A Haber - Haberler, Son Dakika Haberleri, A Haber Canlı Yayın
24 Aralık 2025, Çarşamba
  • CANLI YAYIN
  • Ziraat Türkiye Kupasi
  • TÜM MANŞETLER
  • SON DAKİKA
  • ÖZEL HABER
  • VİDEO
      • Programlar
      • Gündem
      • Yaşam
      • Dünya
      • Spor
      • Ekonomi
      • Kültür Sanat
      • Teknoloji
      • Otomobil
      Özel Video Arşivden Çıkan Gerçek Haber Özel Melih Altınok ile Sebep Sonuç Satır Arası Memleket Meselesi Canan Barlas ile Gündem Toplumsal Hafıza 15 Temmuz Bir insan bir hikaye Belgesel Kuşağı Klipler Portre Erkan Tan İle Sabah Ajansı Unutma Hatırla Perde Arkası Arka Plan Banu El İle Ajans Haktan Uysal İle A Haber'de Bugün Aklın Yolu Dünya Atlası
  • GALERİ
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • YAŞAM
  • DÜNYA
  • SPOR
  • ÖZEL HABER
  • MAGAZİN
  • VİRAL
  • ANALİZ
  • YAZARLAR
  • CANLI TV
    • Tv Yayınları
      • A Haber
      • A Spor
      • A Para
      • Vav TV
      • A News
      • ATV
      • A2TV
      • Minika Go
      • Minika Çocuk
      Radyo Yayınları
      • A Haber Radyo
      • A Spor Radyo
      • A Para Radyo
      • A News Radio
      • Radyo Turkuvaz
      • Turkuvaz Romantik
      • Turkuvaz Efsane
      • Vav Radyo
      • Radyo Soft
      • Radyo Energy
      • Turkuvaz Anadolu
      • Turkuvaz Musiki
      • Turkuvaz Nostalji
  • CANLI TV
    • TV YAYINLARI
      • A Haber
      • A Spor
      • A Para
      • Vav TV
      • A News
      • ATV
      • A2TV
      • Minika Go
      • Minika Çocuk
    • RADYO YAYINLARI
      • A Haber Radyo
      • A Spor Radyo
      • A Para Radyo
      • A News Radio
      • Radyo Turkuvaz
      • Turkuvaz Romantik
      • Turkuvaz Efsane
      • Vav Radyo
      • Radyo Soft
      • Radyo Energy
      • Turkuvaz Anadolu
      • Turkuvaz Musiki
      • Turkuvaz Nostalji
  • RESMİ İLAN
  • KLİPLER
  • ÖZEL VİDEO
  • A HABER RADYO
  • NAMAZ VAKİTLERİ
  • DİZİLER
    • Eski Diziler
      • Gül Masalı
      • Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz
      • Adı Sevgi
      • Kalp Yarası
      • Hercai
      • Beni Bırakma
      • Canevim
      • Gel Dese Aşk
      • Gençliğim Eyvah
      • Sen Anlat Karadeniz
      • Kimse Bilmez
      • Akıncı
      • Baş Belası
      • Bozkır Arslanı Celaleddin
      • İkimizin Sırrı
      • Maraşlı
      • Hakim
      • Bir Zamanlar Çukurova
      Kuruluş Osman
      Bir Gece Masalı
      Can Borcu
      Zembilli
      Kardelenler
      Sustalı Ceylan
      Başka Bir Gün
  • atv PROGRAMLARI
    • Müge Anlı ile Tatlı Sert Esra Erol' da Kim Milyoner Olmak İster
  • DİĞER
    • Son Dakika Özel Haber Özel Video Memurlar Yaşam Eğitim Magazin Viral Sağlık Televizyon Teknoloji Otomobil Din Tarih Klipler Analiz Portre Yazarlar
      Galeri AJet’ten yurt içi bilet kampanyası: 849 TL’den başlayan fiyatlarla satışta Korkutan iddia: MasterChef Ayşe Ekiz öldü mü? O ülkede yatakta yatan hastaya görülmemiş şiddet! Mide ağrısı yok diye aldanmayın: Sağlıksız bağırsağın 7 gizli işareti Eşiyle o filmde tanışmıştı! Gupse Özay’dan güldüren itiraf Asgari ücret artışıyla hangi ödemeler değişti? İşte kalem kalem güncel rakamlar Xiaomi 17 Ultra ne zaman tanıtılacak? İşte resmi tarih ve detaylar 2000’li yılların çocuk yıldızı evsiz kaldı sokaklara düştü! Son hali içler acısı...
      RSS Künye Frekanslar Arşiv Yayın Akışı Gizlilik Bildirimi Ziraat Türkiye Kupası Bize Ulaşın
  • BİZE ULAŞIN

