Adapazarlı Corolla, Toyota Türkiye'ye doping yaptı. Türkiye'de 2013'ün ikinci yarısından itibaren yerli üretilmeye başlayan Corolla, daralan pazara rağmen Toyota Türkiye'nin satış hedeflerini yukarı yönlü revize ettirdi. Kamu kurumlarına yerli araç şartı getirilmesi nedeniyle, yıl sonunda 28 bin adet olan satış hedefini 34-35 bin adete çıkardı. Pazar koşullarına rağmen Corolla ile büyük bir ivme yakaladıklarını söyleyen Toyota Pazarlama ve Satış CEO'su Ali Haydar Bozkurt, toplam satışlar içinde Türkiye'de üretilen Corolla'nın payının yüzde 55-60'a çıktığını açıkladı. Bozkurt, Corolla'nın ocak-temmuz aylarında binek otomobil pazarında 7 bin 332 adetle en çok satan model, Toyota'nın ise temmuzda en çok satılan üçüncü marka olduğunu söyledi. MAKAM ARACI OLDU Corolla'nın filo satışlarındaki payının da yüzde 81'e çıktığına dikkat çeken Bozkurt, şöyle devam etti: 'Satışlar içinde filonun payı yüzde 8'den 22'ye yükseldi. Kamuda haziran itibarıyla yerli araç kullanımı şart koşuldu. Bu gruba yüzde 50'nin üzerinde yerlilik oranına sahip araçlar girebiliyor. Kamudaki yerli araç kullanımı regülasyonu orta ve üst düzey yöneticiler için makam aracı olarak tercih edilen Corolla'nın artık kamu kurumları tarafından da tercih edileceğini gösteriyor. Corolla'ya olan bu ilgi, yıl sonu satış hedefimizi 33-34 bin adete revize etmemizin önünü açtı.'