Yeni eğitim sistemi nasıl olacak? Liselerde yeni eğitim sistemi ne zaman uygulanacak?
Yeni eğitim sistemi nasıl olacak? Liselerde yeni eğitim sistemi ne zaman uygulanacak? On binlerce kişi Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk'un açıklamalarının ardından bu soruların yanıtlarını arıyor. Bakan Selçuk'un sunumunun ardından yeni eğitim sistemi ile ilgili merak edilenler detaylar da ortaya çıktı. Ara tatillerin eklendiği yeni modelde, yaz tatili kısalıyor, kariyer ofisleri geliyor. Peki, yeni eğitim sistemi nasıl olacak? Liselerde yeni eğitim sistemi ne zaman uygulanacak? İşte yeni eğitim sistemi ile ilgili merak edilen soruların yanıtları...
Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB) açıklanan liselerde yeni eğitim modelinin, "evrensel" metodolojiler ile yerli ve milli unsurlarla oluşturulmuş içeriği dikkati çekiyor. Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, liselerde 2020-2021 eğitim öğretim yılından itibaren 9. sınıflarda başlayacak yeni modelin ayrıntılarını paylaşırken yeni sistemin öğretmen, öğrenci, akademisyen, okul yöneticisi ve uluslararası eğitim uzmanlarının katılımıyla oluşturulduğunu açıkladı.
YENİ EĞİTİM SİSTEMİ NASIL OLACAK?
Yeni modelde, "öğrencilerin lisede çok sayıda ders aldığı, ancak araştırma ve uygulamaya zaman bulamadığı, dolayısıyla bilgiyi içselleştiremediği" tespitinden yola çıkıldı. Kalıcı bir bilgilenme sürecinin oluşması, öğrencilerin ilgi ve meraklarını geliştirebilmeleri için yeni lise modelinin, disiplinler üstü derslerle desteklenmesi yoluna gidildi.
Öte yandan ders sayısında azalma, deneyime yönelik eğitim, atölye ve laboratuvar çalışmaları, alan derslerinde proje ve uygulama çalışmaları, modelin ana felsefesini oluşturdu. AA muhabirinin derlediği ve eğitim uzmanlarından aldığı bilgiye göre, dünyada pek çok ülkede referans eğitim metodolojileri bulunuyor.
Bu kapsamda, Bakanlık tarafından üzerinde çok uzun süredir çalışılan yeni lise tasarımında, dünyada başarıyla uygulanan eğitim metodolojileri tek tek masaya yatırıldı.
Liselerdeki yeni modelde Avrupa, Uzak Doğu ve ABD gibi ülkelerde uluslararası düzeyde yürütülen eğitim metodolojilerinin evrensel özellikleri göze çarpıyor. Türk eğitim sisteminin geçeceği, bütünleşik ve disiplinler üstü ders yapısıyla ders sayısının azaldığı, etkili kariyer danışmanlığına dayalı bir ortaöğretim modeli, söz konusu ülkelerde uygulanıyor.
Bakanlığın liselerde yeni modelde yer verdiği derslerin içeriği de bu metodolojilerin özellikleriyle birlikte, "yerli ve milli" unsurlarla oluşturulacak.