A Haber’i
Sosyal Medyada Takip Edin

  • Apple iTunes
  • Google Play
  • Huawei App Gallery
  • Bize Ulaşın
  • Künye/İletişim
  • Veri Politikası
  • Gizlilik Bildirimi
Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Haberler Ekonomi Haberleri Rekabet Kurumu harekete geçti! Sosyal medya reklamlarına mercek

Rekabet Kurumu harekete geçti! Sosyal medya reklamlarına mercek

Giriş: 06.03.2021 08:25 Güncelleme: 06.03.2021 14:59
Rekabet Kurumu harekete geçti! Sosyal medya reklamlarına mercek

Son dakika haberine göre; İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte gelenekselden çevrimiçine kayan reklam pazarı mercek altına alındı. Aralarında Google, Facebook, Instagram, Twitter'ın da olduğu özellikle sosyal medya ağları ve arama motorlarının rekabet endişelerine yol açıp açmadığı konusu incelemenin sonucunda ortaya çıkacak.

İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte gelenekselden çevrimiçine kayan reklam pazarı mercek altına alındı. İnceleme sosyal medyayla da sınırlı kalmayacak. Çevrimiçi reklamlarda pazarın fotoğrafı çıkarılıp, rekabet endişesi olup olmadığına bakılacak. Aralarında Google, Facebook, Instagram, Twitter'ın da olduğu özellikle sosyal medya ağları ve arama motorlarının rekabet endişelerine yol açıp açmadığı konusu incelemenin sonucunda ortaya çıkacak.

Rekabet Kurumu harekete geçti! Sosyal medya reklamlarına mercek

YASAL DÜZENLEMELERİN ÖNÜ AÇILACAK

Sektör incelemesi kapsamında veri temini ve kullanımı, birlikte satış (bundling) uygulamaları, dikey bütünleşik bir biçimde faaliyet gösteren teşebbüslerin reklam alanlarının sunumunda, fiyatlandırılmasında ya da ihale edilmesinde kendi hizmetleri lehine ayrımcı uygulamalar veya şartlar öne sürebilmesi, şeffaflık sorunları gibi konular incelenecek. Rekabet karşıtı endişeler ve aksaklıklar ortaya çıkarsa, kurulun önerileriyle yasal düzenlemelerin önü açılacak. Daha sonra da gerekirse sektörde rekabet ihlalinde bulunan şirketlerle ilgili soruşturma açılabilecek.

Rekabet Kurumu harekete geçti! Sosyal medya reklamlarına mercek

INSTAGRAM 46 MİLYON KİŞİYE REKLAM ULAŞTIRABİLİYOR

Dijital reklamcılığın toplamdaki payı son yıllarda hızla artıyor. 2013'te dijital reklamcılığın toplam reklam harcamaları içerisindeki payı yüzde 19.48 iken, 2020'nin ilk 6 ayında bu oran yüzde 55.3'e yükseldi. İnteraktif Reklamcılık Derneği verilerine göre, 2020'nin ilk yarısında toplam medya ve reklam yatırımları 7.9 milyar TL oldu. Bunun 3.4 milyar lirası dijitalden geldi. Digital 2020 Türkiye Raporu'na göre, Facebook Türkiye'de 37 milyon, Instagram 46 milyon kişiye reklam ulaştırabiliyor. Ülkemiz bu rakam ile Facebook bakımından dünya sıralamasında on ikinci... Instagram'ın dünya genelinde ortalama reklam hedef kitle potansiyeli yüzde 20 iken, bu oran Türkiye'de yüzde 68.4'e çıkmış durumda. Türkiye, Instagram reklam hedef kitle erişim oranları sıralamasında da dünyada ilk sırada… Google ve Facebook tarafından sunulan hizmetlerin çoğu ücretsiz olarak pazarlanıyor, kullanıcılardan ücret talep edilmiyor. Ancak, arka planda kullanıcılar kullanım bedeli olarak platformlara kişisel verileri sunuyor. Sosyal medya platformları, veriyi toplayıp kullanıyor. Kişisel verilere dayanarak üretilen reklamlardan milyarlarca dolar gelir elde ediyorlar.

