Türkiye İhracat Seferberliği Zirvesi Malatya'da gerçekleştirildi! Bakan Bolat: Amacımız kurda istikrar sağlamak

Turkuvaz Medya Grubu tarafından düzenlenen, Türkiye İhracat Seferberliği Zirvesi 2 Şubat 2024, Cuma günü Malatya Mövenpick Hotel’de T.C. Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat’ın katılımıyla gerçekleştirildi. Bakan Bolat, ihracatla ilgili yaptığı değerlendirmede yılın ilk ayında Türkiye'nin ihracatının 2023'ün Ocak ayına göre yüzde 3.6'lık artışla 20 milyar 28 milyon dolar olarak gerçekleştiğini söyledi. Dış ticaret verilerinin çok olumlu yönde ilerlediğini belirten Bakan Bolat, "2023'ün ikinci yarısından itibaren atağa geçtik. Aynı şekilde ithalatımızda da ağustos ayından bu yana başlayan bir gerileme var. Cari işlemler açığı hızla kapanma sürecine girdi." dedi. Kur hedeflerinin olmadığını da belirten Bakan Bolat,"Bizim amacımız kurda istikrar sağlamak. Bizim kur hedefimiz yok, piyasa dengesi içinde kur kendi değerini bulacaktır. Zaten ani yükselişler bize zarar verir." ifadelerini kullandı.

Sabah Gazetesi Ekonomi Müdürü ve Köşe Yazarı Dilek Güngör'ün açılış konuşmasıyla başlayan ve Malatya Valisi Ersin Yazıcı'nın konuşmasıyla devam eden zirvede, T.C. Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat'ı Sabah Gazetesi Ekonomi Müdürü ve Köşe Yazarı Dilek Güngör özel oturumunda ağırladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.