Son dakika: LPG'li araçlara AVM izni! İki şart var

Son dakika haberine göre Bundan böyle LPG'li araçlar AVM otoparklarına girebilecek. Resmi Gazete'de yer alan düzenlemeye göre, LPG araç ruhsatına işli olması gerekiyor. Ayrıca aracın geçerli muayenesi olması şartı da var.

LPG'li araçların alışveriş merkezlerinin otoparklarına girmesine izin veren yönetmelik Resmi Gazete'de yayımlandı.

Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair yeni yönetmeliğe göre, AVM otoparklarına, belirlenen şartların sağlanması halinde LPG'li araçların girmesine izin verilecek.

Tescil belgesinde LPG'li olduğu belirtilmeyen, geçerli muayenesi bulunmayan araçlar otoparklara alınmayacak.

Araçlar, yalnızca Türk Standardları Enstitüsü'nden hizmet yeterlik belgesi ve mahallin itfaiye teşkilatından "uygun" görüşü alınan AVM kapalı otoparklarına girebilecek.

BODRUM AŞAĞISI YASAK
LPG'li araçların alınabileceği kapalı otopark alanları, birinci bodrum katlardan daha aşağıda olamayacak.

GİRİŞ ÇIKIŞLAR AYRI OLACAK
Yönetmeliğe göre, diğer araçların alınacağı otoparklar ile LPG'li araçların giriş ve çıkışlarının birbirinden ayrı olarak düzenlenmesi de gerekiyor.

TRAFİKTEKİ ARAÇLARIN YÜZDE 37'Sİ LPG'Lİ
TÜİK'in eylül ayı verilerine göre; trafiğe kayıtlı 12 milyon 907 bin 648 adet otomobilin yüzde 38,3'ü dizel, yüzde 37,0'si LPG, yüzde 24,3'ü benzinli.

A HABER UYGULAMASI İÇİN TIKLAYIN (IOS)

A HABER UYGULAMASI İÇİN TIKLAYIN (ANDROID)

A HABER UYGULAMASI İÇİN TIKLAYIN (HUAWEI)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.