Sizi şaşkına çevirecek o otomobiller
Otomotiv endüstrisi tarihinin en büyük değişikliklerinden bazılarıyla karşı karşıya. Öngörülebilir gelecekte, çoğu otomobil ya tamamen elektrikli ya da tamamen yeni teknolojiler otomobilin değişimine sebep olacak.
Geçmişten günümüze en vizyoner yenilikçi ve tarihinin ilerisinde olan otomobilleri CNN International sıraladı.
İşte daha önceden görmediğiniz özellikleriyle sizi şaşkına çevirecek o otomobiller...
Buick Y-Job
Y-job ilk konsept araç olarak kabul ediliyor. Araç, 1993'ten beri General Motors Tasarım Merkezi'ndeki Henry Ford Müzesi'nde sergileniyor.
Buick Y-Job
Y-job ilk konsept araç olarak kabul ediliyor. Araç, 1993'ten beri General Motors Tasarım Merkezi'ndeki Henry Ford Müzesi'nde sergileniyor.
- kapaklı farlar
- elektrikli açılabilen camlar
- elektrikli açılabilen tavan
1950'li yıllara kadar ise tasarımcısı Harley Earl tarafından kullanılmış söz konusu cihaz.
Buckminster Fuller's Dymaxion
Chicago'daki 1933 Dünya Fuarı'nda mimar ve tasarım vizyonisti R. Buckminster "Bucky" Fuller, geleceğin otomobiline dair fikrini sunmuştu: üç tekerlekli bir araç...
Dymaxion asla üretime geçmedi, ancak mimar Norman Foster kısa süre önce prototiplerden birini hayata döndürdü.
GM Firebird
Havacılık ve uzay yolculuğundaki son yeniliklerden esinlenen General Motors, 1953 yılında üç Firebird prototipinin ilkini ortaya çıkardı.
Bir gaz türbini tarafından çalıştırılan ve bir arabadan daha fazla bir roket gibi görünen konsept otomobil, kanatları sayesinde fark yarattı ve önce Firebird II sonrasında ise
1958'de Firebird III konsepti geliştirildi.
Lamborghini Marzal
Marcello Gandini tarafından tasarlanan Lamborghini Marzal, 1980'lere kadar İtalyan otomobil tasarımını yansıttı. 1967'de Cenova'da tanıtılmıştı. şimdi ise Bertone Müzesi'nde sergileniyor.
Ferrari Modulo
Modulo, bundan dört yıl kadar önce koleksiyoner ve film yapımcısı Jim Glickenhaus tarafından satın alındı.
1968 yılında tatil molası sırasında Paolo Martin tarafından tasarlanan Ferrari Modulo, uzlaşmaz bir geometrik hayranlık kaynağıydı. Sadece 37 inç yüksekliğindeki otomobil O zamanlar sürüş yapılamaz halde bulunan konsept, Glickenhaus ve ekibinin üstün gayretleri neticesinde yola çıkabilir hale getirildi.
Maserati Boomerang
Maserati Boomerang, 70'li yıllarıda "Yüzyılın araba tasarımcısı" olarak adlandırılan Giorgetto Giugiaro tarafından dizayn edilmiştir.
Maserati Boomerang, 1971 yılında Torino Otomobil Fuarı'nda Maserati'nin Konsept otomobili olarak üretilmiş ve halkın beğenisine sunulmuş… Maserati Boomerang, 1972 yılında Cenevre Otomobil Fuarında sergilendikten sonra, ilerleyen bir kaç yıl boyunca Paris, Londra ve Barselona'da uluslararası fuarlarda, kendinden övgü ile söz ettirdi.
Maserati Boomerang, sektörün o dönemlerdeki en önemli yayın organlarının başında gelen L'Année Automobile dergisinin kapağında yer aldı. Maserati Boomerang, son olarak Barselona'da sergilendikten sonra, ispanya'da bir koleksiyoner tarafından satın alınıyor. 1980 yılında ise, bir Alman koleksiyonerin eline geçiyor… Maserati Boomerang, Giorgetto Giugiaro'nun sıradışı tasarım anlayışının bir örneğidir. 1971-1972 yılında Maserati Merak ve Bora modellerinin atası niteliğindedir…
Maserati Boomerang, teknik özelliklerine gelirsek, 310 Hp gücünde,4.7 Lt. V8 motoru, aracı 300 Km/h hıza ulaştırıyor.Giorgetto Giugiaro'nun Maserati Boomerang'ı bir çok uluslararası ödül kazanmış sıradışı bir otomobildir.
Audi Avus
İkonlara ilham kaynağı olan otomobilin prototipi 1991'de çıktı.
Avus Quattro, Audi'nin alüminyumla yapabileceklerinin kanıtıydı. Hafif ve dayanıklı alüminyum, tüm gövde yapısında ve şaside bir kafes gibi kullanılıyordu.
Ford 021C
Marc Newson tarafından tasarlanan, oldukça küçük Ford 021C, eğlenceli bir iç mekana sahipti.
Newson'ın konsepti bir kerelik kalırken, Smart ve yeni Mini de dahil olmak üzere yeni binyılın en çok satan şehir arabaları, estetik olarak otomobillerin hala eğlenceli olabileceği felsefesini izledi.
Newson'ın konsepti bir kerelik kalırken, Smart ve yeni Mini de dahil olmak üzere yeni binyılın en çok satan şehir arabaları, estetik olarak otomobillerin hala eğlenceli olabileceği felsefesini izledi.
Avusturalyalı tasarımcı Marc Newson "21. yüzyılın kültür ikonu haline gelecek bir araba olarak tasarladım." diyor.
United Nude Lo Res Car
Koolhaas ve Clark, üretim çizgilerinin dışına çıkarak 2016 Ocak ayında "The United Nude Lo Res Car" ismindeki arabalarının görselini paylaştılar.
The Lo Res adını verdikleri tasarım metodunu kullanarak ürettikleri polikarbondan yapılan arabanın temelleri 2010'da atılmıştı.
İtalyan araba tasarımcısı Marcello Gandini'nin ikonik Lamborghini Countach'inden esinlenen araba, geleneksellikten çok uzak, adeta hareket eden bir heykel gibi.
İki kişilik olarak tasarlanan araba, şeffaf yüzeyi ile hem sürücü hem de yolcuya eşsiz bir deneyim sunuyor. Arabanın diğer önemli özellikleri ise kapısının olmaması, üstteki şeffaf yüzeyin bütün halinde hareket etmesi ve elektrikle çalışması.
Alfa Romeo B.A.T. 7
Franco Scaglione tarafından tasarlanan "Batmobiles" etkileyici bir tasarım olarak anılıyor.