A HABER GALERİ
"Yüzyılın Destanı" 1915 Çanakkale Köprüsü için geri sayım
Türkiye'nin incisi 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Son dokunuşları yapan Karayolları Genel Müdürlüğü'ne bağlı ekipler 1800 gündür aralıksız çalışıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü için yaptığı açıklamada 'Yüzyılın Destanı'na Günler kaldı' ifadelerine yer verdi.
Çanakkale Boğazı'nda Avrupa ile Asya'yı ilk kez birbirine bağlayan ve 2023 metrelik orta açıklığıyla da 'dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü' unvanını alan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde geri sayım başladı. Karayolları Genel Müdürlüğü'ne bağlı ekipler, Çanakkale Deniz Zaferi'nin 107'nci yıl dönümünün kutlanacağı 18 Mart'ta açılacak köprünün yetiştirilmesi için iki vardiyalı olarak sabaha kadar çalışılıyor.
Temeli 8 Mart 2017'de Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan tarafından atılan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde sona gelindi. Bağlantı yollarının tamamlanmasıyla Şubat'ta trafiğe açılması planlanan köprünün inşaatında hummalı bir çalışma hâkim. Çanakkale Boğazı'nın Avrupa ve Asya yakalarını birleştirecek köprüde çalışmalar, temelinin atılmasından bu yana yaklaşık 1800 gündür aralıksız sürdürülüyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Twitter hesabından 1915 Çanakkale Köprüsü'nün görüntülerinin yer aldığı bir video paylaştı. Paylaşımda "Yüzyılın Destanı'na Günler kaldı." ifadeleri yer aldı.
Boğazı 6 dakikada geçilebilme imkânı sunacak köprünün Gelibolu ilçesindeki Sütlüce ve Lâpseki ilçesinde yer alan Şekerkaya şantiyelerinde 649'u mühendis 5 bine yakın personel, 895 iş makinesiyle görev alıyor.
DÜNYANIN EN UZUN ORTA AÇIKLI KÖPRÜSÜ
Özellikleri itibarıyla "simgelerin köprüsü" olarak anılan, mühendisliğindeki ince detaylarla öne çıkan, "dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü" olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün iki ayak aralığı, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100'üncü yılıyla anlamlandırılarak 2023 metre olarak tasarlandı.
Köprünün kule bağlantıları ve unsurları, Türk bayrağına atfen kırmızı ve beyaz renklerde olacak. Her iki yakada kulelerin üst kısmı, Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşı'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde yapılacak.
İki ayak aralığına ilaveten 770'er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle Çanakkale Boğazı'nın ilk asma köprüsünün uzunluğu 4 bin 608 metreyi bulacak.
"2x3" şeritle hizmet verecek köprünün tabliyesi 3,5 metre yükseklikte olacak. Tabliyenin her iki tarafında inşa edilecek yürüme yolları, bakım onarım amacıyla kullanılacak.