı

Brezilya'da bulunan Sao Paulo Üniversitesi uzmanlarının yaptığı araştırmalarda, her gün düzenli olarak kahve içen erkeklerin içmeyenlere oranla daha güçlü spermleri olduğu kanıtlandı. Kafeinin spermin üzerinde uyarıcı etkisi olduğunu savunan uzmanlar, bunun merkezi sinir sisteminde de aynı etkiyi gösterdiğini iddia ediyorlar.

Çay ve kahve tiryakilerine uyarı

Hamilelik Kafeinin anne karnındaki bebeğe zararlı olduğu biliniyor. Uzmanlar, hamile kadınların günlük kafein tüketme sınırlarının 300 mg olduğunu belirtiyorlar.

Çay ve kahve tiryakilerine uyarı
A Haber
Mobil uygulamalarımızı indirin