Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Facebook tüm kullanıcıları yakından ilgilendiren bir yeniliğe imza atacak. Facebook, şirketin kurumsal kimliği ve uygulamaları arasında görsel ayrım oluşturma amacıyla oluşturduğu yeni logosunu tanıttı.

Giriş Tarihi:
Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Açıklamada görüşlerine yer verilen Facebook Üst Düzey Pazarlama Yöneticisi Antonio Lucio, Facebook tarafından sunulan ürünler konusunda daha net olma amacıyla şirketin logosunu güncellediklerini belirterek, tanıtılan yeni logonun Facebook şirketinin kendi markasını ve kurumsal kimliğini koruyarak şirket ve uygulamaları arasında ayrım oluşturacağını kaydetti. Lucio, yeni logonun anlaşılırlık amacıyla tasarlandığını, şirket ve uygulama arasında görsel ayrım oluşturma amacıyla özel tipografi ve büyük harf kullanımının tercih edildiğini aktardı.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

İnsanların, kullandıkları uygulamaların hangi şirket tarafından geliştirildiğini bilmesi gerektiğine işaret eden Lucio, şunları kaydetti: "Şirket olarak bizim ana servislerimiz arasında Facebook uygulaması, Messenger, Instagram, WhatsApp, Oculus, Workplace, Portal ve Calibra bulunuyor. Bu uygulamalar ve teknolojiler yıllardır altyapı paylaşıyor ve bu servislerin arkasındaki takımlar sıkça birlikte çalışıyor. Facebook şirketinin parçası olan ürün ve servisler hakkında daha şeffaf olmaya başladık ve haziran ayında başlattığımız uygulamayla bütün uygulamalarımızda 'Facebook'tan' ibaresine yer verdik. Yeni logomuzu önümüzdeki haftalarda yeni şirket web sayfamız dahil olmak üzere, ürünlerimizde ve pazarlama materyallerimizde kullanmaya başlayacağız."

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Açıklamada ayrıca, yeni marka çalışmasının, şirketin sahiplik yapısıyla servislerini kullanan insanlar ve şirketler arasında daha iyi bir iletişim sağlayacağı vurgulandı. Yeni logonun, şirketin platformlarına özel olarak farklı renklerde kullanılması bekleniyor.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

İŞTE DİĞER ŞİRKETLERİN LOGOLARI VE ANLAMLARI

LG: Markanın logosu tam 3 farklı anlam taşıyor: LG harfleri, gülen yüz ve açma/kapama tuşu gibi görünen bir sembol. Ve bu elementler bir Pac Man logosu olarak da tekrar düzenlenebiliyor.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Flight Finder: Burada basit ama zekice bir beyaz alan kullanımı var. Sırt sırta veren iki tane F harfi havayolu şirketinin, uçak logosunu oluşturuyor.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Eighty20: Data analiz şirketinin logosu, "1" ve "0"lardan oluşan binary sayı sistemini temsil ediyor. Mavi kareler sistemdeki "1"leri temsil ederken, gri kareler ise "0"ları temsil ediyor. Üst satırdaki "1010000" Eighty'yi oluştururken, alt satır da "0010100" 20'yi ifade ediyor. Böylece şirketin ismi Eighty20 binary sistemi ile ifade ediliyor.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Dell: Logodaki yan yatmış E, logoyu oluşturan Michael Dell'in hayalinde dönüştürmek istediği dünyayı temsil ediyor. Bazıları da logonun bir floppy diski taklit ettiğini söylüyor.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Sony Vaio: Marka, orijinal Vaio logosunu V ve A harfleriyle analog bir dalga şekli olarak, I ve O harflerini ise binlik kod olarak temsil etti.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Amazon: Logonun sarı okunun bir gülümsemeyi içerdiğini fark ediliyor ama aynı zamanda A'dan Z'ye noktalarını da işaret ettiğini fark ettiniz mi?

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Skitch: Bu logo bir okun üzerindeki kuş tüylerini andırıyor ama aslında onlar S harfinin yansımaları.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Cisco: Bu logo, Golden Gate köprüsünün form olarak alındığı dijital bir sinyali simgeliyor.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Nintendo Gamecube: Sadece bir küpün içinde bir küp değil, aynı zamanda bir G'de C'yi çevreliyor.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Amerikan Siber Kuvvetleri: Altın bir iç jantın içindeki mühründe 32 karakter kodun birleştiği görülüyor.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Quip: Belgesel hazırlamaya yarayan Quip'in logosu aşikar bir şekilde Q ama aynı zamanda bir parça kağıda da yazmakta olan bir kalem şeklinde.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Microsoft Xna: Oyunları geliştirmeye yarayan bu aletin logosu, Xna'nın mors koduyla yazılmış halini içeriyor.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Ubuntu: Operasyon sisteminin logosu aslında 3 tane elele tutuşan insanın yukarıya doğru bakmasından oluşuyor.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Picasa: Google ın Picasa'sı resimleriniz için oyun konsepti olan bir uygulama. Casa İspanyolca'da ev demek ve logoda renkli kamera kadrajının içinde bir ev figürü yer alıyor.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Sun Microsystems: Sun Microsystems, 2010'da Oracle tarafından alındı ve basit logosu aldatıcı bir şekilde zekiceydi. Sadece U şeklinde olan bir öbek S'nin Sun olarak yazılmasıyla oluşmuş.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Claimair: Bu logo belli ki kağıt bir uçak. Ama görsel bir kelime oyunu da var. Siz havayoluna bir şikayet getirdiğinizde şirket size kağıt işinde yardım ediyor.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Rdio: Markanın logosu D ve O harflerinde iki yaygın müzikal nota sembolü olan tam nota ve dörtlüğü içeriyor.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Hotel Tonight: Bu logo hem bir yatak hem de değişik biçimli bir h harfi, nasıl bakıldığına göre değişir.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Just in Case: Markanın zekice logosu bir demet dokümanın kurdeleyle bağlanmış halini içeriyor.

Facebook'tan radikal karar! Değiştirdiler

Jelly: Twitter'ın kurucu ortağı Biz Stone'un Q&A app'i Jelly, şeklen aynen bir denizanasına benziyor. Ama aynı zamanda da bir beyin formunda.