Aşı pasaportu nedir | Türkiye'nin turizm gücü gözlerini korkuttu! İşte AB'nin yeni oyunu

Son dakika haberi...Türkiye turizm sezonu öncesinde hazırlıklarını yaparken, AB aşı pasaportu oyununa başvurdu. Turizmciler, “Yunanistan’ın bu küçük oyunu tutmaz” dedi.

Kovid-19 pandemisine karşı verdiği başarılı sınavla dikkatleri üzerine çeken Türkiye, kontrollü normalleşme dönemine kararlı adımlarla ilerliyor. Aşılamada birçok ülkeyi geride bırakan ülkemiz, yaklaşan turizm sezonu için de hazırlıklarını büyük bir titizlikle yürütüyor. Ancak virüsle mücadelede elde ettiğimiz başarıya rağmen Avrupa'nın aşı pasaportunu gündeme getirmesi gözleri turizm sektörüne çevirdi. Avrupa Birliği Komisyonu, Kovid-19 aşısı olanların yaz aylarında Avrupa Birliği ülkeleri içinde serbest dolaşımını sağlamak üzere hazırlanması planlanan "aşı pasaportu" uygulaması için yasa teklifi vermeye hazırlanıyor.

AB Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen, "Dijital Yeşil Geçiş Kartı" için yasal düzenleme teklifini sunacaklarını bildirdi. Von der Leyen, sosyal medya paylaşımında dijital belgenin kişilerin aşı olup olmadığı, aşı olmamış kişilerin PCR test sonuçları ve Kovid- 19 geçirmiş kişilerin antikor geliştirip geliştirmediğine dair bilgileri içereceğini belirtti. Bu gelişme üzerine "Avrupa'dan turist gelir mi gelmez mi?" sorusu gündeme damga vurdu. "Arkadan dolanan Yunanistan'ın bu küçük oyunu tutmaz" diyen turizmciler, Avrupa'nın aşılanma oranlarının Türkiye'nin çok gerisinde olduğuna dikkat çekiyor.

Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, "Aşı pasaportu için 'AB içinde onaylanmış' aşıların esas alınacağına ilişkin iddialar var. Ancak bunun pratikte uygulanabilir olmadığı yönünde değerlendirmeler söz konusu. Çin aşısı olanların AB'ye alınmaması yönünde iddialar gündeme geliyor. AB ülkelere hangi aşıyı yapacağını empoze etme yetkisine sahip değil" diye konuştu.

ORGANİZASYON KABİLİYETİMİZ ÇOK YÜKSEK
Bu yönde bir yasağa gidilmesinin başta turizm olmak üzere birçok ekonomik kaybı da beraberinde getireceğini anlatan Firuz Bağlıkaya, "Yunanistan Türkiye'yi zor durumda bırakmak için çabalıyor ancak çabası boşa çıkacak. Kaldı ki Avrupa'nın aşılanma oranları zaten çok düşük. Türkiye Almanya'yı aşılamada neredeyse katladı. Demek ki bu aşılama ekonomik güçle değil organizasyon kabiliyetiyle alakalı. Türkiye organizasyon kabiliyetindeki başarısını pandeminin en başından beri gösterdi" dedi.


LOBİ ÇALIŞMASI GÜÇLENMELİ
TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatır, Yunanistan'ın Türkiye'nin önünü kesmek amacıyla aşı pasaportu konusunda ısrarcı davrandığını söyledi. Yunanistan'ın bu çabasından sonuç alamayacağını anlatan Başkan Çorabatır, "Ancak bizim de lobi çalışmalarımızı güçlendirmemiz şart" diye konuştu.
2-3 YILA QR KOD UYGULAMASI GELİR
Corendon Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Yıldıray Karaer, "Avrupa'da henüz aşılanma oranları istenilen seviyelerde değil. Dünyada aşılanmanın belli bir seviyeyi yakalaması 2-3 yıl alır. Avrupa'da dahi bu yıl tamamlanmaz. Belki bizdeki HES kodu gibi bir QR kod hayata geçer" değerlendirmesini yaptı.


DSÖ STANDARDINA 'HAYIR' DENEMEZ
Molton Otelleri Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Halil Korkmaz, "Avrupa'da Çin aşısı güvensiz algısı yaratılmaya çalışılıyor ancak bunun bir karşılığı yok. Dünya Sağlık Örgütü'nün kabul ettiği aşıya etkisiz denemez. Nasıl pasaportu uyumlu hale getirdiysek aşıyı da sistemlerine kaydedebiliriz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.