Öğrencilerin yıl boyunca gösterdiği performansa göre verilen Takdir ve Teşekkür belgelerinin şartları araştırılmaya başlandı. En çok merak edilenlerden biri de "Karnede 3 olursa takdir ve teşekkür belgesi alınabilir mi?" sorusu oldu. Puan ortalaması, ders notları ve devamsızlık sınırı gibi detaylar belge almada önemli rol oynuyor. İşte takdir - teşekkür belgesi alma şartları…
Karnede 3 Olanlar Teşekkür veya Takdir Alabilir mi?
Karne heyecanını yaşanırken, bazı derslerinden 3 almış olanların gündeminde belge verilip verilmeyeceği sorusu yer aldı. Milli Eğitim Bakanlığı kriterlerine göre belge verilmesinde esas alınan nokta not ortalaması ve bazı özel koşullardır.
Öğrencilerin teşekkür belgesi alabilmesi için genel not ortalamasının 70,00 – 84,99, takdir belgesi alabilmesi için ise 85,00 ve üzeri olması gerekiyor. Bu puan aralıklarına ulaşılması durumunda, öğrencinin karnesinde 3 olsa bile belge alması mümkün oluyor. Ancak bazı özel koşullar bulunuyor.
Türkçe ve Matematik Belirleyici Dersler Oluyor
Her dersin not ortalaması önemli olsa da, Türkçe ve Matematik gibi temel derslerin ortalaması özellikle dikkate alınıyor. Teşekkür belgesi için Türkçe ve Matematik ortalaması en az 3, takdir belgesi içinse iki dersin ortalaması en az 4 olması şartı aranıyor. Karnesinde 3 olanlar teşekkür belgesi alabilirken, takdir belgesi alamıyor.
Takdir veya teşekkür belgesi için sadece notlar değil, devamsızlık da belirleyici rol oynuyor. Öğrencinin özürsüz devamsızlık süresi 5 günü geçmemesi gerekiyor. Aksi takdirde not ortalaması başarılı olsa dahi belge alamıyor.
Takdir ve Teşekkür Belgesi Nasıl Hesaplanır?
Takdir veya teşekkür belgesi almak isteyen öğrencilerin ilk yapması gereken şey, dönem sonu not ortalamalarını doğru şekilde hesaplamaktır. Bu işlem için aşağıdaki adımlar sırasıyla izlenmelidir:
🔸 Her dersin sınav puanları bir araya getirilir ve bu puanlar toplanır.
🔸 Toplam puan, ilgili derste yapılan sınav sayısına bölünerek o derse ait ortalama not belirlenir.
🔸 Son olarak, tüm derslere ait ortalama notlar toplanır ve toplam ders sayısına bölünerek genel dönem sonu başarı ortalaması hesaplanır.