Bir süredir kamuoyu gündeminde olan yeşil pasaport hakkı için ilk resmi adım atıldı. Mali müşavirlere hususi damgalı pasaport verilmesini öngören kanun teklifi Meclis'e sunuldu. Peki yeşil pasaport nedir, mali müşavirlere yeşil pasaport ne zaman verilecek, süreç nasıl işleyecek? İşte merak edilen detaylar…
Mali Müşavirlere Yeşil Pasaport Yolda!
Serbest muhasebeci mali müşavirler ile yeminli mali müşavirler için yeşil pasaport verilmesine ilişkin kanun teklifi Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne sunuldu. 3568 sayılı kanun kapsamında mesleğini icra eden ve kamu adına denetim, vergi beyanı, mali raporlama, kayıt dışı ekonomiyle mücadele gibi kritik görevleri üstlenen mali müşavirlere, belirli şartlarla hususi damgalı pasaport verilmesi öngörülüyor. Teklifin yasalaşması halinde, yurt dışı bağlantılı çalışan mali müşavirler için büyük bir kolaylık sağlanacak.
Mali Müşavirlere Yeşil Pasaport Ne Zaman Verilecek?
TBMM'ye sunulan yeni kanun teklifiyle mali müşavirlere hususi damgalı yeşil pasaport verilmesi planlanıyor. İçişleri Komisyonu'na gönderilen teklifin görüşülüp karara bağlanması bekleniyor.
10 Yıl Görev Şartı Bulunuyor
TBMM gündemine taşınan kanun teklifine göre, yeşil pasaport hakkından yararlanmak isteyen SMMM ve YMM'lerin en az 10 yıl boyunca fiilen mesleklerini yapmış olmaları gerekiyor. Bu şartı sağlayan mali müşavirlerin, memurlar ve ihracatçılara sağlanan hususi damgalı pasaportu alabilmeleri mümkün olacak.
Yeşil Pasaport Nedir?
Yeşil pasaport olarak da bilinen hususi pasaport, devlet kadrolarında görev yapan memurlar ile belirli şartları sağlayan aile bireylerine verilen ve 10 yıla kadar geçerliliği bulunan özel bir pasaport türüdür. Bu pasaport, uluslararası seyahatlerde kolaylık sağlar, sahiplerine birçok ülkeye önceden vize almadan giriş yapma hakkı tanır. Yeşil pasaport sahipleri, yalnızca uçak bileti alıp check-in işlemi yaparak ek bir vize prosedürüne gerek kalmadan pek çok ülkeye doğrudan seyahat edebilir.