Muhalefetin '128 milyar buhar oldu' algısı çöktü! İşte madde madde rezerv gerçekleri

Pandemi dönemine rağmen krizi fırsata çevirip büyüme gösteren 2 ülkeden biri olan Türkiye'de ekonomiye yönelik algı operasyonları başlatıldı. Kara propagandanın başında yer alan CHP, '128 milyar dolar buhar oldu' sözleriyle başlattığı iftira çalışmalarıyla Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası'nı ve Hazine ve Maliye eski Bakanı Berat Albayrak'ı hedef aldı. Ancak muhalefetin mesnetsiz iddiaları kısa sürdü, iftira kampanyası rakamlarla çürütüldü. İşte 7 maddede '128 milyar dolar buhar oldu' yalanı ve Merkez Bankası'nın rezerv gerçeği...

7 MADDEDE '128 MİLYAR DOLAR BUHAR OLDU' YALANI VE MERKEZ BANKASI'NIN REZERV GERÇEĞİ

İŞTE MUHALEFETİN ALGI OPERASYONU

1- TÜRK LİRASI'NIN KONVERTİBL OLMASI NE DEMEKTİR?

Konvertibl para, bir para biriminin, diğer para birimleri veya değerli madenlerle değiştirilebilir olmasıdır.

1990: Türkiye Cumhuriyeti bütün dünyaya "Türk Lirası'nın konvertibl" olduğunu ilan etti.

Yani TCMB, kendisine başvuran herkese (kim olursa olsun) Türkiye Cumhuriyeti Devleti adına Türk Lirası karşılığında döviz vermek zorundadır.

TCMB, talep ettiği dövizi piyasadan yeteri kadar karşılayamayanların bu talebini yerine getirmekle yükümlüdür.

TCMB'nin bu talebi karşılamaması mümkün değildir.

Bu talebin karşılanmaması, devletin temerrüte düşmesi, iflas etmesi demektir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.