Rekabet Kurumu harekete geçti! Sosyal medya reklamlarına mercek

REKABET KURUMU BİLGİ VE DÖKÜNMAN İSTEYECEK

Çevrim içi reklamcılık pazarı incelemesinde, uluslararası alanda da faaliyet gösterebilen özellikle Google, Facebook, Instagram ve Twitter gibi şirketlerin pazarlardaki konumu, mevcut ve potansiyel rakiplerinin durumu, ne ölçüde pazar gücüne sahip oldukları ve bu gücün kaynakları ortaya çıkacak. Rekabet Kurumu, sektör oyuncularından bilgi ve dokümanları istemeye başlıyor.

Rekabet Kurumu harekete geçti! Sosyal medya reklamlarına mercek

AVRUPA YASA HAZIRLADI

Çevrimiçi reklamcılık sektörü dünyanın da radarında. Almanya, Fransa, İngiltere ve Avustralya'da çalışmalar başladı. Hazırlanan raporlarda, Google ve Facebook'un sektördeki hâkimiyeti vurgulanarak, sektördeki olası rekabet sorunlarına değinildi. Avrupa Komisyonu da Dijital Marketler Yasa Tasarısı hazırladı. Yasayla, dijital piyasaları yönlendirme gücüne sahip bazı platformlar 'geçit bekçisi' olarak tanımlanıyor. Geçit bekçilerinin reklam verenler ve yayıncılara sunduğu hizmetlerin şeffaf olmadığı vurgulanıp, teşebbüslere yükümlülükler getiriliyor.

Rekabet Kurumu harekete geçti! Sosyal medya reklamlarına mercek

REKABET KURUMU İNCELEME YAPIYOR

Rekabet Kurumu, 'Dijitalleşme ve Rekabet Politikası Raporu' ve 'E-Pazaryeri Platformları Sektör İncelemesi' de yapıyor. İlkinde dijital çağda rekabet politikası hedeflerinin ne olması gerektiği, dijital platformlara uygulanacak rekabet kurallarının nasıl şekilleneceği üzerinde duruluyor. Diğerinde ise e-pazaryeri platformlarının çalışma şekli, platform hizmetleri ve tedarik davranışları inceleniyor.

Rekabet Kurumu harekete geçti! Sosyal medya reklamlarına mercek

WHATSAPP VE FACEBOOK'A SORUŞTURMA AÇTI

Rekabet Kurumu kısa süre önce WhatsApp kullanım koşullarında değişikliğe gitmek suretiyle 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'un 6. maddesinin ihlal edip edilmediğinin tespiti amacıyla Facebook ve WhatsApp'a re'sen soruşturma açmıştı. Daha önce de çevrimiçi reklamcılık konusunda Google Reklamcılık Hizmetleri Önaraştırması, Google Shopping Unit Önaraştırması, Google Shopping ve Google Adwords Soruşturması yapılmıştı. Bu çerçevede, reklam fiyatlandırma sistemleri, sunuluş biçimi, yer ve hizmetler arasındaki bağlama uygulamalarına odaklanılmıştı.

