Facebook'un adı değişti mi? Meta nedir, ne anlama geliyor? Metaverse şirketi bünyesinde neler var?

Facebook'un adı değişti mi? Yıllar önce Mark Zuckerberg tarafından ilkokul, lise arkadaşlarını bulma odaklı olarak kurulan Facebook sosyal medya uygulaması ile ilgili son dakika gelişmesi yaşandı. CEO Zuckerberg, insanların Metaverse'de bağlantı kurmasına ve keşfetmesine yardımcı olacak heyecan verici yeni teknolojiler geliştirdiklerini duyurarak, Facebook INC şirketinin Meta olarak değiştiğini bildirdi. Peki, Facebook'un adı değişti mi? Meta nedir, ne anlama geliyor? Metaverse şirketi bünyesinde neler var? İşte haberin detayları...

Facebook'un adı değişti mi? 2004 yılında hayata geçirilen Facebook, 2012 yılında Instagram'ı, 2014 yılında ise WhatsApp'ı bünyesine katmıştı. CEO Mark Zuckerberg, Facebook INC şirketinin yeni adını duyurdu. Bu gelişmelerin ardından sosyal medyada "Facebook'un adı mı değişti?" sorusu gündeme geldi. Meta hakkında merak edilenleri yazımızda ele aldık. Peki, Facebook'un adı değişti mi? Meta nedir, ne anlama geliyor? Metaverse şirketi bünyesinde neler var? İşte cevaplar...

FACEBOOK'UN ADI DEĞİŞTİ Mİ?

Hemen şunu belirtelim Facebook'un adı değil şirketin ismi değişti. Yani Facebook INC şirketi bünyesinde bulunan Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp, Oculus, Workplace, Portal ve Novi uygulamaları artık Meta INC şirketi altında birleşti.

Metaverse ile birlikte üç boyutlu teknoloji ön plana çıkıyor. İnsanların birlikte olmadıkları zamanlarda bile fiziksel olarak yapamayacakları şeyleri birlikte yapmalarına olanak sağlayan teknoloji geliştirildi. Meta, sosyal teknolojide bir sonraki evrimi oluşturmaya yardımcı olmak için 2D ekranların ötesine, artırılmış ve sanal gerçeklik gibi sürükleyici deneyimlere doğru ilerlediğini duyurdu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.