Küresel piyasalarda son durum ne? ABD'li çip üreticisi Nvidia Amazon'un ardından Google'ı da solladı! 2 trilyon dolara yaklaştı...

ABD'de gelen enflasyon verisi sonrası küresel piyasalarda Fed'in faiz indirimlerinin beklenenden geç gelebileceği ile ilgili beklenti oluşurken, teknoloji hisseleri öncülüğünde pozitif bir seyir izlendi. Çip üreticisi Nvidia, yaklaşık 1,83 trilyon dolar piyasa değeri ile Amazon'un ardından Alphabet'i (Google) de geride bıraktı.

Küresel piyasalarda, ABD Merkez Bankasının (Fed) faiz indirimlerine beklenenden daha geç başlayabileceğine yönelik beklentilerin artmasına karşın teknoloji hisseleri öncülüğünde pozitif bir seyir izlenirken, bugün yoğun veri gündemi yatırımcıların odağına yerleşti.

ABD enflasyonunun beklentileri aşmasına rağmen ülkede devam eden bilanço sezonunda özellikle teknoloji şirketlerinin tahminlerin üzerinde gelen karları, ABD ekonomisinde "yumuşak iniş" senaryolarını güçlendirirken, Fed yetkililerinin sözle yönlendirmeleri de risk iştahını destekliyor.

Pay piyasaları tarafında Uber, 7 milyar dolarlık hisse geri alımı açıklamasının ardından yüzde 15 değer kazanırken, Robinhood, gelirinin tahminlerin üzerine çıkmasıyla yüzde 14 artış kaydetti.

Yapay zeka çiplerine olan talep artmaya devam ederken, California merkezli çip üreticisi Nvidia, yaklaşık 1,83 trilyon dolarlık piyasa değeriyle Amazon'un ardından 1,82 trilyon dolarlık Alphabet'i de geride bıraktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.