Milyarderler neden tarıma yöneldi? Uzmanlar A Haber'de anlattı: Amaçları şirket devletleri kurmak

Rusya'nın Ukrayna'yı işgal saldırıları sonrasında enerjiden tarıma birçok alanda küresel çaplı krizler baş göstermişti. Devletler, koronavirüs salgını ve peşinden gelen savaş nedeniyle ekonomik anlamda büyük darbeler yerken milyarderler ile şirketlerin neden bu kadar kar ettikleri merak konusu oldu. Konuya ilişkin A Haber canlı yayınında değerlendirmelerde bulunan uzmanlar, milyarderlerin tarıma yönelmesine ilişkin çarpıcı ifadeler kullandı. Takvim Gazetesi Yazarı Bülent Erandaç, "Tahıl, tohum fabrikalarıyla ilgileniyorlar çünkü bunun üzerinden dünyayı ele geçirecekler. 2040’larda devletleri şehirleştirip paylaşacaklar, CEO devletleri, dünya parlamentosu, dünya sanayisi gibi hep yeni bir model peşindeler." diye konuştu.

Birleşmiş Milletler'in (BM) Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) Roma merkezli kuruluşları FAO ile WFP, Avrupa Birliği (AB) ve çeşitli sivil toplum kuruluşlarının oluşturduğu Gıda Krizine Karşı Küresel Ağ (GNAFC) yıllık raporunu açıklamıştı. "2022 Küresel Gıda Krizi" başlıklı rapora göre, çatışmalar, aşırı hava koşulları ve Kovid-19 salgınının ekonomik etkileri sebebiyle 2021'de 53 ülkede/bölgede yaklaşık 193 milyon insan kriz ya da daha kötü seviyelerde akut gıda güvensizliği yaşadı. Akut gıda güvensizliği çeken insan sayısının 2021'de yaklaşık 193 milyon olmasıyla tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştığı, bunun 2020'den de yaklaşık 40 milyon kişi daha fazla olduğu kaydedildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.