A HABER GALERİ
İhtiyaç sahiplerine pandemi yardımı yapılıyor! e-Devlet pandemi sosyal destek yardım başvurusu nasıl yapılır?
Son dakika... Pandemi yardımı başvuru nasıl yapılır? AÇSHB tarafından ihtiyaç sahibi hanelere 1.000 TL pandemi yardımı devam ediyor. Pandemi Sosyal Destek Faz-3 Başvuruları e-Devlet üzerinden gerçekleştiriliyor. Pandemi yardımı ile ilgili merak edilenlere ahaber.com.tr'den ulaşabilirsiniz. Peki, ihtiyaç sahiplerine pandemi yardımı başvuru nasıl yapılır? e-Devlet pandemi sosyal destek yardım başvurusu sorgulama nereden yapılıyor? İşte cevaplar...
ÖDEMELER NE ZAMAN YAPILIYOR?
Başvuru süreçleri e-Devlet üzerinden takip edilebiliyor. Değerlendirmeler, kişi bazlı değil, hane bazlı yapılıyor. Şartların sağlanması halinde başvuru sahibinin, başvuru formunda belirttiği ilçedeki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı'na değerlendirmeler iletiliyor.
1000 TL YARDIM ÖDEMELERİ NASIL OLACAK?
1000 TL pandemi yardım başvuru sırasında IBAN bilgilerini başvuru formuna ekleyen vatandaşların ödemeleri hesaplarına yapılacak. IBAN bilgisini girmeyenlere ise PTT aracılığıyla ödeme yapılacak.
KİMLER BAŞVURABİLİR?
Yeni bin liralık desteğe düzenli geliri olmayanlar, günlük yevmiye ile çalışırken işsiz kalıp gelirinden olanlar başvuracak. Her evden bir kişinin başvurması yeterli olacak. Destek hane başına ödenecek.
KİMLER YARARLANAMAZ?
Bu destekten düzenli geliri olan kamu işçileri, memurlar, emekliler, işsizlik ve kısa çalışma ödeneği alanlar yararlanamayacak. Daha önce bin liralık destekten yararlananlar da başvuru yapamayacak. İlk kez destekten yararlananlar başvuru yapabilecek.
BAŞVURUDA NEYE BAKILACAK?
e-Devlet'teki başvuru bölümünde kişilere gelirleriyle ilgili sorular sorulurken, giderlerine de bakılacak.
Gelir-gider dengesi ile ilgili bilgiler istenecek. Elektrik, su ve doğalgaz faturalarının son gelen miktarı sorulacak.
Kira gideri, çocuk sayısı ve diğer masraflar hakkında da bilgi alınacak. Böylece kişinin muhtaçlık durumu tespit edilerek yardım yapılacak.