Almanya'da "otomobil sayısı" yüzde 10 düştü

Koronavirüs (Kovid-19) salgının ikinci yılında Almanya'da trafiğe kaydedilen yeni otomobil sayısı, çip gibi üretim için ara mal eksikliği nedeniyle 2021'de bir önceki yıla göre yüzde 10,1 düştü.

Federal Motorlu Taşıtlar Dairesinden (KBA) yapılan açıklamaya göre, geçen yıl ülkede trafiğe çıkan yeni otomobil sayısı, 2020'ye kıyasla yüzde 10,1 azalarak 2 milyon 620 bin oldu. Böylece ülkede trafiğe çıkan yeni otomobil sayısında Kovid-19 salgınında art arda ikinci yıl düşüş kaydedilmiş oldu.

Ülkede trafiğe kaydedilen yeni araç sayısı, 2020'de bir önceki yıla göre yüzde 19'dan fazla düşerek 2,92 milyona gerilemişti. Kovid-19 salgını öncesi 2019'da ise trafiğe kaydedilen yeni otomobil sayısı 3,61 milyon olarak kayıtlara geçmişti.

Alman otomobil sektörü temsilcilerine göre, 2021'de büyük düşüşün nedeni, çip gibi eksik bileşenler nedeniyle devam eden üretim kesintisi oldu. Ülkede otomobil üreticileri, üretim için ara mal eksikliği nedeniyle üretim hatlarını yeniden durdurmak, çalışanları kısa süreli çalıştırmak veya zaman zaman çalışanlarını evlerine göndermek zorunda kaldı.

Öte yandan, 2021'de özel otomobil kayıtları yaklaşık yüzde 16,3 ve ticari kayıtlar yüzde 6,5 azaldı.

Hükûmet tarafından sağlanan teşviklerin ve şarj istasyonlarının sayısının artışının etkisiyle geçen yıl trafiğe çıkan tamamen elektrikli otomobil sayısı da yüzde 85 artarak yaklaşık 356 bine yükseldi.

Almanya'da enerji piyasası düzenleyici kurumu olarak faaliyet gösteren Federal Ağ İdaresi (BNetzA) verilerine göre, ülkede kamuya açık elektrikli otomobil şarj istasyonu sayısı geçen yıl 11 bin 600 artarak 50 bin 901'e yükseldi.

A HABER UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.