Dijital dönüşümün eşiğinde telif hakkı savaşıDijital dönüşümün eşiğinde telif hakkı savaşı DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN EŞİĞİNDE "TELİF HAKKI" SAVAŞI
Dijital’de büyük dönüşümDijital’de büyük dönüşüm DİJİTAL'DE BÜYÜK DÖNÜŞÜM

Günün Manşetleri GÜNÜN MANŞETLERİ İÇİN TIKLAYIN
  • ABONE OL
DİĞER
Reklam-İHH
TÜRK TELEKOM REKLAM
Finans
ahaber.com.tr
  • VİDEO
  • CANLI YAYIN
  • PROGRAMLAR
    • Düşünce Atlası
    • Yaz Boz
    • Kadraj
    • Toplumsal Hafıza
    • Canan Barlas ile Gündem
    • Arka Plan
    • Memleket Meselesi
    • Seyahatname
    • Belgesel Kuşağı
    • Diplomasi
    • Söz Teması
    • Medya Dünyası
    • İş'in sırrı
    • Dijital Çağ
    • Z Raporu
    • 1.Sayfa
  • Üye Girişi
  • Üye Ol
  • A HABER ÖZEL
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • SON DAKİKA
  • YAŞAM
  • DÜNYA
  • SPOR
  • MAGAZİN
  • VİRAL
  • TEKNOLOJİ
  • OTOMOBİL
  • DİN
  • TARİH
  • SAĞLIK
  • YAZARLAR
  • VİDEO
    • Programlar
    • Gündem
    • Yaşam
    • Dünya
    • Spor
    • Ekonomi
    • Kültür Sanat
    • Teknoloji
    • Otomobil
  • GALERİ
    • En Yeniler
    • Gündem
    • Yaşam
    • Dünya
    • Ekonomi
    • Magazin
    • Viral
    • Spor
    • Otomobil
    • Teknoloji
  • İNTERNET REKLAM
  • RSS
  • BİZE ULAŞIN
  • KÜNYE/İLETİŞİM
  • VERİ POLİTİKASI
  • KARİYER
  • FREKANSLAR
  • ARŞİV
  • YAYIN AKIŞI
  • GİZLİLİK BİLDİRİMİ
Daha Fazla Gör
  • Son dakika video izle
  • Son dakika haberleri
  • A Haber analiz
  • Gündem haberleri
  • Ekonomi haberleri
  • Otomobil haberleri
  • Namaz vakitleri
  • Hava durumu
  • İstanbul Yol durumu
  • Atv canlı yayın izle
  • Spor haberleri
  • Foto galeri
  • Son dakika emekli haberleri
  • Teknoloji haberleri
  • A Haber programlar
  • Sabah – Takvim yazarları oku
  • Kuruluş Osman izle
  • Gazete manşetleri
  • Instagram dondurma
  • AJet’ten yurt içi bilet kampanyası: 849 TL’den başlayan fiyatlarla satışta
  • Mide ağrısı yok diye aldanmayın: Sağlıksız bağırsağın 7 gizli işareti
  • Asgari ücret artışıyla hangi ödemeler değişti? İşte kalem kalem güncel rakamlar
  • Xiaomi 17 Ultra ne zaman tanıtılacak? İşte resmi tarih ve detaylar
  • Regaip Kandili namazı nasıl kılınır? Çekilecek zikirler, tesbihler ve okunacak dualar…
  • Yarın kandil mi? 25 Aralık 2025 Regaip Kandili mi, hangi kandil?
  • Hicri Yılbaşı 2026 ne zaman? Muharrem ayı hangi tarihte başlıyor?
  • Regaip Kandili orucu ne zaman tutulur, kaç gün sürer? Nafile orucun fazileti nedir?
  • Kar yağışına hazır olun! İstanbul ve Ankara için günler kaldı: Sibirya kışı başlıyor
  • Zamlı asgari ücret 2026 ne zaman yatacak? Ocak mı şubat mı?
  • Nefes darlığına karşı gizli güç! Uzmanlar işaret etti: Akciğerleriniz için o vitamin gerekli
  • Etkisi tüm odayı sarıyor! Doğal kokunun gizli formülü: Kaloriferin yanına bırakın
  • A Haber
  • iPhone iPhone
  • Android Android
  • Facebook
  • X
  • Instagram
  • Flipboard Flipboard
  • Youtube
  • RSS