A HABER GALERİ
Kanal İstanbul güzergahı havadan görüntülendi
Kanal İstanbul projesinin en önemli kısımlarından olan Küçükçekmece gölü ile Sazlıdere Barajı arasındaki güzergah havadan görüntülendi. Güzergahta bulunan Sazlıdere barajını balçıktan temizleme çalışmaları yaptığı görüldü.
İstanbul için hayati öneme sahip olan Kanal İstanbul Projesinin yapılacağı olan Küçükçekmece gölü ile Sazlıdere Barajı arasındaki güzergahın tümü havadan görüntülendi.
Havadan çekilen görüntülerde güzergah üzerinden Sazlıdere'nin kepçeler tarafından balçıktan temizlendiği görülüyor.
Küçükçekmece gölü bitimi ile Sazlıdere Barajı arasındaki yaklaşık 6 kilometre olan kısmı projenin en önemli kısımlarından.
Kanalın geçeceği güzergahta tır garajları, gecekondular bulunurken bir çok alanda sazlıkların içerisinde yer alıyor.
Projenin toplam uzunluğu 40- 45 kilometre olması bekleniyor.
İstanbul Boğazından geçen tankerlerin oluşturduğu riskin, proje sayesinde ortadan kaldırılması hedefleniyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, geçtiğimiz cumartesi günü A Haber canlı yayınında Kanal İstanbul projesine ilişkin açıklamalarda bulunmuştu. Bakanı Cahit Turhan, "Boğaz'dan geçen gemi sayısı güvenliği tehdit ediyor. Dünyanın en tehlikeli su yolu İstanbul Boğazı'dır. Yeni yapacağımız kanalla Montrö delinmiyor." demişti. Bakan Turhan, "Bu kanalı zorla kullanma dayatması yapmayacağız. 'ABD gemisi geçecek' iddiası Montrö'ye göre mümkün değil" ifadelerini kulandı. Turhan, "Diğerlerine göre maliyeti düşük, çevreye zararı daha az." diye konuşmuştu.
Bakan Turhan'ın açıklamalarından satır başları:
İstanbul bize ecdadımızın mirasıdır. Biz güzel bir İstanbulu evlatlarımıza bırakmak istiyoruz. Kanal İstanbul'un yapılmasının gerekçeleri var. Boğaz İstanbul'u istanbul yapan tabii bir değerdir. 350 metrelik gemiler İstanbul Boğazı'nı kullanıyor. Boğazdan geçen gemi sayısı güvenliği tehdit ediyor.
DÜNYANIN EN TEHLİKELİ SU YOLU İSTANBUL BOĞAZIDIR
Bugün 200 bin tonluk petrol taşıyan bir geminin İstanbul Boğazı'nda kaza yaptığını düşünürsek, çok büyük bedeller ödemek zorunda kalırız. Dünyanın en tehlikeli su yolu İstanbul Boğazıdır. Çok keskin virajlar var ve boğazın su yapısı alttan akıntı ters yönde yani güney-kuzey istikametinde üstten ise kuzey-güney istikametinde akıntı var. Gemiler büyüdükçe risk daha da artıyor.
KANAL İSTANBUL'UN GÜZERGAHI
Biz bu kanalı İstanbul'un Avrupa tarafında yapmak istiyoruz, bu koridorları belirledik. Diğerlerine göre maliyeti düşük, çevreye zararı daha az. DSİ'nin planladığı yeni su projeleri mevcut. Marmara'da bu kanalın etrafında da balık tutulabilecek.