Diyet yapmanıza gerek kalmayabilir! Beyindeki o gizli güç devreye girdi
Beynin iştahı nasıl yönettiği uzun zamandır merak konusu. Yeni bir araştırma, açlık ve tokluk arasındaki dengeyi etkileyen gizli bir mekanizmaya işaret ediyor. Bu keşif obeziteyle mücadelede alışılmış yöntemlerin ötesine geçen yeni bir bakış açısı sunabilir.
Yemeyi ne zaman bırakmamız gerektiğini gerçekten biz mi belirliyoruz? Yoksa beynimiz çoktan kararını veriyor mu? Avrupa merkezli yeni bir bilimsel çalışma, iştah kontrolünün sanılandan daha karmaşık ve hassas bir sistemle yönetildiğini ortaya koyuyor.
GİZLİ YARDIMCI: MRAP2
Bilim insanlarına göre iştah, beyindeki özel bir reseptör sayesinde kontrol ediliyor. Bu yapının adı MC4R. MC4R aktif olduğunda, beyin vücuda "artık yeter" mesajı gönderiyor. Yani bu reseptör, tokluk hissinin oluşmasında önemli bir rol oynuyor.
Ancak araştırmalar, MC4R'nin tek başına çalışamadığını gösteriyor. Bu reseptörün görevini yapabilmesi için MRAP2 adlı başka bir proteine ihtiyaç duyduğu ortaya çıktı. MRAP2 olmadan, tokluk sinyali etkili şekilde iletilemiyor.