Dijital platformlara kurallar geliyor! Yasayla rekabeti ihlal eden ceza alabilir

Rekabet Kurumu sosyal medya ağları ve e-ticaret siteleri gibi dijital platformlara kurallar getirecek. Yıl sonuna kadar çıkacak yasayla rekabeti ihlal eden ceza alabilir. Dijital pazardaki rekabet sorunlarının tespiti ve mevzuat hazırlıkları için çalışma grubu kuruldu. Chicago Üniversitesi'nde ekonomi profesörü olan Ufuk Akçigit'ten danışmanlık alacak olan kurum, Avrupa Birliği, İngiltere, Almanya, Avustralya, Japonya ve Hindistan'daki mevzuat düzenlemelerini de inceleyecek.

Facebook, Google, Twitter, Instagram gibi sosyal paylaşım ağları ve internet aracılık hizmeti sunan dijital platformları reklam konusunda incelemeye alan Rekabet Kurumu şimdi de yasal düzenleme için kolları sıvadı. Dijital pazardaki rekabet sorunlarının tespiti ve mevzuat hazırlıkları için çalışma grubu kuruldu. Chicago Üniversitesi'nde ekonomi profesörü olan Ufuk Akçigit'ten danışmanlık alacak olan kurum, Avrupa Birliği, İngiltere, Almanya, Avustralya, Japonya ve Hindistan'daki mevzuat düzenlemelerini de inceleyecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.