Burger King şubesinde skandal ayrımcılık! Anne ve kızına servis engeli: "İçeride yiyemezler"
Sarıyer'deki ünlü fast-food zincirinin Tarabya şubesinde, ihtiyaç sahibi bir anne ve kızının sosyo ekonomik durumları gerekçe gösterilerek işletmeye kabul edilmediği iddia edildi. Görgü tanığı bir müşteri, anne kızın yemeğini satın alırken yemeğin çalışanlar tarafından servis edilmek yerine paket servisi yapılacağını öğrenmesi üzerine sert tepki gösterdi. İnsanlık onurunu zedeleyen olayda müşteriye "Kurallarımız var, herkesi içeriye alamayız" şeklinde skandal bir ifade kullanılırken, şubenin yöneticisi hatalarını düzeltmek yerine haklılıklarını savunması pes dedirtti. Yaşanan olay sosyal medyada hızla yayılırken, vatandaşlar markaya tepki gösterdi. Öte yandan Ticaret Bakanlığı söz konusu durumun "kabul edilemez" olduğunu vurgulayarak incelemelerin başlatıldığını duyurdu.
İstanbul Sarıyer'de ünlü fast-food restoran zinciri Burger King'in Tarabya şubesinde maddi durumları iyi olmayan anne ve kızına sosyo ekonomik nedenler gerekçe gösterilerek yemek yemelerine restoran tarafından izin verilmediği iddiası gündeme bomba gibi düştü.
SKANDAL SAVUNMA: "SADECE PAKET YAPABİLİRİZ"
Olay bir müşterinin durumu fark etmesiyle ortaya çıktı. Restorandaki bir müşteri, dijital sipariş ekranından yaptığı alışveriş sırasında anne ve kızı da düşünerek, onların yemeklerini de ödeyerek fişi aileye verdi.
Ancak siparişlerin hazırlanma sürecinde dikkat çeken bir durum yaşandı. Müşterinin kendi yemeği tepsiyle servis edilirken, anne ve kızı için verilen siparişin tepsiye konulmadığı görüldü. Bunun nedenini sorgulayan müşteriye, iddiaya göre çalışanlar tarafından yüksek sesle "Kurallarımız var, herkesi içeri alamayız. Sadece paket verebiliriz" şeklinde bir yanıt verildi.
Tarabya'daki Burger King şubesindeki skandal olayda işletme çalışanları anne ve kızın restoranda yemek yiyemeyeceğini belirterek ʺHerkesi içeri alamayızʺ dedikleri iddia edildi. (İHA)
"HERKESİ KABUL EDEMEYİZ"
Yaşanan olayın ardından müşteri duruma sert tepki gösterirken, şube yöneticisinin çağrıldığı ve şahıs tarafından skandal bir üslupla karşılandığı iddia edildi. Olayın büyümesi üzerine müşteri "Ben burada oturup yiyebiliyorsam bu aile neden içeri alınmıyor?" sorusuna yöneticinin, "Belli kurallar var, herkesi içeri kabul edemeyiz" şeklinde yanıt verdiği öne sürüldü.
Restoranda küçük kız çocuğunun gözleri önünde yaşanan ayrımcılığa diğer müşterilerin de duruma tepki göstermesi üzerine yönetimin geri adım attığı ve aileye daha sonra masa servisi açıldığı belirtildi.
ÖZÜR DİLEMEK YERİNE HAKLILIĞINI SAVUNDU
Küçük kızın gözleri önünde yaşanan bu ayrımcı tutumun ardından müşteri ile görüşen yönetici, insanlık dışı durumda anne ve kızdan özür dilemek yerine saf ettiği sözlerine devam ederek haklılığını savunması ise pes dedirtti.
FAST-FOOD ZİNCİRİNE TEPKİLER ÇIĞ GİBİ
Her gün yüzlerce kişinin gittiği restoran zincirinde yaşananlar, o an için çözülmüş gibi görünse de hem içeride bulunan müşteriler arasında hem de sosyal medyada büyük bir rahatsızlığa yol açtı.
İnsan onurunu zedeleyen olayın hızla yayılmasının ardından vatandaşlar, fast-food zincirine "ayrımcılık" nedeniyle tepki gösterirken, markanın herkese eşit hizmet vermemesi tartışmaları beraberinde getirdi.
VATANDAŞLARDAN BOYKOT ÇAĞRISI
Vicdanları sızlatan bu olayın ardından sosyal medyada vatandaşlardan peş peşe markaya yönelik boykot çağrısı yapıldı.
Burger king zaten epeydir boykot, gitmeyin. Rezillikleri de cabası
Foto: X - Ekran Görüntüsü
Bu nasıl bir zihniyet, zaten Burger King hiç gitmemek lazım. Ne demek ya: durumları yok diye birisi ısmarlıyor diye içeride yiyemezmiş. Nasıl bir ırkçı zihniyet bu. Kurallarınıza başlarım sizin…!!!
Foto: X - Ekran Görüntüsü
İnsanları fakir oldukları için aşağılayamazsınız. BurgerKing BrandsInternat4'ü boykot ediyoruz.
Foto: X - Ekran Görüntüsü
TİCARET BAKANLIĞI İNCELEME BAŞLATTI
Ticaret Bakanlığı Basın Danışmanı Bekir Kaplan, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, hiçbir vatandaşın ekonomik durumu ve görünümünün gerekçe unsuru olmayacağını ve ayrımcılığa maruz kalmasının kabul edilemeyecek olduğunu belirterek inceleme başlatıldığını duyurdu.
Kaplan "Bir hamburger zincir restoranında yaşandığı iddia edilen "müşteri ayırma ve hizmetten kaçınma" konusuna ilişkin paylaşımlarınızı ve mesajlarınızı yakından takip ediyoruz. Her bir vatandaşımızın bu konuda gösterdiği duyarlılık, toplumsal vicdanımızın ne kadar güçlü olduğunun da açık bir göstergesidir. Bu hassasiyet için teşekkür ediyoruz." ifadelerini kullandı.
"KABUL EDİLEMEZ"
Bekir Kaplan açıklamalarının devamında hiçbir vatandaşın böylesi bir ayrımcılğa maruz kalmasının kabul edilemez olduğunun vurgularken "Hiçbir vatandaşımızın; ekonomik durumu, görünümü ya da herhangi bir gerekçeyle ayrımcılığa maruz kalması kabul edilemez. Konu Ticaret Bakanlığımızın takibindedir.
Gerekli inceleme ve denetim süreçleri yürütülmekte olup, gelişmelere ilişkin detaylı açıklama ve güncelleme en kısa sürede kamuoyuyla paylaşılacaktır." dedi.