Fiat Ege ‘abartısız’ olacak...
Giriş:
22.06.2015
00:00
Güncelleme:
14.07.2015
11:57
Tofaş’ın üretimine hazırlandığı, Aegea (Ege) proje adını taşıyan sedan, Fiat’ın yeni ürün stratejisine katkı yapacak. Fiat Marka Şefi Olivier François, “Aegea, kesinlikle müşterinin satın almak istemediği donanımlara sahip olmayacak” dedi
Tofaş'ın 520 milyon dolarlık yatırımla Bursa'da üretimine başlamaya hazırlandığı ve dünya tanıtımı geçen ay İstanbul Autoshow 2015'te gerçekleşen yeni B sınıfı sedan Aegea (Ege), "gereksiz donanımlarla yüklü olmayan" ve mütevazı bir Otomobil olacak. Bununla birlikte aracın isminin Aegea olarak kalmayacağı da, neredeyse kesin gibi...
İngiltere'de katıldığı bir konferansta soruları yanıtlayan Fiat Marka Şefi Olivier François, yeni Aegea modelinin "yalın, kaliteli ve pratik"lik konseptiyle satışa sunulacağını belirtti. Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesinde 40'dan fazla ülkede satışa sunulması planlanan yeni Aegea'nın, konumlandırma, özellikler ve pazarlama stratejisi açısından Panda ile pek çok ortak yöne bulunacağını kaydeden François, "Müşterilerin ektra para ödemek istemedikleri abartılı donanımlarla doldurulmuş bir otomobil olmayacak" ifadesini kullandı. François, "Aegea'yı, yine Panda ile başlayan, fonksiyonelliğin ön plana çıkacağı bir otomobil olarak düşünüyoruz" dedi.
EKİMDE BELLİ OLUR
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) CEO'su Sergio Marchionne, Avrupa'daki Fiat model yelpazesini sadeleştirmiş, pahalı donanımlara sahip olmayan Panda ve duygulara hitap eden, tasarım ağırlıklı 500 ailesine ağırlık vermeyi kararlaştırmıştı. Bu anlamda Aegea ve kardeşleri de, Fiat'ın yeni pazarlama stratejisine uyumlu olacak.
Proje adının, seri üretim araçta değişeceğini yineleyen François, bunu ileriki aylarda açıklayacaklarını belirtti. İlk etapta "sedan" olarak tanıtılan Aegea projesinin, stationwagon ve hatchback versiyonları da Tofaş tarafından üretilecek. Hatchback versiyonun, Bravo'nun yerine geçmesi ve Golf'ün rakibi olması bekleniyor. Her ne kadar fiyatlandırma ve üretim adetleri hakkında kesin bir şey söylenmese de, Tofaş, bu yeni serinin 2023 yılına kadar toplamda 700 bin adedin üzerinde üretileceğini bildirmişti. Tahminler, 2018 yılında bu üçlünün yıllık üretiminin 124 bin adede kadar çıkacağı yönünde.
Aegea'nın, iki farklı benzinli ve iki de farklı dizel motor seçeneğiyle üretilmesi planlanıyor. Dizel seçeneklerin en tutumlusunun, 100 km'de ortalama 4 litre yakıt tüketimine sahip olması öngörülüyor.
İngiltere'de katıldığı bir konferansta soruları yanıtlayan Fiat Marka Şefi Olivier François, yeni Aegea modelinin "yalın, kaliteli ve pratik"lik konseptiyle satışa sunulacağını belirtti. Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesinde 40'dan fazla ülkede satışa sunulması planlanan yeni Aegea'nın, konumlandırma, özellikler ve pazarlama stratejisi açısından Panda ile pek çok ortak yöne bulunacağını kaydeden François, "Müşterilerin ektra para ödemek istemedikleri abartılı donanımlarla doldurulmuş bir otomobil olmayacak" ifadesini kullandı. François, "Aegea'yı, yine Panda ile başlayan, fonksiyonelliğin ön plana çıkacağı bir otomobil olarak düşünüyoruz" dedi.
EKİMDE BELLİ OLUR
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) CEO'su Sergio Marchionne, Avrupa'daki Fiat model yelpazesini sadeleştirmiş, pahalı donanımlara sahip olmayan Panda ve duygulara hitap eden, tasarım ağırlıklı 500 ailesine ağırlık vermeyi kararlaştırmıştı. Bu anlamda Aegea ve kardeşleri de, Fiat'ın yeni pazarlama stratejisine uyumlu olacak.
Proje adının, seri üretim araçta değişeceğini yineleyen François, bunu ileriki aylarda açıklayacaklarını belirtti. İlk etapta "sedan" olarak tanıtılan Aegea projesinin, stationwagon ve hatchback versiyonları da Tofaş tarafından üretilecek. Hatchback versiyonun, Bravo'nun yerine geçmesi ve Golf'ün rakibi olması bekleniyor. Her ne kadar fiyatlandırma ve üretim adetleri hakkında kesin bir şey söylenmese de, Tofaş, bu yeni serinin 2023 yılına kadar toplamda 700 bin adedin üzerinde üretileceğini bildirmişti. Tahminler, 2018 yılında bu üçlünün yıllık üretiminin 124 bin adede kadar çıkacağı yönünde.
Aegea'nın, iki farklı benzinli ve iki de farklı dizel motor seçeneğiyle üretilmesi planlanıyor. Dizel seçeneklerin en tutumlusunun, 100 km'de ortalama 4 litre yakıt tüketimine sahip olması öngörülüyor.
GÜNÜN MANŞETLERİ İÇİN TIKLAYIN