Giriş Tarihi:
23.09.2019
Güncelleme Tarihi: 23.09.2019
ABONE OL
Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), öğrenci, öğretmen ve okulun akademik beceriler üzerindeki etkisini ölçmek için on binlerce 4'üncü sınıf öğrencisinin katılımıyla hazırlanan "Türkçe-Matematik-Fen Bilimleri Öğrenci Başarı İzleme Araştırması"nın veri analizleri tamamlandı. Buna göre, öğrencilerin fen bilimleri dersindeki başarısı, Türkçe ve matematik derslerine göre daha yüksek çıktı. Henüz ilkokuldayken, gelecekte alacağı eğitim konusunda hedefi olan öğrencilerin her bir alt testte aldıkları puanların diğerlerine göre daha yüksek olduğu belirlendi. Öğretmenin kıdem yılı arttıkça öğrencilerinin her testteki başarısının da arttığı tespit edildi. Araştırma sonuçları, velilerin eğitim süreçlerine katılımının başarıyı artırdığını da ortaya koydu.