Türkiye siber güvenlikte dünyada 11, Avrupa'da 6, sırada

Türkiye siber güvenlik alanında çalışmalarına aralıksız devam ediyor. Merkezi İsviçre’de yer alan Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU), ITU-Küresel Siber Güvenlik Dizini Raporu'nu paylaştı. Ülkelerin siber güvenlik alanında geldikleri seviyeyi küresel ve bölgesel açıdan değerlendiren raporda Türkiye, Avrupa’da 6’ıncı, dünyada da 11. sıraya yerleşti. Peki Türkiye siber güvenlik alanında nasıl bir çalışma yürütüyor?

Yaşar Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ahmet Koltuksuz, Uluslararası Telekomünikasyon Birliği'nin önceki hafta yayınladığı Küresel Siber Güvenlik Dizini Raporu'nun sonuç verileri ile Türkiye'nin yerini değerlendirdi. Pek çok ülkede yapılan siber güvenlik faaliyetlerini belirli başlıklar altında araştıran ITU'nun ülkelerin siber güvenlikte eriştikleri seviyeyi küresel ve bölgesel anlamda incelediğini ifade eden Doç. Dr. Ahmet Koltuksuz, şu açıklamada bulundu:

''Son 5 yılda 4 rapor yayınladı. 2020 yılının değerlendirmesini içeren son rapor, geçen hafta kamuoyu ile paylaşıldı. Raporlarda izlenen çalışma metodolojisi, ITU tarafından üye ülkelere gönderilen soru formlarının bu ülkelerce doldurulmasından sonra kuruluş bünyesinde yapılan istatistiksel değerlendirme şeklinde. Sorgulama ve değerlendirme 'Hukuksal, Teknik, Organizasyonel, Kapasite Geliştirme ve İş birliği' başlıkları olmak üzere 5 temel boyut üzerinde yapılıyor.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.