A HABER GALERİ
19 Mayıs okullar tatil mi? 19-20 Mayıs Perşembe ve Cuma günü okullar tatil olacak mı? 19 Mayıs resmi tatil mi?
19 Mayıs okullar tatil mi? Milli Mücadele destanının ilk sayfasının yazıldığı 19 Mayıs'ın 103. yıldönümü büyük coşkuyla kutlanacak. 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı bu sene perşembe gününe denk geliyor. Perşembe ve cuma gününün tatil olup olmadığını merak eden vatandaşlar, konu hakkında detayları araştırıyor. Peki, 19 Mayıs okullar tatil mi? 19-20 Mayıs Perşembe ve Cuma günü okullar tatil olacak mı? 19 Mayıs resmi tatil mi? İşte haberin detayları...
19 Mayıs okullar tatil mi? Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün, bir milletin umudu olarak Samsun'da başlattığı İstiklal Mücadelesinin 103. yıldönümünü perşembe günü idrak edilecek. 19 Mayıs'ın gelmesiyle birlikte okullarda tatil uygulanıp uygulanmayacağı da gündeme geldi. Peki, 19 Mayıs okullar tatil mi? 19-20 Mayıs Perşembe ve Cuma günü okullar tatil olacak mı? 19 Mayıs resmi tatil mi? İşte cevaplar...
19 MAYIS OKULLAR TATİL Mİ?
19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı resmi tatildir. 19 Mayıs bu yıl Perşembe gününe denk geliyor. 19 Mayıs resmi tatil olduğu için okullarda tatil olacak.
20 Mayıs ise resmi tatil olmadığı için okullarda eğitim devam edecek.
MEB, 17 MAYIS'TA ÖĞRENCİ BAŞARI İZLEME ARAŞTIRMASI YAPACAK
Milli Eğitim Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, öğrencilerin öğretim programlarından edindikleri kazanımları tespit etmek amacıyla 17 Mayıs'ta 81 ilde Öğrenci Başarı İzleme Araştırması yapılacak.
Bundan sonraki süreçte, salgın dönemindeki olası öğrenme kayıplarının telafisi için gerekli tedbirlerin alınmaya devam edileceğini belirten Özer, Türkiye'nin TIMSS, PISA, PIRLS gibi uluslararası araştırmalara katıldığını, son dönemde de bu araştırmalarda ülke olarak gözle görülür bir başarı elde ettiklerini kaydetti.
Uluslararası araştırmalar kadar ulusal izleme değerlendirme çalışmalarına da büyük önem verdiklerini kaydeden Mahmut Özer, "Yaklaşık 50 bin öğrenciye uygulanacak Öğrenci Başarı İzleme Araştırması, mevcut durumu görme imkanı sağlayacak, eğitim öğretim sürecinin niteliğini etkin bir biçimde iyileştirmeye ve öğrencilerin telafi çalışmalarına kayda değer katkılar sunacaktır." değerlendirmesinde bulundu.
SÜRECİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME MERKEZLERİ YÜRÜTECEK
Özer, Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce ölçme değerlendirme ilkelerine uygun olarak hazırlanan Öğrenci Başarı İzleme Araştırmasında kullanılacak kitapçıkların ve diğer uygulama evrakının baskı işlemlerinin illerde bulunan ölçme değerlendirme merkezlerinde gerçekleştirileceğini ve sürecin bu merkezler tarafından yürütüleceğini belirtti.
Bakan Mahmut Özer, öğrencilere, değerlendirme yapılan öğrenme alanlarına ilişkin karnelerin Öğrenci Değerlendirme Merkezi Ortak Platformu vasıtasıyla iletileceğini, böylece öğrencilerin eksikliklerinin görülerek, okullar aracılığıyla gerekli destek çalışmalarının yapılacağını kaydetti.
MEB, EĞİTİM İSTATİSTİKLERİNE "TEK TIK" İLE KOLAY ERİŞİM İMKANI GETİRİYOR
MEB'in okul, öğrenci, derslik, öğretmen sayıları ile okullaşma oranlarına ilişkin il bazlı örgün eğitim verileri, karar vericiler ve araştırmacıların daha kolay ve hızlı erişimine uygun hale getirildi. Grafiklerle zenginleştirilen veriler, eğitim yılı ve eğitim kademelerine göre sorgulanabilir şekilde, Excel ve PDF formatında yarından itibaren Bakanlığın internet sitesinden paylaşılacak.
Kullanıcılar, okul türü ve eğitim-öğretim yıllarına göre her bir eğitim kademesine ait özet verilerin yayımlandığı tablolara da internet sitesi üzerinden erişebilecek.
"VERİLER ARTIK KİTAPÇIKTAN TAKİP EDİLMEYECEK"
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, konuya ilişkin AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, yeni geliştirilen sistemi yarından itibaren kamuoyunun kullanımına açacaklarını ifade etti.
Bakanlık verilerinin artık kitapçıktan takip edilmesine gerek kalmadığını, verilere artık filtreleme ekranları ve grafik destekli şekilde çok rahat erişilebileceğini bildiren Özer, şunları kaydetti:
"Bu çalışma, çok kıymetli. Çünkü bizim eğitim sistemimiz çok büyük bir eğitim sistemi. Bu sistemde çok parametre var. O kitaplarda bu parametreleri, verileri takip edebilmek gerçekten zordu. Şimdi eğitimle ilgili okuryazarlığı güçlendirmek isteyen, eğitimle ilgili parametreleri, verileri takip etmek isteyen tüm araştırmacılarımız, tüm eğitim paydaşları, eğitim yazarları çok kolay şekilde bu verileri inceleyebilecek ve çapraz şekilde filtreleyip, farklı özellikleriyle verilere farklı bakış açısı sağlama imkanına sahip olacaklar.
Bunu çok önemsiyoruz çünkü Türkiye'de eğitimin verilerle konuşulmasına ihtiyaç var. Eğitimde olumlu veya olumsuz söylenecek her sözün veriye dayanması gerekiyor. Eğitimde iyileştirme yapacağımız yerleri görme anlamında da çok kıymetli. Biz her türlü eleştiriye açığız, biz süreçlerimizi iyileştirmek istiyoruz.
Eleştirilerin de veriye dayalı şekilde yapılması, bizim eksiklerimizi görme anlamında çok kıymetli olacak. Yeni yazılımımız, özellikle akademisyenlerimizin eğitim politikaları ile ilgili çalışmalarında da çok aktif kullanacakları verilere çok kolay ve hızlı şekilde ulaşabilme, erişebilme imkanı sağlayacak."